Gå til innhold

Hvem er den typiske koronafornekteren?

Anbefalte innlegg

Hvem er disse menneskene som mener korona er noe «forbanna tullball», og som fortsatt ikke har skjønt hvor farlig det kan være?

Jeg ser for meg noen som:
- røyker
- ikke har utdannelse 
- deler motivational quotes, og innlegg fra Sosialnytt på Facebook
- klager på bensinpriser
- drikker på flyet til «syden»

Etter at jeg gjorde meg opp denne meningen har det vist seg at en bekjent er en ivrig koronafornekter i diverse kommentarfelt og lignende. Personen passer beskrivelsen over 100%. Tilfeldig? I think not.

Anonymkode: 91a03...bf4

Fortsetter under...

Har en fb bekjent fra tidligere liv som passer beskrivelsen ja. 

Stemmer også Frp, har spammet fb siden sin med Trump propaganda siste året, og nå både Trump og anti-covid "dokumentasjon" - Helst fra YouTube. Han røyker ikke (tror jeg), men ikke høy utdannelse og gått "livets harde skole". Klart seg bra i yrkeslivet fordet da. Mener alle som sier imot, selv de som har opplevd covid ille er ignorante og fornektere for at alt dette er en stor konspirasjon fra 1-prosenten.

-Det verste er at jeg kjente han som en karismatisk, hyggelig og positiv fyr. Men nå, hvis jeg hadde møtt han igjen, tror jeg aldri jeg ville klart å respektere han etter hva jeg har sett han i sosmed. 

Anonymkode: 49645...c2c

Det er folk som dere. Som deg og meg.
Og hva er koronafornektere, egentlig?

Kan det være de som er skeptiske til det regjeringen sier? Fortvilte helsesykepleiere som er omdisponert fra jobben sin mens de venter på et ras av covid-pasienter som ikke kommer? Folk som er permitterte eller oppsagt? Foreldrene deres? Kanskje de selv har testet positivt og opplevde det som en forkjølelse? Kanskje de leser andre aviser enn de vi får presentert i Norge, aviser med andre vinklinger. (Joda, de finnes.)

Og hvorfor er kjederøykere fra livets harde skole som stemmer frp egentlig dårligere mennesker enn dere selv?
Kom ned fra deres høye hest, sier jeg. Vis heller omsorg, forståelse og nestekjærlighet med de som har det vanskelig heller enn å tråkke dem mer ned. 

Anonymkode: c3f71...e24

Annonse

• Opprett ny...