Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #26 Skrevet 9. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg jobber i administrasjonen på en videregående skole. Har i utgangspunktet 100 % stilling, men har jobbet 80 og 90 % de siste 7 årene. Min arbeidstid er nå 8-14.45 fem dager i uken. Når det gjelder å få tilrettelagt arbeidstiden der du jobber nå, har du vært i kontakt med fagforeningen? Om du har barn med spesielle behov syns jeg det er rart at de ikke kan tilrettelegge litt for deg. Anonymkode: 159fe...fe5 Nei, har kun snakket med arbeidsgiver. Det er flere ting som ligger bak. Jeg kan nok lage bråk og kreve redusert stilling, men det er ikke verdt det. Jeg vet at det blir vanskelig å få bedriften til å fungere som før med ansatte i redusert stilling. Men pga 45 min reisevei hver vei er det vinn-vinn for meg å få noe nærmere. Hjelper egentlig ikke å gå ned til feks 80% når jobben er så langt unna. Anonymkode: c4b7e...541
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #27 Skrevet 9. desember 2020 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvis det ikke er til 'vesentlig ulempe' så kan vel ikke arbeidsgiver nekte deg lavere stilling? 🤔 Det må vel være mulig å slå opp i lovverket her Anonymkode: 0ce01...f81 Vil si det er til vesentlig ulempe, men uansett så ønsker jeg meg nærmere så jeg tar ikke akkurat det så tungt Anonymkode: c4b7e...541
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #28 Skrevet 9. desember 2020 Jeg jobber redusert, 80% stilling. Arbeidstid 8-14 man-fre. Jobber som selger og fleksibel arbeidsgiver😌 Anonymkode: 0f3e0...285
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #29 Skrevet 9. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Enig i dette. Det skal MYE til for at arbeidsgiver kan nekte deg redusert stilling når det gjelder småbarn og barn med spesielle behov. Anonymkode: 38d18...3de Men det er ikke sikkert at hun kan få den redusert i kortere dager uansett. Men at det må bli en dag mindre i uka f.eks Anonymkode: 0fcf8...c48
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #30 Skrevet 9. desember 2020 Varefremmer/selger i matbutikker for varemerkene. Kjenner flere som reiser til butikker innenfor et fylke, de skal innom et visst antall ila. Uka og styrer dagene mye selv. Greit betalt er det og. Og sosialt...ofte 60-70% stillinger. Anonymkode: d3303...ed2
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #31 Skrevet 9. desember 2020 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Varefremmer/selger i matbutikker for varemerkene. Kjenner flere som reiser til butikker innenfor et fylke, de skal innom et visst antall ila. Uka og styrer dagene mye selv. Greit betalt er det og. Og sosialt...ofte 60-70% stillinger. Anonymkode: d3303...ed2 Takk for tips ❤ Anonymkode: c4b7e...541
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2020 #32 Skrevet 9. desember 2020 Jeg har også et barn med særskilte behov og har i mange år jobbet 80%, dvs at jeg har fått jobbet kortere dager og har jobbet 6 timers dager fra 8.30-14.30. Nå har jeg også pleiepenger og jobber 15 timer uken fordelt på 3 dager. Ser du skriver at du har pleiepenger, kan du ikke jobbe kortere dager da? At du begynner og slutter senere? Min arbeidsgiver lar meg velge selv hvilke dager og hvor lenge jeg vil jobbe så lenge jeg jobber de timene jeg skal innenfor en pleiepengeperiode. Jobber på kontor i helsevesenet, kun dag man-fre Anonymkode: ab81b...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå