Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har akkurat tømt ut vannet etter å har vannet ut pinnekjøtt i 42 timer på kjøkkenbenken, uten å skifte vann...

Vannet var begynt å danne seg bobler og luktet ikke godt.

pinnekjøttet er økologisk og var saltet og tørket veldig godt...

Det lukter og ser ok ut når det er skult i kaldt vann nå, men er det trygt å koke og spise?

kan vi risikere å bli dårlige?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144412162-kokkehjelp-harskt-pinnekj%C3%B8tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 timer i romtemperatur på kjøkkenet hørtes ikke greit ut. Jeg ville faktisk kjørt en kjapp tur på butikken og sett om de hadde ferdig utvannet. Julaften er ikke dagen for å matforgifte folk. 

Anonymkode: 8822f...f18

Du

Anonym bruker skrev (1 time siden):

42 timer i romtemperatur på kjøkkenet hørtes ikke greit ut. Jeg ville faktisk kjørt en kjapp tur på butikken og sett om de hadde ferdig utvannet. Julaften er ikke dagen for å matforgifte folk. 

Anonymkode: 8822f...f18

Når du sier dette...er du kokk eller noe som kan si dette helt sikkert?

42 timer?! Det er for lenge... Ikke rart vannet lukter. Men det betyr ikke at kjøttet er dårlig. Du for bare begynne å dampe... Går nok bra. 

Anonymkode: a0111...ae0

Kjøttet er ikke dårlig...bare vannet som luktet...

Annonse

Vanner ut pinnekjøttet i 36 timer. På kjøkkenbenken. Bytter  vann 1 gang, men...

Så lenge kjøttet ikke lukter etter skylling så damp det og kos dere. Hadde jeg gjort :)

Anonymkode: 37c40...cf2

Har prøvekokt en bit og den er bra:) Snakka med firmaet som produserer dette og det er blodet som er vannet ut som lager lukt. Det skal være trygt å spise :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...