Gå til innhold

Skjønner ikke reglene for barn i jula

Anbefalte innlegg

Det skrives mye om juleselskaper i mediene, men hva med alle de andre dagene?  Synes mye virker rettet mot voksne som har lettere for å sitte stille. 

Juleferien her er 2 uker, får ikke barna lov til å leke med andre uten 1 meter avstand? 

Bor i Oslo. 

Anonymkode: f76f7...57c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det skrives mye om juleselskaper i mediene, men hva med alle de andre dagene?  Synes mye virker rettet mot voksne som har lettere for å sitte stille. 

Juleferien her er 2 uker, får ikke barna lov til å leke med andre uten 1 meter avstand? 

Bor i Oslo. 

Barn fra 7.klasse og nedover kan omgås normalt med dem de går på skole eller i barnehangen med.

Anonymkode: 64c3f...3dc

Det er lov nå å drive med utendørsidrett for tenåringene, uten avstandskrav, for eksempel bandy, fotball, så det er kanskje innafor i juleferien også? 

Føler meg nesten litt dum som spør, vil gjerne gjøre ting riktig, barn/ungdom har gjerne litt andre behov enn voksne. 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Det er lov nå å drive med utendørsidrett for tenåringene, uten avstandskrav, for eksempel bandy, fotball, så det er kanskje innafor i juleferien også? 

Føler meg nesten litt dum som spør, vil gjerne gjøre ting riktig, barn/ungdom har gjerne litt andre behov enn voksne. 

Å spille fotball med 1 meters mellomrom er jo lite vits

Anonymkode: 58ea0...b19

Annonse

19 hours ago, Anonym bruker said:

Bor i Oslo. 

å herre ,for vanskelig er det egentlig ??? Barn i samme korhort/klasse trenger ikke ha en meter avstand, så lenge de går på barneskolen

Anonymkode: 7ffef...d04

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

8.klassinger klarer å være 1 meter fra hverandre altså...

Anonymkode: 73575...960

Hahahahaha! Dagens 😂😂😂

Jeg jobber i skole og kan rolig love deg at ungdommer IKKE klarer å holde 1 m avstand. Selv ikke 18-åringer klarer det. 

Anonymkode: 8b963...973

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

å herre ,for vanskelig er det egentlig ??? Barn i samme korhort/klasse trenger ikke ha en meter avstand, så lenge de går på barneskolen

Anonymkode: 7ffef...d04

HI

Jeg burde sikkert ha skrevet ungdomskoleelever, for meg er det fortsatt barn, men sikkert mer korrekt å kalle de ungdommer. 

Synes det sosiale behovet til en 12 åring i 7.klasse og en 13-åring i 8.klasse er ikke så veldig forskjellig. Og jeg synes fortsatt reglene for ungdommer er litt uklare. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

HI

Jeg burde sikkert ha skrevet ungdomskoleelever, for meg er det fortsatt barn, men sikkert mer korrekt å kalle de ungdommer. 

Synes det sosiale behovet til en 12 åring i 7.klasse og en 13-åring i 8.klasse er ikke så veldig forskjellig. Og jeg synes fortsatt reglene for ungdommer er litt uklare. 

På fritiden må ungdomen forholde seg til de samme reglene som voksne, med unntak av at de kan dra på trening. Det er ikke så stor forskjell på 12 og 13 åringer, men et sted må grensen gå.

Anonymkode: 64c3f...3dc

• Opprett ny...