Gå til innhold

Adhd medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg har en sønn som har fått diagnose adhd og ble også selv utreda og endte med add. 
startet på medisiner, noe som gjør at arbeidsdagen går sykt mye lettere.

problemet er at jeg klarer ikke stoppe å jobbe. Jobber hjemmefra og føler hele tiden at jeg må jobbe. Kan fint sitte 10 timer per dag. Veldig merkelig for sånn har jeg aldri vært. 
Noen som har samme erfaring? Er dette helt sunt da?

Anonymkode: 52beb...478

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du har fått startet opp på medikasjon. Og at du opplever overskudd. Det jeg heller vil vite er,
Har du fortsatt matlyst? Sovner du greit om kvelden? Våkner du opp igjen ila natten? Tankekjør? 

Anonymkode: 07c33...c3b

Skrevet

Hei! Jeg har matlyst på en måte men blir veldig fort mett, så har gått ned 3 og på to uker. Vanskelig å sovne på kvelden men sover godt på natten når jeg først sovner. Tankekjør kommer ofte på kveld når jeg skal legge meg, men i går tok jeg en Atarax (sterk allergipille som jeg har fått for å dempe angst) så da gikk det utrolig fint! Har du også diagnosen? 

Skrevet

Hvor lenge har du gått på medisner? Og hvilke type, Ritalin regner jeg med? Det er fjerne oppstartsmed.

Hvor mange mg tar du?

første to ukene jeg startet på Ritalin hadde jeg det som deg. Det er nokså vanlig litt «hvetebrødsdager» det roer seg gjerne, men du vil fortsatt ha overskudd Og fungere i dine ulike roller.

se an litt hvis du nettopp har startet følg planen din prøv ut en periode og eventuelt start på nye medisiner om du ikke er helt fornøyd. Jeg byttet medisin etter 6 mnd. Fikk en nedtur da Ritalin gikk ut av kroppen og trengte en type medisin som virker mer jevnt som ikke er like eksplosiv i det den aktiveres og i det den går ut. 

Skrevet
Juliea Ruler skrev (18 minutter siden):

Hvor lenge har du gått på medisner? Og hvilke type, Ritalin regner jeg med? Det er fjerne oppstartsmed.

Hvor mange mg tar du?

første to ukene jeg startet på Ritalin hadde jeg det som deg. Det er nokså vanlig litt «hvetebrødsdager» det roer seg gjerne, men du vil fortsatt ha overskudd Og fungere i dine ulike roller.

se an litt hvis du nettopp har startet følg planen din prøv ut en periode og eventuelt start på nye medisiner om du ikke er helt fornøyd. Jeg byttet medisin etter 6 mnd. Fikk en nedtur da Ritalin gikk ut av kroppen og trengte en type medisin som virker mer jevnt som ikke er like eksplosiv i det den aktiveres og i det den går ut. 

Hei!

Jeg går på Aduvanz, fikk anbefalt dette av psykiater på Volvat. Har gått på de nå i 3 uker og er nå på 60 mg morgen og ikke mer resten av dagen.

ser jo at det er flere som sliter med disse bivirkningene, men er jo helt utrolig deilig å ha så jevnt overskudd hele dagen med medisiner, så føler det er verdt det! Kan ikke tenke meg å slutte på de. 

hva går du på og hvilke bivirkninger har du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...