Gå til innhold

Er Disney juleservice for barn, og for dyrt? - Avsporing fra Hvilket juleservise har du

Anbefalte innlegg

IreneUtålmodig skrev (6 minutter siden):

Jeg kaller ikke 45000 for god kvalitet jeg teoretisk sett kan ha i 50 år for dyrt. 

Mor har hatt et hverdags servise fra firkløveren i mange år og det ser like fint ut fremdeles , selv etter at de raste ut fra skjenken en dag 😱

Men folk prioriterer annerledes,  hvorfor betale samme pris eller mer for en bunad når man kan kjøpe en festdrakt til et par tusen kr 🤷‍♀️

Skjønt, hadde ikke Disney fantes så hadde det blitt nisser isteden. 

Jeg tror du har rett i at det koker ned til prioriteringer. Jeg personlig synes det er kjempedyrt. Jeg hadde aldri betalt 45 tusen for noe som helst servise. I hvertfall ikke noe fra postorde. Kanskje jeg er feil person til å vurdere pris her for som sagt lenger opp i tråden så har jeg aldri betalt så mye som en krone for noe som helst av kopper og kar vi har. Eller det er nok ikke helt rett. Jeg har kjøpt noen kaffekopper 😅

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden):

Jeg tror du har rett i at det koker ned til prioriteringer. Jeg personlig synes det er kjempedyrt. Jeg hadde aldri betalt 45 tusen for noe som helst servise. I hvertfall ikke noe fra postorde. Kanskje jeg er feil person til å vurdere pris her for som sagt lenger opp i tråden så har jeg aldri betalt så mye som en krone for noe som helst av kopper og kar vi har. Eller det er nok ikke helt rett. Jeg har kjøpt noen kaffekopper 😅

Jeg liker stil og kvalitet, også mht jul. Jeg tenker ditt julebord må være stusselig når du ikke kan dekke med et vakkert juleservise. Tenker at voksne damer med stil og sans for god kvalitet og det gode liv, selvsagt eier et vakkert juleservise som danner grunnlaget for et vakkert dekket bord. Jeg tror også at de aller fleste som har råd, vil skaffe seg juleservise. Men jeg har selvsagt forståelse for at du kanskje ikke per i dag har råd til det, for det er klart det koster mye. 

Anonymkode: 0ebca...0ea

mamma til adhd gutt<3 skrev (11 minutter siden):

Du er heldig,  hadde vært fantastisk å arve et servise fra et kjært familiemedlem 😍 Minner er uerstattelige.

IreneUtålmodig skrev (4 minutter siden):

Du er heldig,  hadde vært fantastisk å arve et servise fra et kjært familiemedlem 😍 Minner er uerstattelige.

Jeg føler meg veldig heldig for å kunne arve slikt. Både min bestemor og oldemor jobbet på Christiania glassmagasin og fikk og kjøpte billig gjennom hele livet. Bestemor fikk av sin sjef i gave å velge seg 2 komplette serviser til 12 tror jeg. Fritt valg på øverste hylle. Dette synes jeg var en fantastisk flott bryllupsgave. Jeg har arvet begge servisene. Fra oldemor har jeg arvet et helt nydelig skjørt kaffe servise som kommer frem kun til kaffen på julaften. Vi har dessuten et servise til 24!! Som vi bruker til hverdags. Ellers ligger det minst 5 serviser i esker hos mamma. Vi har så vi kan grave oss ned. Bordet på julaften pyntes med det ene serviset bestemor fikk i bryllupsgave. Hvit og blått porsgrund. Alltid bestemors lysestaker på bordet og alltid eføy og svibler i bestemors vase. Veldig stilrent og veldig min egen barndoms jul 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg liker stil og kvalitet, også mht jul. Jeg tenker ditt julebord må være stusselig når du ikke kan dekke med et vakkert juleservise. Tenker at voksne damer med stil og sans for god kvalitet og det gode liv, selvsagt eier et vakkert juleservise som danner grunnlaget for et vakkert dekket bord. Jeg tror også at de aller fleste som har råd, vil skaffe seg juleservise. Men jeg har selvsagt forståelse for at du kanskje ikke per i dag har råd til det, for det er klart det koster mye. 

Jeg har hverken behov eller lyst på juleservise. Jeg har altfor mye porselen som det er. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden):

Jeg har hverken behov eller lyst på juleservise. Jeg har altfor mye porselen som det er. 

Men jeg tror at om du hadde hatt råd og evt stort nok hus til å ha plass til det, ville du kjøpt juleservise! Det er jeg helt sikker på! Jeg har til dags dato ikke møtt en "vanlig", voksen dame som ikke ønsker seg et juleservise  - innerst inne!

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg tror at om du hadde hatt råd og evt stort nok hus til å ha plass til det, ville du kjøpt juleservise! Det er jeg helt sikker på! Jeg har til dags dato ikke møtt en "vanlig", voksen dame som ikke ønsker seg et juleservise  - innerst inne!

Må le.. Da er jeg i så fall den første gitt. Jeg er ikke vokst opp med det og det er ikke min tradisjon. Mener du på ramme alvor at jeg burde kjøpe et juleservise jeg hverken vil ha eller har lyst på? 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Men juleservise MÅ jo ikke være dyre serviser  fra firkløveren , villeroy & boch eller dette Alve servise. 

Jeg falt for et servise fra Nille i 2012 , men de hadde uheldig kun tallerken, kaffekopper og servietter. Hadde spart endel 1000lapper vist det hadde vært komplett 😅

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Jeg tenker at "voksne damer med sans for stil og kvalitet"  har vakre bord dekket med pent servise og pene duker og servietter og nypusset sølvtøy, og at det at man ikke har eget juleservise absolutt ikke handler om mangel på hverken sans for stil, klasse eller kvalitet. Jeg håper du er ironisk.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Da er ikke jeg vanlig. Jeg har glede av vakkert porselen, men juleservise synes jeg er blodharry, i den minst positive betydningen av ordet. Det kunne ikke falt meg inn å "pynte" med hverken det eller nisseduk på et festbord. Da liker jeg vakkert servise, krystallglass, sølvbestikk, duker og servieter i lin, friske blomster osv. Det får meg i feststenming.

Juleservise er som balonger. Jeg skjønner at noen har forsøkt å pynte, men pent er det ikke.

Anonymkode: 1b2d0...e34

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ha ha, jeg har råd til å kjøpe juleservise, men vil virkelig ikke ha. Du er som svigermoren min som ville overtale meg til at vi helt sikkert ønsket oss sølv til bryllupet, innerst inne. Jeg vil ikke ha det heller. Tror jeg er en vanlig voksen dame, har i hvert fall både utdanning, familie, hus i orden og ting på stell. Tenk det du, at det går an at helt vanlige damer ikke vil ha akkurat det samme! 

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg!

Har ingen ønske om juleservise, og leser denne tråden med stor fascinasjon. Trodde greia med å bytte serviser i skapet gjennom året, og samle på ulike serviser, var en greie mamma drev med på 80- og 90-tallet. Nå bytter fremdeles mamma serviser etter årstid og sesong altså, men hun er ei dame i 60-årene😳

Vi har romslig økonomi, kjøper stort sett det vi har lyst på, både til kjøkkenet og resten av huset. Så om jeg kjente behov for sesongservise så hadde jeg shoppet (det er jeg ganske god til😉).

Jeg har funnet mitt perfekte «helårsservise» i nøytrale farger og stilren design, som gjør at bordet ser flott ut til hverdags, og pyntes til alle anledninger. Jeg kjenner overhodet ikke på noe ønske eller behov for juleservise😉

Anonymkode: 56458...9fd

Men hvordan er der når du blir medlem hos firkløver? Kan du bare ta imot velkomstpakken også melde deg ut dagen etterpå? Syns ikke det kommer tydlig nok frem på siden deres.

Anonymkode: 11134...3aa

Annonse

amandine skrev (På 6.12.2020 den 23.13):

45000 for et disneyservise fra Firkløveren??? Det er det mest spinnville jeg har hørt!!

For no tull! Jeg ga laaaaaangt ifra 45 000,- for mitt Disney service 😄 

Og nei, jeg anser det ikke som et barneservice;-)

Sommerkroppen 2029 skrev (4 minutter siden):

For no tull! Jeg ga laaaaaangt ifra 45 000,- for mitt Disney service 😄 

Og nei, jeg anser det ikke som et barneservice;-)

En middagstallerken koster 350 står det på siden deres. Så da er det ikke er rimelig servise.

Jeg har 36 dekketallerkner til pent, og om man har et servise til selskap bør man ha mange nok kuverter. Da blir det jo litt. Dessuten har jeg inntrykk av fra trådene her at folk har både lysestaker og annet i samme. Det sier seg selv at det blir litt.

Jeg er nok ganske fordomsfull med tanke på firkløveren og servise derfra må jeg innrømme, de har absolutt ingenting ( og nå har jeg sjekket på nettet) jeg synes er i nærheten av noe jeg ville betalt for. Heldigvis er vi forskjellige.

amandine skrev (5 minutter siden):

En middagstallerken koster 350 står det på siden deres. Så da er det ikke er rimelig servise.

Jeg har 36 dekketallerkner til pent, og om man har et servise til selskap bør man ha mange nok kuverter. Da blir det jo litt. Dessuten har jeg inntrykk av fra trådene her at folk har både lysestaker og annet i samme. Det sier seg selv at det blir litt.

Jeg er nok ganske fordomsfull med tanke på firkløveren og servise derfra må jeg innrømme, de har absolutt ingenting ( og nå har jeg sjekket på nettet) jeg synes er i nærheten av noe jeg ville betalt for. Heldigvis er vi forskjellige.

Spiller det noen rolle hva du tenker om servisene fra Firkløveren? Du pakker det pent inn når du avslutter med "heldigvis er vi forskjellige", men hva vil du egentlig oppnå ved å påpeke det? 

Anonymkode: d2d42...130

amandine skrev (4 minutter siden):

Det var dyrt ja!  Tenker på alle ekstra deler man kan ha i et servise. I mitt arvede var det en milliard deler. Kopper og fat, dessert tallerken, store og små suppeskåler, sausenebb 4 stk! Boller med lokk til poteter 4 stk!! Runde og avlange fat etc.... 

amandine skrev (1 minutt siden):

36 dekketallerkener?? Det var da voldsomt.....Nå er ikke vi så stor familie at jeg trenger et komplett juleservice til 36 stk.....Jeg har til 13, har holdt i massevis det. Skulle det være behov for mer, så supplerer jeg bare med annet service. Jeg har frokost-tallerkner, glass og et par boller og fat også. Men er som sagt laaaaangt ifra en så svimlende sum som du skriver om. 

Firkløveren synes jeg har mange fine servicer, det trenger ikke nødvendigvis være Villeroy & Boch som er alternativet for alle. Smak og behag vet du 🙂

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Det var dyrt ja!  Tenker på alle ekstra deler man kan ha i et servise. I mitt arvede var det en milliard deler. Kopper og fat, dessert tallerken, store og små suppeskåler, sausenebb 4 stk! Boller med lokk til poteter 4 stk!! Runde og avlange fat etc.... 

Er jo bare til å kjøpe litt hver måned så bruker en ikke en hel månedslønn en måned. 

Anonymkode: 4c9a5...6e5

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Men herregud, ingen trenger vel 36 tallerkner 😄 😄 Og man trenger heller ikke ørten deler om man ikke er i veldig opptatt av å ha alt som finnes i samlingen. ELler om man er avhengig av å servere til et helt fotballag med følge....

Anonymkode: ceaf3...760

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Da er ikke jeg vanlig. Jeg har glede av vakkert porselen, men juleservise synes jeg er blodharry, i den minst positive betydningen av ordet. Det kunne ikke falt meg inn å "pynte" med hverken det eller nisseduk på et festbord. Da liker jeg vakkert servise, krystallglass, sølvbestikk, duker og servieter i lin, friske blomster osv. Det får meg i feststenming.

Juleservise er som balonger. Jeg skjønner at noen har forsøkt å pynte, men pent er det ikke.

Anonymkode: 1b2d0...e34

Du om det 🙂 Kanskje andre synes du har gørrkjedelige bord. Men det er jo sånn vi er, forskjellige 😉

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men herregud, ingen trenger vel 36 tallerkner 😄 😄 Og man trenger heller ikke ørten deler om man ikke er i veldig opptatt av å ha alt som finnes i samlingen. ELler om man er avhengig av å servere til et helt fotballag med følge....

Det var vel ofte slik før at man eide serviser med avsindig mange deler. Jeg trenger definitivt ikke en milliard deler av det jeg har. Tellte opp her nå og jeg har hele 8!!! Fat i forskjellige størrelser. Poenget her var at hvis en tallerken koster 350 kr så blir det dyrt hvis man skal dekke til feks 12 personer. I tillegg kjøper mange fat og lysestaker og diverse. Tråden er jo å diskutere hvorvidt et Disney servise på firkløveren er dyrt eller ikke. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Spiller det noen rolle hva du tenker om servisene fra Firkløveren? Du pakker det pent inn når du avslutter med "heldigvis er vi forskjellige", men hva vil du egentlig oppnå ved å påpeke det? 

Jeg vil ikke oppnå noe som helst annet enn å si at det ikke er et rimelig servise når det ble påpekt at det var urimelig å estimere 45000 som pris. At vi heldigvis har forskjellig smak påpekes av omtrent alle i denne tråden, det er ikke akkurat eksplosive nyheter.

amandine skrev (2 minutter siden):

Jeg vil ikke oppnå noe som helst annet enn å si at det ikke er et rimelig servise når det ble påpekt at det var urimelig å estimere 45000 som pris. At vi heldigvis har forskjellig smak påpekes av omtrent alle i denne tråden, det er ikke akkurat eksplosive nyheter.

Det er helt greit å påpeke at det ikke er rimelig, men du velger også a gjøre et poeng ut av at du ikke liker det. Noe jeg finner merkelig, for det er totalt irrelevant. 

Nå har jeg rukket å lese gjennom hele tråden her. Og jeg skjønner virkelig ikke hvor dere får 45000,- fra?

Jeg har som sagt selv Disney servicet, og har bare betalt en brøkdel av dette 😮 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...