the amazing spidermamma Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Jeg hørte på radioen om en dame som lagde julekalender til sin mor og svigermor på noenognitti. De ble jo kjempeglade (de er jo også av en mer beskjeden generasjon), og jeg synes det var en så fin ting å gjøre. Jeg har en svigermor som sitter mye alene, og nå får hun også mindre besøk i jula pga koronasituasjonen. Hun kommer til oss på jul- og nyttårsaften, men ellers blir hun alene. Vanligvis er vi på besøk der i hele jula, men det tør vi ikke i år. Så da tenkte jeg: kan vi kanskje gi henne en romjulskalender? Med ting hun blir glad for - en pakke hver dag i romjula? Tenker kanskje med noe godt å spise, noe som ungene har laget... Og så kom jeg ikke på mer. Kan dere hjelpe meg å tenke ut noe som kan være hyggelig å få? Hun er ikke noe særlig aktiv, men liker å lese bøker og å kjøre bil.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 En bok, ukeblad, kryssord (og kryssordpenn). Kanskje noen julehefter eller en humorbok. En cd med god musikk. Kanskje du også kan lage en gåte, eller en slags rebus, med et stikkord for hver dag - og så blir løsningen siste dag noe dere kan se frem til å gjøre sammen når det blir anledning til det, noe dere alle kan ha glede av? Du er kreativ nok til å finne på noe slikt, tror jeg Gode sokker, eller et fint skjerf, en pakke god te. Koselig tanke av deg Anonymkode: 1a5de...0e4
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #3 Skrevet 13. desember 2020 pocketbok kryssordblad julehefte - det må ikke nødvendigvis være de tradisjonelle tegneserieheftene https://serie.no/produkt/julehefter?visalle=ja Anonymkode: 513d0...cd9
Listedamen Skrevet 13. desember 2020 #4 Skrevet 13. desember 2020 Ukeblader/andre blader som omhandler interessene hennes (feks håndarbeid, kryssordblad etc.) Nytt forkle hvis hun liker å bake Lydbokabonnement og evt. nye øreplugger/headset Skinnhansker til kalde bilturer Varmetrekk til bilrattet En god kaffe/te + en koselig kopp Fotoalbum med bilder av barn og barnebarn og ellers gode minner Et koselig brev hvor dere forteller hva dere setter pris på med henne Gavekort på take away hun kan kose seg med en av romjulsdagene En god håndkrem/fotkrem/ansiktskrem Tøfler Varmepute Konfekt Telys og noen fine telysholdere
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #5 Skrevet 13. desember 2020 kaffeavtale på bensinstasjon hjernetrim lys kakao på pinne og små marshmallows krydder - søstrene grene har mange forskjellige krydderposer man ikke får i vanlig matbutikk kalender vinflaske Anonymkode: 513d0...cd9
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Kan dere ikke heller ta henne med ut på små turer? Hun kjører og kan kanskje møte dere? Gå en tur, lag bål og inviter på kaffe? Kjøp take-away sammen og spis ute? Anonymkode: b11af...e02
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 Det er en god tanke, men hvis dere først møter henne på julaften, så er det ikke større sannsynlighet for smitte hvis dere også møter henne i romjula. Anonymkode: 27672...3c7
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 Så hyggelig ting å gjøre. Jeg og søsteren min startet å gi mamma julekalender da hun var 80 år, og det var første gang i livet hun hadde egen kalender. Nå lager hun seg en liten kosestund etter frokost med kaffekopp og pakkeåpning. Vi har pakket inn kaffepose, servietter, sokker, håndsåpe, snøkule (hun samler), Hjemmet, roll-on osv. Anonymkode: 604ce...896
the amazing spidermamma Skrevet 14. desember 2020 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2020 Tusen takk, her var det flere gode tips!
Himmel og hav Skrevet 14. desember 2020 #10 Skrevet 14. desember 2020 Om hun er ei strikkedame, så kan du gi et par nøster sokkegarn eller garn til ei lue og en oppskrift som barnebarna liker.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #11 Skrevet 14. desember 2020 Jeg lagde pakkekalender til bestemoren min de fem siste årene hun levde. Vi hadde det så kos med det begge to ❤️ Anonymkode: 921d2...62f
the amazing spidermamma Skrevet 14. desember 2020 Forfatter #12 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg lagde pakkekalender til bestemoren min de fem siste årene hun levde. Vi hadde det så kos med det begge to ❤️ Anonymkode: 921d2...62f Ja, neste år skal jeg prøve å få til det. Men jeg fikk ideen litt for seint for å gjøre det i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå