Gå til innhold

Gavepakking i butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags standard forventer du når du får pakket inn gaver i butikk? Forventer du noe ekstra flott eller bedre enn du klarer selv, eller tenker du det er greit at det kanskje ikke blir så fint? Ingen butikker jeg har jobbet i har vi fått kurs eller ordentlig opplæring i gaveinnpakning, vi pakker inn så godt vi klarer. Det blir ikke alltid veldig fint, mange varer har jo litt rar form eller de er store. Synes det virker som de fleste kunder egentlig forventer flott innpakning av noen som er veldig flinke, så det blir litt kleint når det ikke nødvendigvis er noe finere enn det de hadde gjort selv. Vi har jo egentlig ikke tid til å pakke inn heller, andre kunder venter og de som skal ha det pakket inn har så vidt tid til å vente selv, så med tidspress blir det jo ikke bedre akkurat. Hva tenker dere?

Anonymkode: 1b022...8e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge man ikke kan se gjennom pairet er jeg fornøyd. 

Anonymkode: d3d60...b63

Skrevet

Jeg forventer bedre enn jeg klarer selv ja, men det er fordi jeg er helt elendig på å pakke inn. Hvis de ikke klarer bedre enn meg bør de absolutt ikke tilby, evt si nei til å pakke inn. 😛

Hos gullsmed forventer jeg (basert på erfaring) at det blir litt ekstra pent, og det har det blitt hver gang også.

Anonymkode: 489a4...84e

Skrevet

Jeg forventer ikke at alle son jobber i butikk kan pakke fantastisk flotte innpakninger. Men jeg forventer at, hvis vedkommende som blir spurt om å pakke vet med seg selv at dette er en av hans/hennes svake sider, sier ifra om nettopp det. 

Anonymkode: 8c2bd...47c

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Hva slags standard forventer du når du får pakket inn gaver i butikk? Forventer du noe ekstra flott eller bedre enn du klarer selv, eller tenker du det er greit at det kanskje ikke blir så fint? Ingen butikker jeg har jobbet i har vi fått kurs eller ordentlig opplæring i gaveinnpakning, vi pakker inn så godt vi klarer. Det blir ikke alltid veldig fint, mange varer har jo litt rar form eller de er store. Synes det virker som de fleste kunder egentlig forventer flott innpakning av noen som er veldig flinke, så det blir litt kleint når det ikke nødvendigvis er noe finere enn det de hadde gjort selv. Vi har jo egentlig ikke tid til å pakke inn heller, andre kunder venter og de som skal ha det pakket inn har så vidt tid til å vente selv, så med tidspress blir det jo ikke bedre akkurat. Hva tenker dere?

Nå er vel ikke dette et tema i disse dager? 

Jeg pakker inn gaver selv, alltid. Kjipt å få raskt pakka inn gaver uten sjel. Men slik er jeg. De i bokhandlerne og gullsmedene er gode til å pakke inn synes jeg. 

Anonymkode: f7a6d...968

Skrevet

Jeg sier ikke noe i butikken, men jeg pakker ofte opp gaven og pakker inn på nytt hjemme hvis ikke butikkpersonalet gjør en ordentlig jobb. 

Da kan man mye heller tilby gavepapir og bånd med hjem. 

Mine gaver er alltid pent pakket inn. Det er noe av det koseligste jeg gjør i førjulstiden🎄

Anonymkode: 29d54...352

Skrevet

Hadde jeg sagt til en kunde at jeg ikke pakker inn fordi jeg ikke er noe flink, da hadde det nok blitt ramaskrik. Det får være fornøyde med det de får. 

Anonymkode: bd3ea...070

Skrevet

Forventer vanlig fint. Ikke slurv, men heller ikke ekstra flott.

Anonymkode: 9d6b9...c49

Skrevet

Jeg forventer ikke noe, men nå pakker jeg de inn selv. Takket ja hos gullsmeden igår, men det er pga at de alltid har så pent papir. 
personlig syns jeg det er en uting at butikker pakker inn siden det i mange butikker tar veldig lang tid. Jeg hater å gå i butikker,  å komme bak noen som skal ha pakket inn fem gaver er ekstremt kjedelig. Veldig glad kjøpesenteret her nå har kuttet inn å pakke inn og laget ett eget innpakkningsloket som alle kunder kan bruke. Dette var helt genialt, for det var kun hos gullsmeden jeg ble spurt om det skulle pakkes inn og jeg måtte vente på at de pakket inn for kundene før meg. 

Anonymkode: e3856...d17

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Jeg forventer ikke noe, men nå pakker jeg de inn selv. Takket ja hos gullsmeden igår, men det er pga at de alltid har så pent papir. 
personlig syns jeg det er en uting at butikker pakker inn siden det i mange butikker tar veldig lang tid. Jeg hater å gå i butikker,  å komme bak noen som skal ha pakket inn fem gaver er ekstremt kjedelig. Veldig glad kjøpesenteret her nå har kuttet inn å pakke inn og laget ett eget innpakkningsloket som alle kunder kan bruke. Dette var helt genialt, for det var kun hos gullsmeden jeg ble spurt om det skulle pakkes inn og jeg måtte vente på at de pakket inn for kundene før meg. 

Anonymkode: e3856...d17

Ja, det er jo litt det som blir problemet også at mange skal ha pakket inn flere forskjellige gaver. Det tar tid. Verste tilfellet jeg har hatt var en dame som kjøpte gaver til hele pakkekalenderen og skulle ha alle 24 pakket inn for seg. 

6 hours ago, Anonym bruker said:

Nå er vel ikke dette et tema i disse dager? 

Jeg pakker inn gaver selv, alltid. Kjipt å få raskt pakka inn gaver uten sjel. Men slik er jeg. De i bokhandlerne og gullsmedene er gode til å pakke inn synes jeg. 

Anonymkode: f7a6d...968

Hva mener du med at det ikke er et tema? Vi pakker inn like mye i år som alltid. Selvfølgelig er de flinke i sånne butikker, de pakker som regel inn i esker. Klart det blir fint! Verre med oss som skal pakke inn dunjakker eller leker uten eske under tidspress. Ellers helt enig, for meg er innpakning mye av gaven. Føler gaver jeg pakker for andre i butikken blir fryktelig upersonlig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg sier ikke noe i butikken, men jeg pakker ofte opp gaven og pakker inn på nytt hjemme hvis ikke butikkpersonalet gjør en ordentlig jobb. 

Da kan man mye heller tilby gavepapir og bånd med hjem. 

Mine gaver er alltid pent pakket inn. Det er noe av det koseligste jeg gjør i førjulstiden🎄

Hvis det er noe av det koseligste du gjør i førjulstiden, hvorfor får du i det hele tatt gaver pakket inn i butikken da?

Anonymkode: 18a76...0f4

Skrevet

Jeg synes generelt at butikker ikke bør pakke inn gaver i julesesongen. Ikke er det spesielt coronavennlig å la folk stå i kø å vente på sånt  nå heller. Det kan umulig være bra forretningsmessig heller, med tanke på at de fleste butikker har begrensninger på hvir mange kunder som kan være i lokaler samtidig også. Hvis det er tillatt med fem kunder i butikken (ikke uvanlig her i Oslo), og det står tre stk i kø pga gaveinnpakking sier det seg selv at det ikke er bra for bussiness. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hvis det er noe av det koseligste du gjør i førjulstiden, hvorfor får du i det hele tatt gaver pakket inn i butikken da?

Noen (veldig få) butikker har fantastiske innpakninger, da gir jeg gjerne bort butikkpakkede gaver. 
Men også i disse butikkene kan man treffe feil ansatt, og måtte gjøre jobben om igjen selv. 

Selv om noe er skikkelig hyggelig å gjøre tar det tid. Og tid er mangelvare, også for meg. Barn, jobb, hus, matlaging, klesvask og alt annet som må gjøres i hverdagen kommer foran kos, som gaveinnpakking, dessverre😉 (Med det sagt har vi ingen gaver under treet til nå som jeg ikke har pakket inn selv. )

Skrevet

Jeg pakker alltid inn selv, jeg liker det. Jeg overraskes stadig over de som ikke legger omtanke i hverken gave eller papir. For meg er innpakning en del av gaven. 

Anonymkode: 59724...b47

Skrevet

Trodde ikke butikker pakket inn for kunder ved juletider lenger? Har ikke handlet et eneste sted de siste årene der de tilbyr seg å pakke inn det jeg har kjøpt når jeg handler i perioden rett før jul. Men dersom butikken faktisk tilbyr dette, synes jeg de som jobber der burde kunne helt ordinær innpakking.

Benyttet meg av en pakkedisk på et kjøpesenter i fjor, og den unge jenta som stod der kunne IKKE å pakke inn, for å si det sånn... Brukte en evighet og pakken så ut som et takras etterpå. Så den biffen hadde jeg fiksa bedre sjøl....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...