Gå til innhold

Holdbarhet glasur med eggehvite

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pyntet pepperkaker med hjemmelaget melisglasur på søndag, men glemte å sette kakeboksen i kjøleskapet. Vi brukte eggehvite i glasuren. Det betyr vel at pepperkakene må kastes? 

Skrevet

Vi pynter pepperkakehus med slik glasur i starten av desember og spiser de på nyttårsaften. Går helt fint!

Anonymkode: 3e4ad...92a

Skrevet (endret)

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Endret av LonelyPlanet
Skrevet

Vårt pepperkakehus står flere uker i romtemperatur med slik glasur før vi spiser det. Null problem! 

Anonymkode: 7a344...b5c

Skrevet

Du mener at du har pepperkaker med glasur i boks? 

Det har vi alltid gjort. Spist ihvertfall en mnd etterpå 😂. Har aldri oppbevart det i kjøleskap. 

Anonymkode: 18407...4ae

Skrevet

Hæ? Har aldri falt meg inn å putte pepperkakene i kjøleskapet 😅 De står i kakeboks på benken i minst en mnd. Ingen her i huset har noensinne blitt dårlige av det. 

Anonymkode: f97d3...bc2

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Du mener at du har pepperkaker med glasur i boks? 

Det har vi alltid gjort. Spist ihvertfall en mnd etterpå 😂. Har aldri oppbevart det i kjøleskap. 

Anonymkode: 18407...4ae

Lager dere glasur med eggehvite? Vi har kun brukt melis og sukker tidligere og da skjønner jeg at det holder seg lenge.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hæ? Har aldri falt meg inn å putte pepperkakene i kjøleskapet 😅 De står i kakeboks på benken i minst en mnd. Ingen her i huset har noensinne blitt dårlige av det. 

Anonymkode: f97d3...bc2

Bare for å presisere - pepperkakene deres har glasur laget med eggehvite? 

Skrevet

Vi limer sammen pepperkakehus med dette i starten av desember og knuser huset 1. nyttårsdag. Huset spises og ingen har blitt dårlige. Det går nok fint for dere også.

Anonymkode: 5a1af...134

Skrevet

Det er ikke noe problem, eggehviteglasuren blir jo helt tørr og hard. 

Anonymkode: 5bd89...32b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...