Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Som forelder tenker jeg at det uansett er min jobb å sørge for at hun har disse tingene. Jeg har kjøpt sko til 2000 som hun ønsket seg, og en bukse til 400, og føler likevel at jeg mangler noen gaver til henne som er mer gavete. Har jeg rett i det, synes dere? Hun er 15. Anonymkode: a5da2...6cb
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Absolutt ikke kjipt. Klær, sko, akebrett, ski, samme hva det er så kan det pakkes inn. Anonymkode: 2ee43...588
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Tenker litt detsamme som deg. Når det er små barn det er snakk om, altså når de ønsker seg leker, synes jeg det blir litt for kjipt å gi klær. Men når de blir større og ønsker seg dyre klær, (og ikke så mye annet), synes jeg det er en annen ting. Har en 17 åring som får en del klær i julegave. Men hva ellers kjøper man til en snart voksen? Det må jo gjerne bli litt praktiske julegaver. Anonymkode: 44fbd...b57
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Tenker litt detsamme som deg. Når det er små barn det er snakk om, altså når de ønsker seg leker, synes jeg det blir litt for kjipt å gi klær. Men når de blir større og ønsker seg dyre klær, (og ikke så mye annet), synes jeg det er en annen ting. Har en 17 åring som får en del klær i julegave. Men hva ellers kjøper man til en snart voksen? Det må jo gjerne bli litt praktiske julegaver. Anonymkode: 44fbd...b57 Men enig med deg at det kan være noe mer «gavete» i tillegg til det du har kjøpt. Jeg har kjøpt litt dyrere smykker i tillegg til klær. Anonymkode: 44fbd...b57
Hengebukksvinet Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Du skal selvfølgelig sørge for at hun har der hun trenger, men hun «trenger» ikke sko til 2000kr. Det kan helt fint være gave. Samme med buksa!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Her ønsker 12 åringen seg klær, får jo det til vanlig og så klart. Men hva kjøper man når de ikke ønsker seg noe da? Kjempe vanskelig å kjøpe noe til både 10 og 12 åringen i år gitt, 4 åringen er lett igjen. Anonymkode: d8216...f82
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 17 og 19 åringen her får klær. De ønsker seg dyre merkeklær som de ikke får så ofte. En hettegenser til 1200 kr kjøper ikke jeg en vanlig tirsdag, men de kan godt få det til jul. De får julegave for 3-4.000 kr. Anonymkode: fd302...347
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 Ønskelisten til min 12 åring Klær Mat og gotteri 🤣 Gaming laptop Han får alt dette fra oss, utenom mat da. Det får han utenom🤣. Og han blir like glad for alt 🤣 Anonymkode: 7fc04...ce1
prekæs Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 Saker er jo slik at veldig mange har alt. Når de ikke vet hva de ønsker seg en gang, er gavekjøp neimen ikke enkelt altså. Dessuten er det jo restriksjoner på opplevelser. Ingen unger tar varig skade av å få noe de trenger altså. Dessuten er klær viktig for mange unge, så om de får klær som står på ønskelisten, må vel det være flott.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 Basisgarderoben er litt kjipt å få til jul synes jeg, vi har plikt til å forsørge barna våre og holde dem med det nødvendig av klær og sko. Men om de ønsker seg klær utover det nødvendige, unødvendig dyre merker osv kan de ønske seg til jul. Anonymkode: 3809a...1cf
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 Når de var små fikk de leker/utstyr til jul i tillegg til klær. Ettersom de er eldre (tenåringer) får de klær til jul da dette er noe de ønsker seg. Heldigvis er de ikke opptatt av merker så her får de vanlige hettegensere til 200 - 300 kroner. De får også utstyr. Tilsammen av oss får de vel gaver for ca 3000 hver. Jeg ser ingenting gale med at man får klær, sko eller utstyr man trenger til jul Anonymkode: 21da7...72d
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #12 Skrevet 14. desember 2020 Min datter som nå er 19 år, har fra hun var 12 år, ønsket seg klær til jul og bursdag. Da gjerne merkeklær, som hun ikke får ellers. Da er det jo helt greit å gi det. Sønnen min på 13 år, ønsker seg ikke klær. Men får litt, men dette er fordi vi er en veldig liten familie, og i år har vi gått sammen om en dyr gave. Så for at han skal ha mer enn en gave å åpne, så får han litt klær, godis osv. Anonymkode: 4470d...f8a
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #13 Skrevet 14. desember 2020 Mitt barn på 10 år fikk i år sko i bursdagsgave. Han får alt han trenger av utstyr, men akkurat disse skoene ønsket han seg og de var rådyr. Basisklær får han selvfølgelig, men ekstra dyre ting han ønsker seg og ikke nødvendigvis trenger tenker jeg er greit å gi i gave. Spesielt når det er barn, som våre barn, som har fullt opp med leker og dingser, mobiler, spillutstyr, osv, fra før. Hvorfor ikke kjøpe noe de ønsker seg, men som ikke fyller opp lista over unødvendige ting som ikke blir brukt igjen etter nyttår? Dyre merkeklær, sko eller yttertøy blir hvert fall brukt og er det ekstra spesielt kan det faktisk selges igjen etter hvert hvis de vokser ut av det før det blir slitt. Anonymkode: 1fff7...84d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå