Gå til innhold

Drakk utgått medisin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarte å drikke Cosylan (hostesaft) som gikk ut i februar. Hva gjør jeg nå? 

Anonymkode: 5983b...a5d

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg klarte å drikke Cosylan (hostesaft) som gikk ut i februar. Hva gjør jeg nå? 

Ingenting

Skrevet

Er vel ikke så mye å gjøre. Mulig du blir litt rar i magen hvis den er dårlig, men vil ikke tro at det er farlig. Antar at det er dato pga at virkestoffet blir dårligere og at hvis den har vårt åpen le fe kan det kanskje bli bakterievekst. Men er du bekymret kan du ta en telefon til et apotek og høre med dem. 

Skrevet

Ikke noe stress, jeg tok en som hadde gått ut for 2 år siden engang 😂 Skjedde ikke noe farlig, hosten ble mindre også! 

Anonymkode: 561c8...f9d

Skrevet

Ikke noe problem, har selv årgangs cosylan, kan være 2-3 år gammel. Er nok bare virkningen som kan være dårligere.

Anonymkode: 7219e...235

Skrevet

Har god årgang på mange medisiner i skapet... Aldri vært noe problem.

Anonymkode: eb442...1b1

Skrevet

Grunnen til utløpsdato er hovedsakelig at produsent ikke kan garantere for virkestoffet effekt/styrke. I hovedsak kan det miste sin effekt, men hvor fort vet man ikke (det kan ta 1mnd eller 10år)

Anonymkode: 07da7...fe6

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ikke noe stress, jeg tok en som hadde gått ut for 2 år siden engang 😂 Skjedde ikke noe farlig, hosten ble mindre også! 

Anonymkode: 561c8...f9d

Oki takk😅

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...