Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #26 Skrevet 25. desember 2020 Morsomt innlegg. Jeg skjønner hva du mener, og jeg er til dels enig. Jeg er også den mammaen/konen som liker å være ajour. Liker ikke at det hoper seg opp, og at jeg plutselig har 5 maskiner som må kjøres. Samtidig har jeg lært meg å drite litt i det. Åsså har jeg bestemt meg for at disse to-tre dagene kan barna spise hva de vil, når de vil. Selv hadde jeg en Snickers til frokost. Da de ble tilbudt frokost og lunsj, takket de nei. Godteri derimot... 😜 Så jeg laget en smoothie til de, og passet på å ha litt ekstra oppi. Noe til å bli litt mett på, i det minste. Slapp av og nyt. Jula er her og nå 🎄🥰 Anonymkode: 1d7b2...9fa
skinnfilla Skrevet 25. desember 2020 #27 Skrevet 25. desember 2020 Jada , det er litt leker hist og her, oppvasken er borte og vi spiser oss innover i kjøleskapet. men i dag var det strålende sol og vi dro med venner og barn inn i skogen for å brenne bål , brant opp papp og papir fra i går, grillet pølser på bålpanne. Koker vann til Kakao, gløgg og kaffe. kastet øks, piler og kosa oss. helt topp og absolutt avslappende. nå er mann og unger i kjelleren og ser film og jeg har slengt meg i sofaen med konfekteske og brus
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #28 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dere som velger å IKKE gjøre det HI ramser opp, hvordan ser det egentlig ut hjemme hos dere?? Ja, jul betyr mye ekstra jobb hvis man vil ha det ryddig og rent, og du som meg klarer kanskje ikke slappe av i rot og kaos? Jeg fatter ikke at voksne mennesker kan sitte i sofaen å bare se på oppvask, gavepapir, rot og skitt, uten å rydde!! Æsj! For meg er julen kos, hygge, god mat, rent og vakkert pyntet julehus, og det er klart det krever en del arbeid. Men pga at det er så viktig for meg, må jeg bare ta den kjedelige jobben med å rydde også. Jeg kan nevne at jeg faktisk har vært innom slike hjem der det ikke er så nøye, der "klesvasken ikke går noen veier", og må si at det er temmelig sjuskete og trist. Ikke mye julestemning i et skittent og rotete hus! Anonymkode: bd96b...f5c Å huffameg. Heller litt rot enn skinnende rent hvor barn knapt nok tør å bevege seg.. Anonymkode: e4b69...62a
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #29 Skrevet 25. desember 2020 Skaprydding, DET tar du en annen dag! Anonymkode: 84e22...7a9
Nullstress;) Skrevet 25. desember 2020 #30 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dere som velger å IKKE gjøre det HI ramser opp, hvordan ser det egentlig ut hjemme hos dere?? Ja, jul betyr mye ekstra jobb hvis man vil ha det ryddig og rent, og du som meg klarer kanskje ikke slappe av i rot og kaos? Jeg fatter ikke at voksne mennesker kan sitte i sofaen å bare se på oppvask, gavepapir, rot og skitt, uten å rydde!! Æsj! For meg er julen kos, hygge, god mat, rent og vakkert pyntet julehus, og det er klart det krever en del arbeid. Men pga at det er så viktig for meg, må jeg bare ta den kjedelige jobben med å rydde også. Jeg kan nevne at jeg faktisk har vært innom slike hjem der det ikke er så nøye, der "klesvasken ikke går noen veier", og må si at det er temmelig sjuskete og trist. Ikke mye julestemning i et skittent og rotete hus! Anonymkode: bd96b...f5c Her tømmes oppvaskmaskinen med en gang, da har jeg ren oppcask og i allefann 2.5 time til neste oppvask er ren. Alt barna får (7, 11 og 17 år) må de bære opp på rommene sine når alt er pakket opp. De får noen dager på seg til å rydde det inn og sortere. Klesvasken tok jeg en og to dager før jul. Klart det kommer nytt i skittentøyskurven gjevnt og trutt, men np har jeg fri frem til 4. Januar. Så alt blir vasket litt etter litt. Middagsrester fra i går. Vi rydder opp etterhvert som vi er ferdige med ting, her må alle bidra. Strømpa småspises av hele dagen, men ikke i mengder. Jeg drar over med støvsugeren en gang om dagen, men det tar jo ikke all verden med tid, selv om huset er 160kvadrat. Og det som ikke får plass i skapene nå, det får stå på benken/guvlet til jeg gidder å ta tak, en eller enten gang ila juleferien🤩 God jul 🥰🥰🥰
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 25. desember 2020 #31 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Oppvaskmaskin som må ryddes for andre gang, klesvask i tre dager fremover etter å ha ryddet garderobene for tre unger i småskolen/bhg og pappesker til å bygge ett helt slott etter gaveåpningen i går. Ting skal monteres, smuler sprer seg i huset som korona på USAs verste smittedøgn. Slitne unger, goderisyke unger som tror og håper de kan spise godteri til frokost, middag og lunch. Klesvask som må henges opp. Ikke minst må ting omorganiseres nå som nye ting kommer inn, da må det ryddes i skuffer og skap. Hvertfall for oss med små hus på knappe 130kvm. Slapp av å sett deg i sofaen sier gubben mens minstemann mister boksen med 10 000 perler på gulvet. Jammen sa jeg avslapping! god jul. Anonymkode: efa61...665 Det tar maks 5 min å tømme oppvaskmaskinen og her tømmes den i det øyeblikket den er ferdig, dermed er det omtrent aldri skitten oppvask i vasken. Jeg rydder alltid før i jul garderober, skap og skuffer, alt som er for lite går i container til hjelpeorganisasjoner, ødelagte klær går i bosset og leker ungene er vokst fra gis vekk. Dermed er det alltid plass i skapene når barna får nye klær/leker til jul. Vaskerommet tømmes for klær og alt legges på plass før jul slik jeg har en dag eller to før jeg bør vaske klær igjen. Alt av gaver ble sortert ut på rommene til ungene i går kveld, nye klær ble lagt i skapene til barna og alt av pappesker ble revet/flatpresset og plassert i bossekk i går kveld. Står nå på altanen og blir hevet når vi gidd😅 Dagen idag begynte med å montere leker og spise smågodt på gulvet med minstemann. Så ble det en sen frokost/lunsj. Middag ble kalkunfilet som lagde seg selv 2 timer i ovnen. Stuegulvet flyter av nye leker ungene har dradd frem, sofaen er overfylt av dyner og puter, sofabordet kan så vidt skimtes mellom chipsskålen, snopepapiret og brusboksene, med andre ord akkurat slik det skal være 1.juledag☺️
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #32 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er alltid så god støtte fra deg. Anonymkode: 08fd1...17e Omtrent på samme nivå som de andre svarene i tråden. Og så er det denne brukeren du må ta. Festlig. Anonymkode: 13925...5a4
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #33 Skrevet 25. desember 2020 Slik er det vel i alle hjem. Skjønner ikke at du ikke også har fått slappet av litt. Vi har i tillegg bært på en to timer skitur og nå nærmer det seg film. Anonymkode: b0eb2...562
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #34 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dere som velger å IKKE gjøre det HI ramser opp, hvordan ser det egentlig ut hjemme hos dere?? Ja, jul betyr mye ekstra jobb hvis man vil ha det ryddig og rent, og du som meg klarer kanskje ikke slappe av i rot og kaos? Jeg fatter ikke at voksne mennesker kan sitte i sofaen å bare se på oppvask, gavepapir, rot og skitt, uten å rydde!! Æsj! For meg er julen kos, hygge, god mat, rent og vakkert pyntet julehus, og det er klart det krever en del arbeid. Men pga at det er så viktig for meg, må jeg bare ta den kjedelige jobben med å rydde også. Jeg kan nevne at jeg faktisk har vært innom slike hjem der det ikke er så nøye, der "klesvasken ikke går noen veier", og må si at det er temmelig sjuskete og trist. Ikke mye julestemning i et skittent og rotete hus! Anonymkode: bd96b...f5c For det førdte har vi ryddet og vasket huset skikkelig før jul. Dermed ercdet god orden og rent overalt. Hvorfor vente med å vaske klær til i dag. Hos oss var alt rent i går morges og skittentøyskurven helt tom og nyvasket. Det er begrenset hvor mye klær som blir skittne i løpet av julaften og det lille som ble skittent tåler å liggecet par dager. Innpakkningspapiret stapet vi direkte i søppelsekken etter hvert som vi åpnet gaver og i og med at vi hafdde ryddet skinkelig rett før jul og vi bare ønsket oss ting vi faktisk trengte var det enkelt å sette ting på plass. Julaften bar vi til og med inn så mye ved at vi slipper det i dag. Middagen har vi også gjort så klar at det ikke er mer enn 10 minutters jobb. Oppvaskmaskinen måtte tømmes, men det er seriøst en tominutters jobb. Vi har sovet lenge, spist brunch med familie i nabohuset, spilt spill og vært ute og badet. Det nærmeste arbeid jeg har gjort er å slenge de våte håndklærne i vaskemaskinen til skylling og puttet brettet med middag inn i stekovnen. Nå slanger jeg meg på sofaen, en av ungene ligger i badekaret og en leser en bok ved sidenav meg. Mannen skravler med broren på telefonen. Resten av dagen skal vi ikke gjøre annet en å flytte håndklær fra vaskemaskinen til tørketrommelen, spise middag, se film og frotse i kaker og snop. Anonymkode: 5bb35...d34
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #35 Skrevet 25. desember 2020 Hehe, ja jeg kjenner meg igjen. Sikkert tre runder med oppvask igjen fordi jeg brukte arveserviset som ikke tåler maskin. Det er ingen andre dager å ta av når man er selvstendig næringsdrivende i hvert fall. Så fort de røde dagene er over vil telefonen gå varm av ting som skal fikses før nyttår. Av og til står jeg på lillejulaften mens jeg pynter treet og tenker, fy faen så jævlig tåpelige vi mennesker er som flyr ræva av oss for å pynte et tre!🤯 og feire etter eller annet vi sluttet å bry oss om for lenge siden. Ser på elendige filmer som vi aldri ville ofret ett sekund på i dag. Alt i nostalgiens ånd i håp om ett blaff av minner fra barndommen. Beklager språket, men det blir jo på grensa til absurd. Og jeg, joda, henger med i karusellen vet du. Like teit selv. Anonymkode: 93b4d...cc5
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #36 Skrevet 25. desember 2020 Fullstendig avslappet her jeg. Mannen har laget middag og ellers har vi bare sett filmer og spilt spill. Anonymkode: 9713f...3bf
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #37 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Så klart. Hi skal tas. Typisk dib. Enig med deg, hi. Man kan jo ikke la fire lass med oppvask stå i et døgn. Hva skal man spise av eller med da? Og klær overalt, for ikke å snakke om leker, gavepapir, godteri og kakesmuler. Kan ikke hvile i sånt, ihvertfall ikke jeg. Slitsomt. Anonymkode: 08fd1...17e Ja såklart at HI skal tas. Helt riktig, typisk dibkjerringer! HI, det tipset som noen andre gav; rydd i skuffer og skaper før jul. Slik at det er mulig å fylle på med klær og leker. Oppvaskmaskinen går i et her også. Gavepapir og søppel, (ikke husholdningssøppel), ligger i bilen, klart for å kastes når Roar åpner. Har faktisk vasket en maskin m klær idag. Hva sier julepolitiet om det ?? Har også sett på TV og slappet av i timesvis, men det går fint an å reise på seg å ta noen tak innimellom. Anonymkode: 86696...d93
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #38 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Så klart. Hi skal tas. Typisk dib. Enig med deg, hi. Man kan jo ikke la fire lass med oppvask stå i et døgn. Hva skal man spise av eller med da? Og klær overalt, for ikke å snakke om leker, gavepapir, godteri og kakesmuler. Kan ikke hvile i sånt, ihvertfall ikke jeg. Slitsomt. Anonymkode: 08fd1...17e La mannen gjøre det! Jeg gjorde min skjerv FØR julaften, han tar sin skjerv etter 😋😎 Anonymkode: f1523...eb1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #39 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Alle kunne holdt på slik du gjør. Jeg gjør det ikke. Det er masse tid før skolen begynner. Slapp litt av. Det er ikke skole i morgen. Anonymkode: 4b23f...5b7 Jo det skal jeg si deg, gavepapiret fra i går samlet vi løpende og heiv i søplesekker i garasjen. Klesvaska er bært I vaskekjelleren fortløpende. Ellers ligger leker strødd med innslag av juletre pynt på gulvet og leker. Bordet har vært dekket i hele dag og ungene fått spist mer eller mindre når de selv vil. De er fornøyde og glade og trøtte etter en dag med leking med nye leker og masse foreldretid. Oppvask samler man bare i kummen. Fort gjort å sette inn i oppvaskmaskina etter leggetid. Så soper man lekene i en krok når ungene er lagt og tørker bord. Masse tid til å slappe av og kose oss hele dagen 😊 Anonymkode: efdf0...52e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #40 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jo det skal jeg si deg, gavepapiret fra i går samlet vi løpende og heiv i søplesekker i garasjen. Klesvaska er bært I vaskekjelleren fortløpende. Ellers ligger leker strødd med innslag av juletre pynt på gulvet og leker. Bordet har vært dekket i hele dag og ungene fått spist mer eller mindre når de selv vil. De er fornøyde og glade og trøtte etter en dag med leking med nye leker og masse foreldretid. Oppvask samler man bare i kummen. Fort gjort å sette inn i oppvaskmaskina etter leggetid. Så soper man lekene i en krok når ungene er lagt og tørker bord. Masse tid til å slappe av og kose oss hele dagen 😊 Anonymkode: efdf0...52e Jeg siterte visst feil svar beklager det 😅 Anonymkode: efdf0...52e
Leeloo76 Skrevet 25. desember 2020 #41 Skrevet 25. desember 2020 Er det egentlig greit å støvsuge 1. juledag? Jeg er ateist, men bor i blokk så av hensyn til ev. kristne naboer drøyer jeg det til i morgen 😄 Kan selvfølgelig bare tørrmoppe...
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #42 Skrevet 25. desember 2020 Leeloo76 skrev (1 minutt siden): Er det egentlig greit å støvsuge 1. juledag? Jeg er ateist, men bor i blokk så av hensyn til ev. kristne naboer drøyer jeg det til i morgen 😄 Kan selvfølgelig bare tørrmoppe... Det er ikke greit av hensyn til alle. 1. juledag skal man helst ikke bytte truse en gang... 😏 Anonymkode: f1523...eb1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #43 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Hehe, ja jeg kjenner meg igjen. Sikkert tre runder med oppvask igjen fordi jeg brukte arveserviset som ikke tåler maskin. Det er ingen andre dager å ta av når man er selvstendig næringsdrivende i hvert fall. Så fort de røde dagene er over vil telefonen gå varm av ting som skal fikses før nyttår. Av og til står jeg på lillejulaften mens jeg pynter treet og tenker, fy faen så jævlig tåpelige vi mennesker er som flyr ræva av oss for å pynte et tre!🤯 og feire etter eller annet vi sluttet å bry oss om for lenge siden. Ser på elendige filmer som vi aldri ville ofret ett sekund på i dag. Alt i nostalgiens ånd i håp om ett blaff av minner fra barndommen. Beklager språket, men det blir jo på grensa til absurd. Og jeg, joda, henger med i karusellen vet du. Like teit selv. Anonymkode: 93b4d...cc5 Jeg sverger til kjappe løsninger. Kjøper Ribbe i stekepose da er det ferdig på 90 minutter å alltid sprø svor. Å veldig lett. Kjøper også ferdige kokte mandelpoteter og ferdiglaget riskrem med saus til. Så her er det veldig lite stress. Anonymkode: cab11...1b5
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #44 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dere som velger å IKKE gjøre det HI ramser opp, hvordan ser det egentlig ut hjemme hos dere?? Ja, jul betyr mye ekstra jobb hvis man vil ha det ryddig og rent, og du som meg klarer kanskje ikke slappe av i rot og kaos? Jeg fatter ikke at voksne mennesker kan sitte i sofaen å bare se på oppvask, gavepapir, rot og skitt, uten å rydde!! Æsj! For meg er julen kos, hygge, god mat, rent og vakkert pyntet julehus, og det er klart det krever en del arbeid. Men pga at det er så viktig for meg, må jeg bare ta den kjedelige jobben med å rydde også. Jeg kan nevne at jeg faktisk har vært innom slike hjem der det ikke er så nøye, der "klesvasken ikke går noen veier", og må si at det er temmelig sjuskete og trist. Ikke mye julestemning i et skittent og rotete hus! Anonymkode: bd96b...f5c Det har kanskje litt å gjøre med hvor mange som feirer sammen og om man ev. har gjester? Vi er fire i kjernefamilien på julaften. Det er litt ekstra oppvask og vi må gå med pappen. Gavepapiret går i en egen stor pose fra kommunen. Det gjøres på kvelden og det er til tider heltisk. Men første juledag er bare avslapning. Vi går i joggebukse eller pysj hele dagen, så det blir jo ikke mer klesvask enn vanlig. Og så leker vi med lekene vi fikk i går. Litt rot er det, men jeg koser meg også med å rydde på plass de nye tingene vi har fått mens ungene leker. Jeg har ryddet plass til det før jul så ingenting må organiseres på nytt. 1. juledag er det også mindre oppvask enn vanlig, for vi spiser restemat (bruker ingen kjeler), og spiser bare to måltider ved bordet (frokost/lunsj og middag). Resten av dagen smågomler vi. Og det blir det jo ingen oppvask av. Det gjelder kanskje ikke alle, men vi har jo hatt hele fem dager fri før jul til å komme ajour med ting. Anonymkode: f1523...eb1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #45 Skrevet 25. desember 2020 I dag mente min mor at det måtte være ideelt at hun og far kom hit og laget mat til oss, så kunne vi slappe av. Må har jeg en helvetes oppvask stående. Jeg forslo pizza, men det var ikke julete nok. Neste år sier jeg takk, men nei. Anonymkode: fc4ac...7b0
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #46 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Oppvaskmaskin som må ryddes for andre gang, klesvask i tre dager fremover etter å ha ryddet garderobene for tre unger i småskolen/bhg og pappesker til å bygge ett helt slott etter gaveåpningen i går. Ting skal monteres, smuler sprer seg i huset som korona på USAs verste smittedøgn. Slitne unger, goderisyke unger som tror og håper de kan spise godteri til frokost, middag og lunch. Klesvask som må henges opp. Ikke minst må ting omorganiseres nå som nye ting kommer inn, da må det ryddes i skuffer og skap. Hvertfall for oss med små hus på knappe 130kvm. Slapp av å sett deg i sofaen sier gubben mens minstemann mister boksen med 10 000 perler på gulvet. Jammen sa jeg avslapping! god jul. Anonymkode: efa61...665 «Små» hus på «knappe» 130?😂😂😂. Du har aldri bodd skikkelig trangt, har du? Anonymkode: e20b3...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå