Gå til innhold

Jeg tror denne koronaen går til hodet på meg...

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i helsevesenet og er konstant redd for å dra med meg smitte på jobb. Jeg har tre barn på tre forskjellige skoler og blir engstelig hver gang de får noe symptomer. Jeg er ikke redd for å få korona, men er redd for å dra med smitte på jobb å smitte andre.

I går var vi samlet 4 kollegaer på en liten julelunsj. Og i dag sier eldste datter på 14 år at hun ikke er i form. Har litt feber, men ingen andre symptomer. Ingen andre har symptomer i familien. Vi bor i en kommune med lite aktiv smitte. Men, jeg blir skikkelig engstelig. Igjen. Tenk om jeg er frisk smittebærer? At jeg har smittet noen eller sørger for at noen må i karantene så tett oppi jula.

Ingen i familien har hatt feber på år og dag, så nå får jeg litt hetta. Jeg håper det er noe annet. Er ikke smitte på skolen hennes. Hva annet kan gi feber uten andre symptomer? Og hva i svarte kan jeg gjøre med denne angsten?!

Gleder meg til jeg blir vaksinert!

Anonymkode: 9a6e5...5de

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg jobber i helsevesenet og er konstant redd for å dra med meg smitte på jobb. Jeg har tre barn på tre forskjellige skoler og blir engstelig hver gang de får noe symptomer. Jeg er ikke redd for å få korona, men er redd for å dra med smitte på jobb å smitte andre.

I går var vi samlet 4 kollegaer på en liten julelunsj. Og i dag sier eldste datter på 14 år at hun ikke er i form. Har litt feber, men ingen andre symptomer. Ingen andre har symptomer i familien. Vi bor i en kommune med lite aktiv smitte. Men, jeg blir skikkelig engstelig. Igjen. Tenk om jeg er frisk smittebærer? At jeg har smittet noen eller sørger for at noen må i karantene så tett oppi jula.

Ingen i familien har hatt feber på år og dag, så nå får jeg litt hetta. Jeg håper det er noe annet. Er ikke smitte på skolen hennes. Hva annet kan gi feber uten andre symptomer? Og hva i svarte kan jeg gjøre med denne angsten?!

Øh?! Datteren din må selvfølgelig teste seg snarest. Ikke sitt her og spekulerer på nett.

Anonymkode: 0d21d...499

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Hva annet kan gi feber uten andre symptomer?

Det kan være veldig mye. Noen ganger kan feberen komme litt før resten av symptomene. Det kan også være at hun ikke er syk i det hele tatt. Men hun bør testes da.

Anonymkode: b8794...ecb

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Øh?! Datteren din må selvfølgelig teste seg snarest. Ikke sitt her og spekulerer på nett.

Hun skal selvfølgelig testes på mandag om hun fortsatt er syk. 

Hi

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det kan være veldig mye. Noen ganger kan feberen komme litt før resten av symptomene. Det kan også være at hun ikke er syk i det hele tatt. Men hun bør testes da.

Anonymkode: b8794...ecb

Jeg håper virkelig ikke det er noe. Hun har kun feberen foreløpig. Men, nevnte nå at ei venninne i en annen klasse har vært syk med kun feber. Negativ test. Så får krysse fingra...

Ts

Annonse

Anonym bruker skrev (På 12.12.2020 den 17.09):

Sønnen min har mange ganger bare feber å ingen andre symtomer. Heldigvis har han ikke hatt feber etter corona kom til Norge så vi slipper å teste oss. 

Anonymkode: 35331...174

Anonym bruker skrev (På 12.12.2020 den 17.41):

Nei det er overhodet ingen selvfølge! Når barnet mitt hadde feber så fikk jeg bare beskjed om at barnet ikke trengte å teste seg enda. Fikk beskjed om å bare følge med på barnet å om han ikke ble bedre etter 3 dager så skulle jeg kontakte de igjen for testing. Han ble frisk etter 2 dager med feber så da tok vi ikke testen.

• Opprett ny...