Gå til innhold

Bruke Fjordland risgrøt til riskrem?

Anbefalte innlegg

I fjor var vi bare to som spiste riskrem på julaften, så da kjøpte jeg Fjordland sin, men det var ikke godt! I år blir det større avsetning på riskremen så den må lages på den ordentlige måten. Men vi er glade i grøten til Fjordland, og da lurer jeg på om det går greit å blande fløte i den? Noen som har prøvd?

Anonymkode: db49b...9ff

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har du fjordland's juletalkerken til middag da? Du lager selvfølgelig riskremen fra bunn, eller så lar du vær å lage den i det hele tatt. 

Anonymkode: 9239e...5d4

Å, kjære folk! Ta og pell deg ut i frisk luft, du har sittet for lenge og gnudd ved pc'en!

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ikke gjort det.

vi har hatt både hjemmelaget og "bortelaget". Selv synes jeg diplom-is sin er best.

Anonymkode: db8dc...8fd

Jeg har alltid før laget av langtidskokt Geisha risgrøt (bortsett fra i fjor da, siden de andre heller ville ha karamellpudding), men jeg liker så godt Fjordland sin grøt, så jeg tenkte at den kanskje var god å lage riskrem av også. 

Jeg kommer uansett til å kjøre en test til helga, for på julaften skal det smake godt :)

hi

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Å, kjære folk! Ta og pell deg ut i frisk luft, du har sittet for lenge og gnudd ved pc'en!

Nei, jeg er bare dønn ærlig og kritisk med deg, det bør du tåle.

Syns ikke Fjorland sin er noe god, pleier å bruke det andre merket de har på Rema, billigere er den også :P
Og til dere som sier man skal lage grøten selv, jeg har mer enn nok med å lage julemiddagen og jeg ikke også skal stå en time og koke grøt....

Anonymkode: b0b88...ad5

Annonse

Vi feirer jul hos min svigerfamilie hvert annet år. Når vi feirer der tar jeg alltid med ALT som er godt: hjemmebakt brød, sild, akevitt, konfekt, kaker, nøtter, oster, vin og mye annet.  Min svigermor er ikke så glad i å lage mat, så jeg tar meg av kjøkkenet. De pleier ikke å ha riskrem til dessert, men velger noe annet (som egentlig ingen liker, men som er tradisjon 😂). Jeg har pleid å lage en liten porsjon riskrem, og jeg har brukt laktosefri risgrøt fra Fjordland. Har fungert helt fint. Har «pyntet  den opp litt» med frøene fra en vaniljestang. Alt har blitt spist opp 😊😊😊

Anonymkode: 8532c...7ac

amandine skrev (2 minutter siden):

I år skal jeg lage det som kake, for det så jeg et eller annet sted. Med knust pepperkake-bunn, riskrem ( av Fjordland iblandet kremfløte og vanilje og sukker) og jordbærcoulis på toppen. Det blir nok snydens godt.

Å du godeste, oppskrift?

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, jeg er bare dønn ærlig og kritisk med deg, det bør du tåle.

Jeg har ikke behov for at du skal være ærlig med meg? Jeg stilte et spørsmål om noen hadde erfaring med å bruke den grøten i riskrem, og har fått mange gode svar. 

At du trenge å bruke tråden min for å prøve å hevde den stakkarslige selvfølelsen din blåser jeg i. Din mening er fullstendig irrelevant. 

Hi

Første gang mamma laget den med fjordland grøt, sa hun det ikke til noen for hun ville se om noen merket noe forskjell. Ingen reagerte og den smakte som den alltid har gjort. Jeg hadde laget det til mine unger flere ganger, de var i en periode veldig glad i riskrem og ville ha det gjennom hele året. Siden jeg ekstremt sjeldent lager grøt gadd jeg ikke det når de hadde dilla på dette. De var strålende fornøyde og jeg syns ikke jeg smakte noen forskjell når jeg smakte. 

Det er hvordan kremen lages som gjør forskjellen syns jeg. Jeg lager den alltid litt for stiv, mens mamma lager den nesten litt for bløt for min smak(eller vel mye krem også kanskje) . Men slik har hun alltid laget den, så det blir feil om den ikke er det også. Men vi har både sukker og vanlijesukker i, så  det er ingen slankevariant vi bruker. Heller litt for mye enn for lite. 

Anonymkode: 68b71...606

Svigers bruker det, eg har vore skeptisk, men godt var det, og tenkte jammen eg skulle slå til med det i år, i staden for å stå heile lille julafta (føles iallefall sånn) å røre i gryta. Piffer den opp med vaniljestang, og serverer med hakka mandler og heimelaga bærsaus, så veddar eg på at ingen tenker at det er fjordland 😊

Eg tenker det er lov å senke ambisjonsnivået og «jukse» litt dersom du slepp unna litt stress, og heller kan bruke tida på andre ting som jo kan vere koselig i jula.

Anonymkode: 65855...dc8

Jeg bruker den, mye fastere enn risgrøt jeg lager selv, resultatet blir mye bedre. Gjør jo ikke noe at den er ferdig kald, så bare å blande med kremen. Foretrekker den fremfor å lage grøten selv. Jordbærsausen er noe annet, den blir best hjemmelaget. 

Anonymkode: 23486...249

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...