Gå til innhold

Bør jeg fortsatt hjelpe henne?

Anbefalte innlegg

Jeg har lovet ei venninne med å farge håret. Hun har operert hånden, så hun klarer det ikke selv. Men så blir jeg i tvil. En kollega har testet positiv på korona. Jeg har ikke vært i samme rom som denne personen. Bare gått forbi i korridoren. Men min leder satt i møte med denne personen på onsdag, så nå er min leder i karantene. Jeg satt i møte med min leder i dag, i mer enn 15 minutter, men på avstand. Min leder skal teste seg. Hvis hun også tester positivt, blir jeg også satt i karantene da? Dette får jeg ikke svar på før Tirsdag. Skal hjelpe min venninne med håret i morgen. Eller bør jeg droppe det?

Anonymkode: 5d58d...8a0

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144411944-b%C3%B8r-jeg-fortsatt-hjelpe-henne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig bør det droppes!

Anonymkode: 3a980...276

Det mener jeg også. Og jeg skrev det til henne. Hun åpnet melding men svarte ikke. Skal ringe å forklare henne det 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har lovet ei venninne med å farge håret. Hun har operert hånden, så hun klarer det ikke selv. Men så blir jeg i tvil. En kollega har testet positiv på korona. Jeg har ikke vært i samme rom som denne personen. Bare gått forbi i korridoren. Men min leder satt i møte med denne personen på onsdag, så nå er min leder i karantene. Jeg satt i møte med min leder i dag, i mer enn 15 minutter, men på avstand. Min leder skal teste seg. Hvis hun også tester positivt, blir jeg også satt i karantene da? Dette får jeg ikke svar på før Tirsdag. Skal hjelpe min venninne med håret i morgen. Eller bør jeg droppe det?

Dette vet du svaret på selv.

Anonymkode: 4bb0f...7af

Jeg ringte henne. Hun tok det ikke seriøst. Hun sa: du har vært i møte med ei som igjen har vært i møtet med ei som er smittet? Men dere satt med avstand? Ja, svarte jeg. Det høres ikke ut som en risiko sa hun. 

Jeg forklarte at hvis min lederen tester positiv, så må jeg i karantene, pga at vi satt mer enn 15 minutter i samme rom. Og da må du også i karantene etterpå sa jeg. Det trodde hun ikke noe på. Pga at jeg holdt avstand på det møtet. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så lenge du satt på mer enn 2 meters avstand og ikke var i direkte kontakt med sjefen din, så regnes du ikke som nærkontakt og må ikke i karantene. 

Anonymkode: be49f...4af

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg ringte henne. Hun tok det ikke seriøst. Hun sa: du har vært i møte med ei som igjen har vært i møtet med ei som er smittet? Men dere satt med avstand? Ja, svarte jeg. Det høres ikke ut som en risiko sa hun. 

Jeg forklarte at hvis min lederen tester positiv, så må jeg i karantene, pga at vi satt mer enn 15 minutter i samme rom. Og da må du også i karantene etterpå sa jeg. Det trodde hun ikke noe på. Pga at jeg holdt avstand på det møtet. 

Da hadde jeg sagt, helt rolig, at jeg skjønte at hun ikke var bekymret men at jeg ikke hadde lyst til å være den som utsatte henne for en smitterisiko, uansett hvor liten den risikoen er. Så beklager, men jeg avlyser ikke for å være kjip men fordi jeg bryr meg om deg.

• Opprett ny...