Gå til innhold

Mange som ikke bryr seg om karantene?

Anbefalte innlegg

Leste innlegg på nettavis om en som nå ikke kunne reise hjem fra England til jul på grunn av det nye forbudet. 

Planen var å reise 23.12 og være i karantene hjemme hos foreldrene. 

Og foreldrene synes det var så trist at vedkommende ikke kom hjem til jul. 

Men man skal jo ikke være sammen med slektninger i karantenetiden, man må jo reise hjem 2 uker før jul hvis man skal være sammen. 

Synes det er rart å stå fram i mediene når det virker som planen var å ikke praktisere karantene. 

Anonymkode: e7d13...7f3

Fortsetter under...

Mange av disse er nok studenter som har lov til å sitte i karantene hjemme, men ja det er noe pussig at folk med vanlig jobb tenker at de er unntatt både karantenebestemmelsene, samt ikke overholder utreiseforbud fra områder som er i Tier 4. 

Datteren min kom hjem til jul fra UK for 12 dager siden, og har sittet mutters alene i karantene 10 dager. 

Anonymkode: 8d09d...770

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Er nok mange nå som vil gi blaffen i karantene de to kommende ukene.

Det forstår jeg faktisk. Det er fælt å ikke være sammen med familien sin, de nære og kjære, i julen.

Anonymkode: 1426d...42b

Det er jo ikke vanskelig å forstå at det er leit, men det er like leit for de som må i isolasjon og karantene til nyttår fordi man regnet med at viruset tok juleferie og slakka på karantenereglene, og akkurat derfor kan vi ikke slakke eller gi blaffen. Jeg har ei niese i isolasjon på hotell i jula. Det er ikke stas. Resten av familien er i karantene. Sånn er det i år.

Anonymkode: b0a24...964

Annonse

23 hours ago, Anonym bruker said:

Det forstår jeg faktisk. Det er fælt å ikke være sammen med familien sin, de nære og kjære, i julen.

det har jeg 0 forstårelse for.. kommer mange juler til som de kan få lov til det, i år bør man ta hensyn.. egoisime lenge leve

Anonymkode: 14ef7...243

Anonym bruker skrev (På 22.12.2020 den 18.52):

Det tror jeg og desverre mange vil gjøre. Og selv om jeg har sympati med de og skjønner at det er kjipt, så har jeg ingen forståelse for at man bryter karantenen. Covid-19 tar ikke julefri.

Anonymkode: f3537...52e

Men karantene er jo ikke samme som isolasjon. Du kan jo til og med handle på butikken så lenge man bruker munnbind, holder avstand og reiser på en tid med lite folk. Gå tur. Sitte et godt stykke fra de andre utendørs. Få en bit av juleribba på døra, prate gjennom vinduet osv. 

Anonymkode: f522c...207

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Men karantene er jo ikke samme som isolasjon. Du kan jo til og med handle på butikken så lenge man bruker munnbind, holder avstand og reiser på en tid med lite folk. Gå tur. Sitte et godt stykke fra de andre utendørs. Få en bit av juleribba på døra, prate gjennom vinduet osv. 

Anonymkode: f522c...207

Du kan handle i butikken hvis du er veldig forsiltig, ja, men bareom du virkelig ikke har noen annen mulighet.

Anonymkode: 7a967...776

• Opprett ny...