Gå til innhold

Forrett på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere forrett på julaften, og i så fall hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Hovedretten er så god at det vil vi ikke ha, men vi har 3 desserter.

Anonymkode: 070ca...592

Skrevet

Vi har grøt til forrett. Ikke mye, men nok til at vi kan gjemme en mandel i. 

Anonymkode: b8e48...b0e

Skrevet

Nei, er du gal?!?? Da er det viktigere å få plass til nok pinnekjøtt :D

Men om jeg måtte, da tror jeg at jeg ville hatt noe helt lett, type en liten rekecocktail (med hummer eller krabbe, siden jeg tåler reker dårlig). Lett, godt og ikke for smakskraftig.

Jeg synes egentlig at både dessert og kaker etterpå også er overdrevet julaften, er så fornøyd med julemiddagen at liksom ingenting annet kan toppe det.

Anonymkode: 6f853...d86

Skrevet

Nei, skal ha plass til julematen ;) 
Hvis jeg skulle ha servert forrett hadde det blitt en bruchetta eller en caprese. Lett og enkel mat som smaker godt. 

Skrevet

Vi har pinnekjøtt, og dropper forrett. Før vi fikk barn spiste vi ofte hummer på julaften, da hadde vi gjerne en carpaccio eller noe. 

Skrevet

Nei, det har vi ingen behov for. Men vi tar oss en kopp gløgg før vi setter oss til bords da, det blir det nærmeste 😅

Anonymkode: 3945b...e11

Skrevet

Må ha plass til mest mogleg pinnekjøt 🤤 Desserten orkar vi ofte ikkje før til kaffi etter pakkeåpninga.

Skrevet

Vi bruker å ha terteskjell med fiskeboller,gulrøtter og erter i hvit saus, toppet med reker😊 ribba er det alltid plass til

Anonymkode: 7b330...8a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei. Hovedretten er så god at det vil vi ikke ha, men vi har 3 desserter.

Anonymkode: 070ca...592

Er vi i samme familie, tro? Vi har ingen forrett, men gjerne tre eller fire desserter sånn at alle får det de er vant til. 

Skrevet

Nei. Hovedretten består av så mange elementer, at man blir mer en mett nok om man skal smake på alt. 

Anonymkode: cca63...045

Skrevet

Ingen forrett. Eller, minste lurer gjerne i seg en pepperkake eller to. Hun er ikke så glad i julemat. 

Anonymkode: bcae7...bff

Skrevet
Musemor med tre søte små skrev (5 timer siden):

Har dere forrett på julaften, og i så fall hva?

Det må bli en pils, eller et glass rødvin. 

Anonymkode: 6b78c...402

Skrevet

Vi har ikke det må, men jeg er vokst opp med det. Gjerne terteskjell med en stuing med reker og slikt, en rekecocktail, en liten salat eller noe.

Skrevet
amandine skrev (2 minutter siden):

Vi har ikke det må, men jeg er vokst opp med det. Gjerne terteskjell med en stuing med reker og slikt, en rekecocktail, en liten salat eller noe.

Så rart. Det har jo så lite med jul å gjøre.

Skrevet
sug lut skrev (20 minutter siden):

Så rart. Det har jo så lite med jul å gjøre.

Var vel bare en lett start for å sparke der hele i gang, som en forrett pleier å være? Høytid og velkommen og champagne og nå starter festen, liksom? Jul var mer formell høytid i min barndom enn jeg opplever det nå, egentlig. 

Skrevet
amandine skrev (29 minutter siden):

Var vel bare en lett start for å sparke der hele i gang, som en forrett pleier å være? Høytid og velkommen og champagne og nå starter festen, liksom? Jul var mer formell høytid i min barndom enn jeg opplever det nå, egentlig. 

Ja, jeg mente bare at det er jo forretter som brukes året rundt, ingenting julete ved rekecocktail... Så man skulle tro at det ville oppstått juleforretter.

Skrevet
sug lut skrev (15 minutter siden):

Ja, jeg mente bare at det er jo forretter som brukes året rundt, ingenting julete ved rekecocktail... Så man skulle tro at det ville oppstått juleforretter.

Sant nok. Det er gjerne ikke vanlig? Men vi spiste ikke som vi gjør i dag, heller. Jeg er vokst opp med kalkun og det er jo i en litt annen liga enn ribbe og pinnekjøtt på en måte. Jeg ville aldri ha forrett nå før pinnekjøttet, liksom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...