Gå til innhold

Samvær barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det slik at jeg har barna partallsuker. Men nå over nyttår kommer jo to oddetallsuker etter hverandre. Hva er det de fleste pleier å gjøre? Bytte uker? Eller holde fast ved det som er bestemt?

Anonymkode: e1cb6...8ac

Skrevet

Jula har sin egen turnus, når den er over går vi tilbake til sånn det var før jul.

Anonymkode: a53b3...f3e

Skrevet

Dette er kun i år, pga skuddår. Dette er en sjelden problemstilling.

De aller fleste har jo en avtalt fordeling av jul/nyttår, og de aller fleste er avhengig av å opprettholde partalls/oddetallsuker pga jobb o.l. Mange legger nok opp jobb etter hvilken uke de har barna. 

Vi endrer ikke på hvem som har partall/oddetall, jeg tar heller ungene 2 uker fordi det er jeg som har oddetallsukene. Far hadde gjort det samme om oddetall var hans. Men hos oss er det ikke snakk om 1 uke her og 1 uke der, men samværshelg. Så barna er hos meg 80% uansett. 

Anonymkode: 15b9e...07c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Dette er kun i år, pga skuddår. Dette er en sjelden problemstilling.

Anonymkode: 15b9e...07c

Bare for ordens skyld, det har ingenting med skuddår å gjøre. Det har rett og slett med å gjøre at 365 dager ikke kan deles med 7 og få et helt tall, derfor blir det ikke akkurat 52 uker i året. For å jevne ut må det derfor være noen år som her 53 uker,  tror det hvert 5 år eller noe sånn.  Sist var i alle fall i 2015. 

Anonymkode: 29609...d1b

Skrevet

Vanligvis så følger vi kun faste samværshelger som i partall og oddetall. Vi deler også jul og nyttår annethvert år. I år vil ungene være hos meg hele juleferien og da blir det er lang periode nå uten tid hos far. Har erfaring med at det letteste er å følge sine helger😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...