Gå til innhold

Alene med små barn, isolasjon

Anbefalte innlegg

Dersom man tester positivt skal man isolere seg fra andre i familien. Karantene er jo noe helt annet. Men hva gjør dere med små barn, uten mann eller familie i nærheten? Isolere oss alle sammen og håpe det går fint? Vil jo ikke smitte barna, men orker ikke være uten de heller🤔 ikke har jeg noe valg egentlig, setter ikke ungenehos naboen..

Alder 2 og 5.

Vi skal feire alene, så ikke noe problem. Men dersom test viser positiv trenger jeg bare å høre hva andre har gjort. Unger blir visstnok sjelden veldig syke, men det er unntak så klart.

Anonymkode: 73682...f1c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144411861-alene-med-sm%C3%A5-barn-isolasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo ha en plan for barna dersom du blir veldig syk?
Både dersom du blir innlagt på sykehus (både covid-19 men og andre ting som feks blindtarmbetennelse). så må du ha en plan for barna om du blir så syk at du blir sengeliggende hjemme og ikke orker ta skikkelig vare på barna.

Anonymkode: 34cb4...266

Herregud da.... 

Spør igjen: dere som er alene med små barn, isolerer dere dere sammen med barna eller hva gjør dere? 

Barne mine blir ikke sittende alene om jeg får blindtarmbetennelse, omg....🙄

Tester meg og var i karantene for en tid tilbake. Er alene med barn. Så tenkte og mye på dette. Ikke så små som dine, men i barneskolealder. Om jeg testet positivt så måtte de i karantene uansett. Hadde da ikke isolert meg fra mine barn. Da hadde vi isolert oss sammen. Litt verre om man blir skikkelig syk. Men jeg hadde ingen symptomer, så det bekymret meg lite. 

Anonymkode: e98ce...399

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tester meg og var i karantene for en tid tilbake. Er alene med barn. Så tenkte og mye på dette. Ikke så små som dine, men i barneskolealder. Om jeg testet positivt så måtte de i karantene uansett. Hadde da ikke isolert meg fra mine barn. Da hadde vi isolert oss sammen. Litt verre om man blir skikkelig syk. Men jeg hadde ingen symptomer, så det bekymret meg lite. 

Anonymkode: e98ce...399

Det er sant, de må jo være i karantene likevel :)

er ikke bekymret over å bli veldig syk, da ringer jeg så klart familie, de bor bare et stykke unna. Det tar jeg evt som det kommer.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Så ironisk med en sykdom der vi må teste oss for å vite om vi har den. 🙄

Hi, jeg ville isolert meg med barna. De er små, de blir sjelden/aldri syke av korona, og de trenger deg. 

Anonymkode: 00df3...d8b

Ja jeg gjør det hvis testen er positiv :)

som en annen her nevner, de nå jo uansett være i karantene. Ingen vits i å sende de bort for at de skal være i karantene med noen andre mens jeg er i isolasjon. Da tar vi heller den tiden sammen :)

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Så ironisk med en sykdom der vi må teste oss for å vite om vi har den. 🙄

Hi, jeg ville isolert meg med barna. De er små, de blir sjelden/aldri syke av korona, og de trenger deg. 

Like ironisk med influensa da

Anonymkode: d999f...778

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Influensa merker du at du har. 70% merker ikke at de har korona. 

Og det er det som er så skummelt! Noen merker det ikke selv og risikerer å smitte noen som virkelig kommer til å merke det! 

Derfor biter man tenna sammen, holder avstand, vasker hender og følger restriksjonene. 

• Opprett ny...