Gå til innhold

Sende han på skolen imorgen eller ikke?

Anbefalte innlegg

Sønnen min har siden han gikk i barnehagen latet som han er syk for å være hjemme istedet. Nå går han i 4.klasse å han prøver seg innimellom forsatt. Før corona ble vi enige om at jeg skal sende han på skolen likevel å heller sende han hjem om han faktisk er syk. 

Ikveld etter leggetid har han sagt at han vondt i magen å at han føler seg dårlig. Jeg mistenker jo at det er bare noe han sier for å få være hjemme,så hva gjør jeg i disse tider? Holder han hjemme hver gang han påstår han er syk? Eller sende han på skolen også får de heller sende han hjem om han faktisk er syk? Da blir det fort mye fravær. 

Anonymkode: 95987...65c

Fortsetter under...

Du gjør ham oppmerksom på at han må testes og at det er lite behaglig. I tillegg betyr det at dere må i karante og ikke kan besøke noen eller få  esøk avnoen på 10 dager. Det  inkluderer julaften. Ingen vennebesøk, ikke se bestemor, ikke dra i slalåmbakken osv.

Anonymkode: d55ce...9ba

Jeg håper han ble hjemme, nå er det nesten ingen skoledager igjen før juleferie, hvis han er syk, kan han smitte mange, enten med magevirus eller korona. 

Men hvorfor vil han være hjemme og later som han er syk? Jeg ville sjekket om han mistrives på skolen og også tenkt over om han får gjøre ting han liker veldig godt når han er hjemme, dataspill for eksempel. 

Anonymkode: 6c596...1a2

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Sønnen min har siden han gikk i barnehagen latet som han er syk for å være hjemme istedet. Nå går han i 4.klasse å han prøver seg innimellom forsatt. Før corona ble vi enige om at jeg skal sende han på skolen likevel å heller sende han hjem om han faktisk er syk. 

Ikveld etter leggetid har han sagt at han vondt i magen å at han føler seg dårlig. Jeg mistenker jo at det er bare noe han sier for å få være hjemme,så hva gjør jeg i disse tider? Holder han hjemme hver gang han påstår han er syk? Eller sende han på skolen også får de heller sende han hjem om han faktisk er syk? Da blir det fort mye fravær. 

Eh.. Har ikke falt deg inn at han gruer seg siden han har magevondt og " later" som han er syk? Hvorfor vil han være hjemme istedenfor? Han sier nok ikke dette for å være vrang. Her har det gått mye forskjølelse og magevondt. 

Anonymkode: 14878...6e1

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Eh.. Har ikke falt deg inn at han gruer seg siden han har magevondt og " later" som han er syk? Hvorfor vil han være hjemme istedenfor? Han sier nok ikke dette for å være vrang. Her har det gått mye forskjølelse og magevondt. 

Anonymkode: 14878...6e1

Nei han gruer seg ikke. Han trives godt på skolen men syns selvsagt det er gøyere å være hjemme. De gangene han har latet som han er syk så SFO ikke vil ta imot han,så har han vært hos bestemoren å hatt masse energi å vært aktiv. Så er jo bare tull at han er syk. Problemet er jo når han sier han er syk i disse tider,jeg mistenker at det ikke er sant men vet jo ikke helt sikkert.

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei han gruer seg ikke. Han trives godt på skolen men syns selvsagt det er gøyere å være hjemme. De gangene han har latet som han er syk så SFO ikke vil ta imot han,så har han vært hos bestemoren å hatt masse energi å vært aktiv. Så er jo bare tull at han er syk. Problemet er jo når han sier han er syk i disse tider,jeg mistenker at det ikke er sant men vet jo ikke helt sikkert.

Da sender du ham i seng uten skjerm.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da sender du ham i seng uten skjerm.

Tror neppe det hjelper å straffe han altså. Bedre å heller vise at jeg,skolen og SFO står sammen å kommer ikke til å la han være hjemme når han ikke egentlig er syk.

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Tror neppe det hjelper å straffe han altså. Bedre å heller vise at jeg,skolen og SFO står sammen å kommer ikke til å la han være hjemme når han ikke egentlig er syk.

Hvis du er sikker p at han ikke er syk er det jo ikke noe problem. Jeg mente de gangene du er usikker eller hvis du vet han er syk. Da kan du la ham ha det khedelig. Det er ikke straff å måtte holde sengen og hvile seg om du er syk. Det må han venne seg til at er normalen. Det skal ikke være gøy å være hjeme med sykdom. (Ved langvarig, ekte, sykdom blir det jo noe litt annet.)

• Opprett ny...