Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #26 Del Skrevet 30. desember 2020 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Nå har storsamfunnet blitt pålagt sterke restriksjoner, og enkeltmennesker har ofret jobb, økonomi, psykisk og fysisk helse og dyrebar tid med sine kjære, nettopp for å beskytte de eldste frem til vaksinen kommer. Da er man enten rimelig overpriviligert eller kanskje ikke i stand til å ta avgjørelsen selv (demens e.l.) om man avstår. Det er ikke rimelig at samfunnet skal fortsette slik det er nå i uoversiktlig fremtid. Man er ikke nødvendigvis egoistisk, men mangler kanskje innsikt og kunnskap til å ta et informert valg. Anonymkode: 41dd5...744 Ingen som nekter for viktigheten av vaksinen, både for å beskytte seg selv og for at helsevesen skal ha kapasitet. Det jeg reagerer på er hvordan enkelte gir seg selv rett til å dømme mennesker de ikke kjenner, uten noen kunnskap om hvorfor de tenker eller velger som de gjør. Jeg forventet mer av en generasjon som har hatt all verdens mulighet til å se verden i litt perspektiv. Anonymkode: fa828...726 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144412282-vi-starter-med-de-aller-aller-eldste/page/2/#findComment-149456946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #27 Del Skrevet 30. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Sykehjemsbeboere må gjerne takke nei til vaksinen, men da kan de ikke forvente at de kan få hjelp på andre måter. Det blir neste som om de ikke ville bli kjørt i en gul ambulanse. De må gjerne nekte, men da får de heller ikke helsehjelp. Anonymkode: 9d0af...762 Ser du virkelig verden så svart/hvitt? Artig eksempel du tar opp, jeg har et familiemedlem med begynnende Alzheimer. Det er langt fra det starter til du er i den situasjonen hvor du får en verge, for å si det sånn. Etter ett anfall hvor vedkommende fikk pustestans og ambulanse kom, ble han helt hysterisk i det han våknet. Nektet å bli med i sykebilen, fly forbanna. Så ting skjer som ikke alltid lar seg rasjonalisere frem til. Men alt dette har jo du forstått og kommer sikkert aldri til å være i en situasjon hvor du gjør noe irrasjonelt. Anonymkode: fa828...726 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144412282-vi-starter-med-de-aller-aller-eldste/page/2/#findComment-149456961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #28 Del Skrevet 30. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ser du virkelig verden så svart/hvitt? Artig eksempel du tar opp, jeg har et familiemedlem med begynnende Alzheimer. Det er langt fra det starter til du er i den situasjonen hvor du får en verge, for å si det sånn. Etter ett anfall hvor vedkommende fikk pustestans og ambulanse kom, ble han helt hysterisk i det han våknet. Nektet å bli med i sykebilen, fly forbanna. Så ting skjer som ikke alltid lar seg rasjonalisere frem til. Men alt dette har jo du forstått og kommer sikkert aldri til å være i en situasjon hvor du gjør noe irrasjonelt. Anonymkode: fa828...726 Hvis folk ikke er i stand til å ta rasjonelle valg bør andre velge for dem. Da din slektni g nektet å bli med sykebilen, sa de da bare ok og reiste icjen? Anonymkode: 9d0af...762 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144412282-vi-starter-med-de-aller-aller-eldste/page/2/#findComment-149457317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #29 Del Skrevet 31. desember 2020 Jeg kan ikke noe for det, men jeg føler meg dårlig av å se på disse skrøpelige menneskene som nå skal vaksineres. Barn har blitt sperret inne med voldelige foreldre, barn har mistet lovfestet utdanning, studenter råtner alene på hyblene sine. Tusenvis har mistet jobben. Jeg kjenner selv til to tilfeller av selvmord som følge av at livsverket gikk i grus pga tiltakene. Også er det disse de prioriterer. De som er så svake at de snart kommer til å gå likevel. Som har levd sine lange liv og nå er på en form for oppbevaring i livets siste fase. Jeg prøver, men jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor prioriteringene plutselig avviker fra all historisk prioritering i helsevesenet. Anonymkode: ad4ef...55a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144412282-vi-starter-med-de-aller-aller-eldste/page/2/#findComment-149457500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #30 Del Skrevet 31. desember 2020 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg kan ikke noe for det, men jeg føler meg dårlig av å se på disse skrøpelige menneskene som nå skal vaksineres. Barn har blitt sperret inne med voldelige foreldre, barn har mistet lovfestet utdanning, studenter råtner alene på hyblene sine. Tusenvis har mistet jobben. Jeg kjenner selv til to tilfeller av selvmord som følge av at livsverket gikk i grus pga tiltakene. Også er det disse de prioriterer. De som er så svake at de snart kommer til å gå likevel. Som har levd sine lange liv og nå er på en form for oppbevaring i livets siste fase. Jeg prøver, men jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor prioriteringene plutselig avviker fra all historisk prioritering i helsevesenet. Anonymkode: ad4ef...55a Hvis det er noen trøst, så vil det å vaksinere de som kan bli alvorlige syke være med å åpne for de som ikke blir det. Mye av bakgrunnen for nedstengningen er belastning på helsevesen. Når færre blir alvorlig syke, er kapasiteten bedre og det kan åpnes mer opp. Jeg kjenner også til et selvmord grunnet tiltakene. ❤️ Anonymkode: fa828...726 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144412282-vi-starter-med-de-aller-aller-eldste/page/2/#findComment-149457520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #31 Del Skrevet 31. desember 2020 Anonym bruker skrev (På 30.12.2020 den 17.22): Ingen som nekter for viktigheten av vaksinen, både for å beskytte seg selv og for at helsevesen skal ha kapasitet. Det jeg reagerer på er hvordan enkelte gir seg selv rett til å dømme mennesker de ikke kjenner, uten noen kunnskap om hvorfor de tenker eller velger som de gjør. Jeg forventet mer av en generasjon som har hatt all verdens mulighet til å se verden i litt perspektiv. Anonymkode: fa828...726 Tull, det er ikke interessant hvorfor du "tenker" og "velger" som du gjør, du ønsker bare å bli anerkjent for å "tenke selv" når det du egt driver med er underkjenning av kunnskap. Det er ikke noe beundringsverdig ved å tenke helt selv at jorda er flat og 6000 år gammel. Anonymkode: 80c43...a0d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144412282-vi-starter-med-de-aller-aller-eldste/page/2/#findComment-149457951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #32 Del Skrevet 31. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Tull, det er ikke interessant hvorfor du "tenker" og "velger" som du gjør, du ønsker bare å bli anerkjent for å "tenke selv" når det du egt driver med er underkjenning av kunnskap. Det er ikke noe beundringsverdig ved å tenke helt selv at jorda er flat og 6000 år gammel. Anonymkode: 80c43...a0d Åh. Goddag mann økseskaft. Godt nyttår a. Anonymkode: 885d2...a2e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144412282-vi-starter-med-de-aller-aller-eldste/page/2/#findComment-149457954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg