Gå til innhold

Gave til en kollega.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om dette er ok, eller om det blir feil? Jeg har en kollega som har hjulpet meg masse med mine arbeidsoppgaver i tillegg til sine egne. Enorm ressurs. Vi er likestillte, hun er ikke leder. 
Jeg tenkte å sende et julekort og en liten pose med sjokolade, og skrive tusen takk for all hjelp, eller noe sånt. Men er det greit å gjøre det, da jeg ikke gir noe til mine andre kollegaer? Vi er 20 på avdelingen. Jeg tenker at hvis hun forteller det til de andre, kanskje det blir dårlig stemning, og folk spør seg selv om jeg prøver å oppnå noe. Jeg vil ikke trå feil. Jeg er sist ansatt. Har ikke kontakt med noen av de andre på fritiden, heller ikke henne. 

Anonymkode: 85ce1...0da

Gjest KenCreek
Skrevet

Helt greit. Du skriver jo takk for hjelpen. Er bare hyggelig å gi en person som fortjener det, en liten oppmerksomhet. 

God jul 😊

Skrevet

Det tror jeg går helt fint altså.

Du vil jo skrive takk for hjelpen, og hun har hjulpet deg... Er du helt ny kan du slenge på noe om det, at du er takknemlig for all hjelp og veiledning når du var ny i bedriften eller noe sånt. Om hun da nevner det for andre vil hun jo si det på den måten, at hun fikk en takk for jobben hun har gjort med den nye og alle vil forstå det, hun har jo hatt/tatt ansvaret for deg denne perioden.

Anonymkode: eb855...3f8

Skrevet

Jeg har gjort det samme i fjor, og det ble satt stor pris på av henne. Ga det ikke i påsyn av alle, men til henne direkte. 

Anonymkode: 1c8d0...b3d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Lurer på om dette er ok, eller om det blir feil? Jeg har en kollega som har hjulpet meg masse med mine arbeidsoppgaver i tillegg til sine egne. Enorm ressurs. Vi er likestillte, hun er ikke leder. 
Jeg tenkte å sende et julekort og en liten pose med sjokolade, og skrive tusen takk for all hjelp, eller noe sånt. Men er det greit å gjøre det, da jeg ikke gir noe til mine andre kollegaer? Vi er 20 på avdelingen. Jeg tenker at hvis hun forteller det til de andre, kanskje det blir dårlig stemning, og folk spør seg selv om jeg prøver å oppnå noe. Jeg vil ikke trå feil. Jeg er sist ansatt. Har ikke kontakt med noen av de andre på fritiden, heller ikke henne. 

Anonymkode: 85ce1...0da

Bare hyggelig det 😊. Men fortell henne at du setter pris på at hun ikke sier det til de andre.

Anonymkode: 972a8...20a

Skrevet

Jeg gir en liten gave til min leder hvert år. De andre vet ikke det. 

Anonymkode: 3c044...c3c

Skrevet

Helt innafor. For det betyr så mye for en som stiller opp ekstra, at andre ser akkurat det. Går mye tid og energi til å se alle som trenger, de som jobber på blir ofte glemt. 

Anonymkode: d67d9...f52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...