Gå til innhold

Råd mot floker i håret?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nille 76 skrev (8 timer siden):

Ok, da burde du jo faktisk vaske håret oftere... 2 ganger i uken er jo alt for lite mtp hva du har beskrevet av svettende aktiviteter. Det håret må stinke sykt! Svette og skit gjør jo at håret lettere floker seg også.

Har ikke hørt om hår som lukter svette. Sønnen min trener mye og det lukter ikke av håret hans etter trening. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Tykt hår med masse krøller. Jeg behandler håret sånn frisør anbefaler. Kurer det ved hver vask, børster det kun når det er vått og lar håret luftørke. De dagene det ikke vaskes skyller jeg det med varmt vann. Vasker jeg det oftere blir det ikke særlig pene krøller altså, da blir jeg sau. Når jeg behandler det som jeg gjør ligger krøllene i pene bølger. 

Krøller er jo en vesentlig ting å få med da🙄 Da er jo håret naturlig tørt og trenger masse fukt og olje. Må aldri gres annet enn rett før og rett etter vask om du ikke er ute etter hekselook. Igjen, blir du sau bruker du feil produkter eller har feil klipp. 

Anonymkode: 39be3...250

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Krøller er jo en vesentlig ting å få med da🙄 Da er jo håret naturlig tørt og trenger masse fukt og olje. Må aldri gres annet enn rett før og rett etter vask om du ikke er ute etter hekselook. Igjen, blir du sau bruker du feil produkter eller har feil klipp. 

Poenget var ikke hvordan hår jeg har. Jeg ville ha råd mot floker. Jeg grer meg rett etter dusjing. Før jeg gjør noe annet. Jeg blir ikke sau nå. Jeg får bare floker. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Poenget var ikke hvordan hår jeg har. Jeg ville ha råd mot floker. Jeg grer meg rett etter dusjing. Før jeg gjør noe annet. Jeg blir ikke sau nå. Jeg får bare floker. 

Det har noe å si hvordan hår du har når du ber om råd mot floker. Det er tydelig at folk i denne tråden har peiling på det du spør om. Men,  hvorfor spør du når du likevel skal til frisøren neste uke og spørre da? 

Skrevet
Blop skrev (1 minutt siden):

Det har noe å si hvordan hår du har når du ber om råd mot floker. Det er tydelig at folk i denne tråden har peiling på det du spør om. Men,  hvorfor spør du når du likevel skal til frisøren neste uke og spørre da? 

Jeg skal spørre frisør men det kunne jo hende folk her inne bruker produkter de er knakende fornøyde med som ikke frisøren anbefaler. Allerede bestilt et av produktene jeg ble anbefalt i tråden 

Skrevet

Flett håret når du trener, er på skogstur eller bruker lue, hjerne når du sover også. Bøest eller gre håret hver dag.

Anonymkode: 34e36...b0b

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

HVis frisørproduktnene er uten silikon, så kunne du like godt kjøpt zalo. Sjekk det først.

Anonymkode: aab03...e48

En liten avsporing, men hvordan er det for miljøet med alle disse silikonproduktene? 

Anonymkode: d748b...83c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Flett håret når du trener, er på skogstur eller bruker lue, hjerne når du sover også. Bøest eller gre håret hver dag.

Anonymkode: 34e36...b0b

Krøllete hår kan ikke gres utenom vask, da blir det hekser, og fælt. Krøllene må få holde seg samlet. Produkter klemmes i håret, uten å gres mer etterpå.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Før du går for produkter med silikon i så anbefaler jeg deg å lese denne. Spesielt avsnittet om krøllet hår ett stykke nedi...

https://thehairlust.no/pages/alt-du-bor-vite-om-silikon-til-haret

Anonymkode: e65bb...500

Takk! Helt sikkert derfor de produktene min frisør har anbefalt er uten

Skrevet

Høres ut som du har ganske likt hår som meg. Vet du hvorfor du får floker? Jeg vet at jeg får floker når det blåser ute - løsningen er å ta opp hetta eller sette opp håret, når jeg sover - kunne være en løsning å ha håret i strikk, men det velger jeg å ikke gjøre pga komfort, og når jeg bruker store skjerf om vinteren slik at håret i nakken blir flokete der skjerfet møter håret. Jeg tror ikke det er så mye å egentlig gjøre med det. Jeg bare lever med å måtte gre ut noen floker. 

Skrevet
topaz skrev (6 minutter siden):

Høres ut som du har ganske likt hår som meg. Vet du hvorfor du får floker? Jeg vet at jeg får floker når det blåser ute - løsningen er å ta opp hetta eller sette opp håret, når jeg sover - kunne være en løsning å ha håret i strikk, men det velger jeg å ikke gjøre pga komfort, og når jeg bruker store skjerf om vinteren slik at håret i nakken blir flokete der skjerfet møter håret. Jeg tror ikke det er så mye å egentlig gjøre med det. Jeg bare lever med å måtte gre ut noen floker. 

Jeg sover alltid med håret lett tvinnet på toppen av hodet. Bruker alltid en myk strikk. Det er vel noe man må leve med ja. Opplever det ekstra ofte når det er veldig varmt om sommeren. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (6 timer siden):

Jeg sover alltid med håret lett tvinnet på toppen av hodet. Bruker alltid en myk strikk. Det er vel noe man må leve med ja. Opplever det ekstra ofte når det er veldig varmt om sommeren. 

Fordi da svetter du mer....svette fører til salt og fett i håret som gir floker. Vask hjelper.... synker det aldr inn? 

Skjerfbruk er også en belastning mtp floker. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Fordi da svetter du mer....svette fører til salt og fett i håret som gir floker. Vask hjelper.... synker det aldr inn? 

Igjen.. Jeg kan ikke vaske håret mitt oftere enn 2 ganger i uken. Skyller det med varmt vann de dagene det ikke vaskes. Går det inn det eller? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det var da voldsomt som du skulle gnåle om denne vaskinga. Jeg vasker heller ikke håret mer enn to ganger i uka, og jeg har null tro på at hyppigere vask vil løse et flokeproblem. Jeg hadde minst like mye floker da jeg vaska håret daglig. 

Det er vind og friksjon som skaper floker hos meg, ikke manglende vask. Jeg får jo ikke floker i hodebunnen liksom (der svetten setter seg), men ute i lengdene der håret er tørt og rent. 

Anonymkode: ed8cb...90a

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (9 timer siden):

Igjen.. Jeg kan ikke vaske håret mitt oftere enn 2 ganger i uken. Skyller det med varmt vann de dagene det ikke vaskes. Går det inn det eller? 

Men da må du slutte å klage på floker. Gidder du ikke holde håret rent så blir det jo slik. Alle kan vaske håret når det trengs om de er funksjonsdyktige altså. Deal with it. Hjelpes! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...