Gå til innhold

Noen som jobber som sykepleier eller innen helse som kan forklare for meg?

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke logikken. Er det det at mennesker med mer penger er mer verdifulle i form av at de har samlet til seg en del penger, enn andre som bare har en vanlig jobb er? Er det viktigere at folk som eier helsebedrifter vaksineres enn at de som jobber med pasienter blir vaksinert? Hvorfor?

217348451_standfordhospitalprotests.thumb.jpg.1835946224ca7932fd2db7788d482519.jpg

https://www.nytimes.com/video/us/100000007512482/protest-vaccine-plan-stanford-medical-center.html

https://www.nbcbayarea.com/news/local/race-for-a-vaccine/group-of-stanford-medical-residents-protest-vaccination-order/2427372/

Anonymkode: 5b51a...c76

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Jeg er sykepleier, men hvorfor tenker du at jeg skal kunne gi en vettug forklaring på det der? 

Anonymkode: a7e0f...9d8

Samme lurte jeg på, jeg er også sykepleier men har ikke peiling og skjønner ikke hvorfor jeg skulle ha peiling, heller.

Anonymkode: c90a6...a7c

Jeg er ikke sykepmeier men det er ganske normalt at det er et større problem å miste en dyktig admiistrator i en bedrift enn en arbeider. Sykepmeiere er viktige, men de er mange som kan den samme jobben. 

Anonymkode: dba59...862

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg er ikke sykepmeier men det er ganske normalt at det er et større problem å miste en dyktig admiistrator i en bedrift enn en arbeider. Sykepmeiere er viktige, men de er mange som kan den samme jobben. 

Anonymkode: dba59...862

Så det er vanskeligere å erstatte en dyktig administrator enn en dyktig sykepleier? Det er derfor sykepleierne kan oversees når det gjelder vaksine, i mens de som sitter hjemme og jobber hjemmefra får vaksinen? For under en pandemi er det lett å erstatte en dyktig sykepleier?

Anonym bruker skrev (På 23.12.2020 den 22.16):

Jeg er sykepleier, men hvorfor tenker du at jeg skal kunne gi en vettug forklaring på det der? 

Anonymkode: a7e0f...9d8

Anonym bruker skrev (På 23.12.2020 den 22.57):

Samme lurte jeg på, jeg er også sykepleier men har ikke peiling og skjønner ikke hvorfor jeg skulle ha peiling, heller.

Anonymkode: c90a6...a7c

Beklager, altså, som i min feil, jeg tenkte dere hadde noen innsikt i hvordan tankegangen var her i og med at dere sikkert har omgått den type personer som tar slike avgjørelser mer enn jeg og mange andre har.

Annonse

Tanken bak her er vel bare egoisme fra administratorenes side. Slik sykehusene har blitt nå med fullt av fullstendig meningsløse direktører med millionlønn som ikke aner noe om helse eller avdelingene på sykehuset, er dette fullstendig meningsløst.

Det verste som kan skje er å miste dyktige sykepleiere, leger eller andre helsearbeidere i front. De må beskyttes så godt man bare kan. 

Og ja, jeg er sykehuslege, og slik kan jeg forklare deg dette. 😰 La oss håpe noen tar til fornuft. 

Anonymkode: d2367...6f0

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tanken bak her er vel bare egoisme fra administratorenes side. Slik sykehusene har blitt nå med fullt av fullstendig meningsløse direktører med millionlønn som ikke aner noe om helse eller avdelingene på sykehuset, er dette fullstendig meningsløst.

Det verste som kan skje er å miste dyktige sykepleiere, leger eller andre helsearbeidere i front. De må beskyttes så godt man bare kan. 

Og ja, jeg er sykehuslege, og slik kan jeg forklare deg dette. 😰 La oss håpe noen tar til fornuft. 

Anonymkode: d2367...6f0

Takk for svar! Det er vel omtrent det jeg har inntrykk av også, at de som sitter med makten tenker på seg selv først, ikke på verken hva som er til det beste for sykehuset vedkommende har ansvar for, eller hva som er til det beste for samfunnet.

Det er et samfunnsproblem. Ikke bare at det går ut over sykehus, men dette med at så mange tenker, "meg, meg, meg, så min neste, hvis det er til mitt eget beste".

Det er ikke vanskelig å finne noen (i USA) som kan tenke seg å sitte hjemme og sitte med administratoransvaret for et sykehus, jevnført med det å finne noen som både har legeutdanning, eller sykepleierutdanning, og som er villig til å jobbe for en lav lønn, i tillegg til å være villig til å jobbe uten å få vaksinering mot covid-19.

Hva er det som motiverer folk som sitter med privilegiene og pengene til å ta til fornuft? De eneste motiverende faktorene som er der er penger. Og de pengene, de motiverer til egoisme, ikke til fornuft. Nå vil enkelte mene at egoisme er fornuft. Men når sykehuset har utstyr fra 90-00-tallet som burde byttets ut for lenge siden, men som eierne ikke vil bytte ut før det kneler midt under en operasjon, så er ikke det fornuft, men pengekåthet. Som er den motiverende faktoren her.

Samfunnet kan ikke fortsette slik.

• Opprett ny...