Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #26 Del Skrevet 21. desember 2020 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Ok. Her må jeg visst fram med teskje. Jeg kan sammenligne fordi det dere snakker om kalles angiveri. Under 2. verdenskrig var det det å bli angitt av naboer og kjente norske jøder de fryktet mest, ikke nazistene i seg selv. Det var sviket fra dem de kjente, frykten for at noen ville røpe tilholdsstedet, som var noe av det verste. Slik dere snakker om koronasyke, (eller mulig koronasyke,) høres det ut som om vi kan frykte dem som pesten. Eller slik nordmenn i Norge fryktet jøder. De måtte vekk. Bort. På samme måte blir det på dette forumet snakket om at de som ikke vil ta koronavaksinen fortjener å dø. Og folk henger seg på, trykker liker og er enig. I det minste bør de ikke få de samme goder som de som lar seg vaksinere. Nav-støtte f.eks, eller barnehageplass, eller få muligheten til å reise. Det er snakk om det allerede. Flere flyselskap leker med tanken på å kreve dokumentasjon på koronavaksine for å la folk fly. Det samme er i ferd med å skje i f.eks Brasil, der de uten vaksinen mister offentlige goder. https://www.nrk.no/norge/brasil-straffer-de-som-ikke-tar-koronavaksine-1.15294922 Dette blir mitt siste bidrag i denne tråden, for dere har tydeligvis bestemt dere for å ikke åpne blikket bittelitt en gang. Anonymkode: 6e80a...1ad Det er fremdeles piss. Eller mener du at jødeheten din er et ekkelt og dødelig virus? Det setter i så fall ny rekord i selvhat, men det er kun slik at analogien din kannnnnnnnskje funker. Anonymkode: 1685b...b53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144412008-melder-jeg-fra-til-komunelegen-eller-politiet/page/2/#findComment-149451351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #27 Del Skrevet 21. desember 2020 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Ok. Her må jeg visst fram med teskje. Jeg kan sammenligne fordi det dere snakker om kalles angiveri. Under 2. verdenskrig var det det å bli angitt av naboer og kjente norske jøder de fryktet mest, ikke nazistene i seg selv. Det var sviket fra dem de kjente, frykten for at noen ville røpe tilholdsstedet, som var noe av det verste. Slik dere snakker om koronasyke, (eller mulig koronasyke,) høres det ut som om vi kan frykte dem som pesten. Eller slik nordmenn i Norge fryktet jøder. De måtte vekk. Bort. På samme måte blir det på dette forumet snakket om at de som ikke vil ta koronavaksinen fortjener å dø. Og folk henger seg på, trykker liker og er enig. I det minste bør de ikke få de samme goder som de som lar seg vaksinere. Nav-støtte f.eks, eller barnehageplass, eller få muligheten til å reise. Det er snakk om det allerede. Flere flyselskap leker med tanken på å kreve dokumentasjon på koronavaksine for å la folk fly. Det samme er i ferd med å skje i f.eks Brasil, der de uten vaksinen mister offentlige goder. https://www.nrk.no/norge/brasil-straffer-de-som-ikke-tar-koronavaksine-1.15294922 Dette blir mitt siste bidrag i denne tråden, for dere har tydeligvis bestemt dere for å ikke åpne blikket bittelitt en gang. Anonymkode: 6e80a...1ad Så... da mener du vel også at de som melder til barnevernet om tilfeller der de har grunn til å tro at barn blir misbrukt eller mishandlet i eget hjem også er angivere og kan sammenlignes med nazistene? Og at de som melder fra til politet om partnervold hos naboen også er nazister? Og hvis ikke - sammenligningene dine er fremdeles ikke sammenlignbare, selv om du tror det. Ang. fly, som egentlig er en avsporing på samme linje som nazibeskyldningene du kommer med - det er bare fornuft at man i en overgangsfase ev. vurderer om man må ha vaksine for å kunne fly. På den måten kan man åpne verden gradvis igjen inntil det ikke er behov lenger for slike tiltak. De som ikke kan/bør vaksinere seg kan sikkert få fritak om de får negativ test ved avreise og før hjemreise. Men HI vet altså om ei som selv tror hun har korona, men som ikke ønsker å teste seg og har planer om å gå på jobb og være ute - det er ulovlig og det setter andres helse og liv i fare. Da er man iflg. straffeloven pliktig til å melde fra. At du ikke vil forholde deg til norsk lovverk, det er ditt valg. Anonymkode: 8381b...e5e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144412008-melder-jeg-fra-til-komunelegen-eller-politiet/page/2/#findComment-149451367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #28 Del Skrevet 21. desember 2020 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Ok. Her må jeg visst fram med teskje. Jeg kan sammenligne fordi det dere snakker om kalles angiveri. Under 2. verdenskrig var det det å bli angitt av naboer og kjente norske jøder de fryktet mest, ikke nazistene i seg selv. Det var sviket fra dem de kjente, frykten for at noen ville røpe tilholdsstedet, som var noe av det verste. Slik dere snakker om koronasyke, (eller mulig koronasyke,) høres det ut som om vi kan frykte dem som pesten. Eller slik nordmenn i Norge fryktet jøder. De måtte vekk. Bort. På samme måte blir det på dette forumet snakket om at de som ikke vil ta koronavaksinen fortjener å dø. Og folk henger seg på, trykker liker og er enig. I det minste bør de ikke få de samme goder som de som lar seg vaksinere. Nav-støtte f.eks, eller barnehageplass, eller få muligheten til å reise. Det er snakk om det allerede. Flere flyselskap leker med tanken på å kreve dokumentasjon på koronavaksine for å la folk fly. Det samme er i ferd med å skje i f.eks Brasil, der de uten vaksinen mister offentlige goder. https://www.nrk.no/norge/brasil-straffer-de-som-ikke-tar-koronavaksine-1.15294922 Dette blir mitt siste bidrag i denne tråden, for dere har tydeligvis bestemt dere for å ikke åpne blikket bittelitt en gang. Anonymkode: 6e80a...1ad Det er jo du som må ha det inn med tesje her. Ingen i denne tråden som har ønsket dødsstraff for vaksinemotstandere. Du kan ikke blande alt du leser på nett inn i en enkeltsak som ikke har noe med det å gjøre. Trådtstarter tok ansvar og det var helt riktig å tipse arbeidsgiver her. Tipper arbeidsgiveren som står ansvarlig for arbeidsplassen setter stor pris på at hun kanskje forhindret et utbrudd som kan få store konsekvenser. Regner med den ansatte fint får komme på jobb så fort hun er frisk, blir nok neppe sendt med tog til en konsentrasjonsleier. Anonymkode: 47a34...032 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144412008-melder-jeg-fra-til-komunelegen-eller-politiet/page/2/#findComment-149451370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #29 Del Skrevet 21. desember 2020 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ok. Her må jeg visst fram med teskje. Jeg kan sammenligne fordi det dere snakker om kalles angiveri. Under 2. verdenskrig var det det å bli angitt av naboer og kjente norske jøder de fryktet mest, ikke nazistene i seg selv. Det var sviket fra dem de kjente, frykten for at noen ville røpe tilholdsstedet, som var noe av det verste. Slik dere snakker om koronasyke, (eller mulig koronasyke,) høres det ut som om vi kan frykte dem som pesten. Eller slik nordmenn i Norge fryktet jøder. De måtte vekk. Bort. På samme måte blir det på dette forumet snakket om at de som ikke vil ta koronavaksinen fortjener å dø. Og folk henger seg på, trykker liker og er enig. I det minste bør de ikke få de samme goder som de som lar seg vaksinere. Nav-støtte f.eks, eller barnehageplass, eller få muligheten til å reise. Det er snakk om det allerede. Flere flyselskap leker med tanken på å kreve dokumentasjon på koronavaksine for å la folk fly. Det samme er i ferd med å skje i f.eks Brasil, der de uten vaksinen mister offentlige goder. https://www.nrk.no/norge/brasil-straffer-de-som-ikke-tar-koronavaksine-1.15294922 Dette blir mitt siste bidrag i denne tråden, for dere har tydeligvis bestemt dere for å ikke åpne blikket bittelitt en gang. Anonymkode: 6e80a...1ad Sammenligner du virkelig jøder med smittsomme sykdommer? Jeg har ikke ord. Anonymkode: 6360d...35f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144412008-melder-jeg-fra-til-komunelegen-eller-politiet/page/2/#findComment-149451477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg