Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #26 Skrevet 15. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): De eldste får 2000,- hver pluss noen smågaver til rundt 1000-1500,- Mini får mye i år, iPhone 8, alpinutstyr, lego og noen spill. Vi har ikke så stor slekt, og utenom våre gaver får han vel max 5-6 gaver, så da blir det litt smått i tillegg til de store gavene. Anonymkode: 0a02a...d57 Smågaver til 1000 kr? Anonymkode: 6bc50...c12
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #27 Skrevet 15. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Smågaver til 1000 kr? Anonymkode: 6bc50...c12 Ja, smågaver som blir ca 1000,- til sammen. For å ha gaver under treet også 🎄🎁 Anonymkode: 0a02a...d57
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #28 Skrevet 15. desember 2020 De minste på ett og tre får for ca 1000 kr hver. Eldste på 8 får for ca 3000. Regner med de minste også får dyrere gaver etterhvert som de begynner å ønske seg konkrete ting som koster. Anonymkode: ef1db...e3c
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #29 Skrevet 15. desember 2020 I år får 9-åringen gave fra oss på ca 4000 kr ( Iphone SE 2020 modellen ) I tillegg kommer vi til å gi henne noe klær og muligens noen tusjer hun ønsker seg. Mest sannsynlig er det de eneste gavene hun får utenom ca 1000 i pengegaver fra tanter, onkler og bestefeforeldre. Anonymkode: 0109f...4aa
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #30 Skrevet 15. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): 600,- gutt 9 år 300,- jente 6 år Anonymkode: 3c128...b6e Får de mye fra andre da eller? Jeg er vant med at til jul er det hauger med gaver. Og vi har jo så mye de ønsker seg, det er jo jul og bursdag de kan få sånt. Fra familie blir det mest penger, så vi må nesten gi gaver for at de skal få noe å åpne. Blir noen tusen per barn, men de får jo lite resten av året annet til bursdag. Anonymkode: 223e7...781
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #31 Skrevet 15. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Får de mye fra andre da eller? Jeg er vant med at til jul er det hauger med gaver. Og vi har jo så mye de ønsker seg, det er jo jul og bursdag de kan få sånt. Fra familie blir det mest penger, så vi må nesten gi gaver for at de skal få noe å åpne. Blir noen tusen per barn, men de får jo lite resten av året annet til bursdag. Anonymkode: 223e7...781 De får av mange andre også ja. Boden er full av gaver. De er heldige så prøver å holde det litt "nede". Jeg har hjulpet til å kjøpe gaver fra bestemor, morfar en tante osv. Så ikke redd de skal gå lite gaver eller ikke noe på ønskelisten. Det vet jeg at de får. De er imidlertidig inneforstått med at de ikke får gaver til mange tusen kr. Da må man spare en stund for å få råd. Anonymkode: 3c128...b6e
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #32 Skrevet 15. desember 2020 15 hours ago, Anonym bruker said: . Anonymkode: 8559f...5d2 ca 3000 Anonymkode: 3cce5...6c0
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #33 Skrevet 15. desember 2020 I år tok det av. Ca 8000,- på hver. Bruker ligge på 2000,- Ikke brukt noe penger på tull i år så da får de mer under treet. Anonymkode: ebc93...356
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #34 Skrevet 15. desember 2020 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Trenger barna ski, ja så får de det på en vanlig tirsdag. Samme med alt annet jeg regner som nødvendig utstyr. Mobil får de ny med noen års mellomrom. De ville også blitt überskuffa over å få ski/skøyter el.l i gave. Dette er ting de MÅ ha, de er ikke noe glad i å bruke det. Alt av spillkonsoller, data og andre duppeditter må de faktisk kjøpe selv. De får bestandig penger til bursdag/jul, og de er veldig flinke å spare. Dersom det er noe vi vet de sparer til, kan vi også finne på å gi dem penger i gave slik at det går fortere å nå målet. Ungene er superfornøyd når de kan i butikken og handle for egne penger. De to eldste virker til å ha blitt ganske så økonomisk også, er flinke med penger og flinke å spare. Eldste er 20, minste er 10, så litt for tidlig å si med henne enda. Jeg skjønner jo at folk er forskjellig. Folk må gjøre dom de vil. Jeg skrev MIN mening. Anonymkode: bcaa2...801 skuffa over å få ski og skøyter i gave ? det høres ut som noen sjarmerende unger du har oppdratt der ! Er faktisk ikke noe de MÅ ha som du skriver . Anonymkode: 999e2...6a6
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #35 Skrevet 15. desember 2020 Vi har brukt ca 1200 per unge i år, men kunne like gjerne vært 500. Får både leker og klær. Anonymkode: 999e2...6a6
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #36 Skrevet 15. desember 2020 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): skuffa over å få ski og skøyter i gave ? det høres ut som noen sjarmerende unger du har oppdratt der ! Er faktisk ikke noe de MÅ ha som du skriver . Anonymkode: 999e2...6a6 Ok, så om du fikk noe du overhodet ikke interesserer deg for til jul, så ville du bli glad og fornøyd? Jeg ville blitt dritskuffa selv om gubben kom med ski i julegave altså! Ungene mine har null niks interesse for ski, skøyter eller hva det måtte være. De har ski, for de blir dratt med på turer både av oss og av skolen. Men å pakke inn ski og gi til jul?? Hvorfor skal jeg gjøre det? Bare for å dra opp prisen på gaven da eller?? Måtte jo da også gi noe ungene faktisk ønsker seg og blir glad for! Eller bruker du å bare bestemme hva folk har bruk for og gi det i presang? Likegyldig om mottaker vil ha eller ei?! At folk gir gaver til 5-10.000,- pr barn synes jeg fortsatt er galskap. Synes jeg sier noe om barna som ikke klarer å bli fornøyd med gaver til mellom 500 - 1.000 Og tenk, mine unger er veldig sjarmerende! Anonymkode: bcaa2...801
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #37 Skrevet 15. desember 2020 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): skuffa over å få ski og skøyter i gave ? det høres ut som noen sjarmerende unger du har oppdratt der ! Er faktisk ikke noe de MÅ ha som du skriver . Anonymkode: 999e2...6a6 Du fikk med deg at de ikke er noe interessert i det eller? Min gutt fikk ski til jul i fjor og ble kjempeglad, men han liker å stå på ski. Hadde han fått en fotball derimot, da hadde han også blitt skuffa. Han spiller kun fotball i gymmen, når han må. Anonymkode: c2860...bf3
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #38 Skrevet 15. desember 2020 Ca 2000 kr per unge. Gutt og jente, 5 og 8 år. Anonymkode: 0b57b...516
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #39 Skrevet 15. desember 2020 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Du fikk med deg at de ikke er noe interessert i det eller? Min gutt fikk ski til jul i fjor og ble kjempeglad, men han liker å stå på ski. Hadde han fått en fotball derimot, da hadde han også blitt skuffa. Han spiller kun fotball i gymmen, når han må. Anonymkode: c2860...bf3 Men da trenger de ikke å få det på en vanlig tirsdag heller, hvorfor skal man kjøpe det til de i det hele tatt hvis de har null interesse? de kan alltids låne når det er skidag på skolen. Anonymkode: 999e2...6a6
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #40 Skrevet 15. desember 2020 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): skuffa over å få ski og skøyter i gave ? det høres ut som noen sjarmerende unger du har oppdratt der ! Er faktisk ikke noe de MÅ ha som du skriver . Anonymkode: 999e2...6a6 Noen bor slik til at ski og skøyter er noe de MÅ ha. Her brukes de i gymmen på skolen og for å komme seg til kompiser osv. nå bor vi et sted der det er mye snø flere måneder i året. skiutstyr og skøyter er noe de alltid må ha og ikke julegave hos oss. Akkurat slik som fotballsko til en som går på fotball. Blir skoene for små/utslitt så MÅ man kjøpe nye for at barnet skal på trening. Anonymkode: 1103b...694
*Miss Marple* Skrevet 15. desember 2020 #41 Skrevet 15. desember 2020 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men da trenger de ikke å få det på en vanlig tirsdag heller, hvorfor skal man kjøpe det til de i det hele tatt hvis de har null interesse? de kan alltids låne når det er skidag på skolen. Anonymkode: 999e2...6a6 Fordi det å lære barna å mestre grunnleggende ferdigheter som ski og skøyter er en foreldreoppgave? Barn kan ikke få velge bort alt som ikke er superkjekt. Ski og annet utstyr de trenger er sjelden gaver her hos oss, men om de ønsker seg ting som en annen type ski osv så må det på ønskelisten.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. desember 2020 #42 Skrevet 15. desember 2020 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Noen bor slik til at ski og skøyter er noe de MÅ ha. Her brukes de i gymmen på skolen og for å komme seg til kompiser osv. nå bor vi et sted der det er mye snø flere måneder i året. skiutstyr og skøyter er noe de alltid må ha og ikke julegave hos oss. Akkurat slik som fotballsko til en som går på fotball. Blir skoene for små/utslitt så MÅ man kjøpe nye for at barnet skal på trening. Anonymkode: 1103b...694 Hos oss så får de både ting de trenger og ting de vil ha til jul. I år ønsker minste seg mye rart og han trenger nye bukser. Han får noen tøffe Levis. Begge trenger nye vintersko. De ligger under treet. Jeg tenker at det på ingen måte er feil å gi gaver de trenger også. Jeg har gutter som ønsker seg tøffe klær da så de blir glade for slikt. Et år trengte de nye ski og det ble gaven fra svigers. Når jeg sier trenger ski så mener jeg at det er noe barn gjerne har selv om det ikke brukes ofte. I fjor gikk de på ski en gang. Skøyter også. Slike ting er greit å ha når det er skidag eller de plutselig vil i skøytehallen
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #43 Skrevet 15. desember 2020 topaz skrev (12 timer siden): 150-500. De får så mye andre gaver at gaven fra oss kan være mest for syns skyld. 3 og 6 år. 150 kr?? Anonymkode: a51a4...7f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå