Gå til innhold

Vaksine - Norge er bare Oslo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Oslo får første vaksine. Norge er visst bare Oslo. Både Bergen og Trondheim har mye smitte men neida - vi skylder på at vaksinen lander her. 

Anonymkode: 9ff8e...657

Herregud!! Hva er det med sånne negative folk som deg? 

Jøss...

Oslo er hovedstaden, er størst i antall innbyggere og har mest smitte. Selvfølgelig lander vaksinen der og selvfølgelig starter de vaksineringen der.

Selv bor jeg ute i distriktet og her får vi ikke vaksiner på på nyåret tror jeg, men det er da virkelig ikke noe jeg tenker er feil

Anonymkode: 4197e...a34

Oslo, Ringsaker, Hamar, Stange, Sarpsborg, Fredrikstad og Hvaler får først. Er det bare Oslo? 

Med tanke på befolkningstetthet, alvorlighetsgraden av restriksjoner, økonomiske konsekvenser og smittetrend tror jeg det er nokså fornuftig at Oslo får først. Trondheim har blusset opp nå, Bergen har roet seg, mens i Oslo får man ikke helt has på det. 

Lov å bruke huet selv om man er i mot sentralisering altså. 

Men Bergen har, i motsetning til Oslo, klart å redusere smitten enormt! Her var det over 120 nye smittede på toppen, nå har det vært under 10 nye smittede hver dag en god stund. I Oslo var de vel oppe i rundt 200, men har bare klart å ca halvere smitten. Jeg som bergenser er helt enig i at vi må starte i Oslo. 

Anonymkode: ab0a1...2cc

Annonse

For å få vaksinen må kommunene ha allerede ha på plass en plan for vaksinering, ha personal tilgjengelig samt ha innhentet samtykke fra pasientene. I tillegg må de ha lagerkapasitet og ha mottatt/plan for mottak av kjøleboks for oppbevaring. Langt fra alle kommuner er kommet så langt....

Anonymkode: 1248b...96a

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ser det som helt naturlig at smitten deles først ut der hvor smittetrykket er størst og hvor folk ikke klarer å holde smittevernreglene

Anonymkode: 27eb7...571

Samme tenker jeg. I tillegg har området mer 25 % av landets befolkning. Distriktene vil ha lettere for å slå ned smitte, og de vil dra nytte av at forhåpentligvis færre drar med seg smitte ut i distriktene.

Anonymkode: a7f59...20c

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ser det som helt naturlig at smitten deles først ut der hvor smittetrykket er størst og hvor folk ikke klarer å holde smittevernreglene

Ikke dele ut smitten selvfølgelig, men vaksinen 😆

Dette er da helt naturlig. Drammen har og vært hardt rammet, men som Bergen har de og klart å få smitten betraktelig ned. Det samme klarer ikke Oslo, så selvfølgelig er det de som skal få den først. Og nå går det relativt raskt, så blir det flere steder som får den og.

Anonymkode: 1601c...d9c

Selvfølgelig må Osloborgerne få vaksinen, de klarer jo ikke å slå ned på smitten slik bergenserne har klart. Tydelig at de har vanskelig for det i Oslo, så da får de være prøvekaniner siden de har problemer med å forstå smittevernreglene..🙄

Anonymkode: d48e9...58e

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig må Osloborgerne få vaksinen, de klarer jo ikke å slå ned på smitten slik bergenserne har klart. Tydelig at de har vanskelig for det i Oslo, så da får de være prøvekaniner siden de har problemer med å forstå smittevernreglene..🙄

Huff

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Sannheten svir sant. Rart Bergen har klart å slå ned på smitten, mens i Oslo er det så utrolig vanskelig å få til..

Sannheten svir ikke, vi som bor her, er veldig klar over situasjonen. Det eneste innleggene dine gjør, er å få deg til å fremstå som dum. Jeg kan levende se for meg hvordan seriøse diskusjoner hjemme hos deg forløper.

Anonymkode: 4e0ac...b29

Syns det er veldig greit at de "der nede" blir prøvekaniner for denne vaksinen som ikke er tilstrekkelig testet ut. Det går nok en stund før den kommer heeelt opp hit til Nord-Norge, og da har det kanskje allerede vist seg om det er skumle bivirkninger. 

Anonymkode: 80aa3...a45

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sannheten svir ikke, vi som bor her, er veldig klar over situasjonen. Det eneste innleggene dine gjør, er å få deg til å fremstå som dum. Jeg kan levende se for meg hvordan seriøse diskusjoner hjemme hos deg forløper.

Anonymkode: 4e0ac...b29🥱😂

• Opprett ny...