Gå til innhold

Er Disney juleservice for barn, og for dyrt? - Avsporing fra Hvilket juleservise har du

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Vi har arvet ett fra Nille, men jeg ønsker meg Disney fra firkløveren, jeg synes det er utrolig fint. 

Anonymkode: 97d2d...8d3

Dette? https://www.firkloveren.no/juleshop/disney/disney-jul-jubileum
Er ikke det et barneservice? 

Anonymkode: 3ef07...964

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ja det. Jeg vet ikke 🙂, men jeg synes det er fint. Jeg elsker Disney 😉

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Nei, selvfølgelig ikke. Synes du det ser sånn ut i linken din`?

Anonymkode: 5e7fe...1c6

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei, selvfølgelig ikke. Synes du det ser sånn ut i linken din`?

Anonymkode: 5e7fe...1c6

Eh ja, det er et service med tegneseriefigurer på..

IreneUtålmodig skrev (3 minutter siden):

Disney jul ❤

disney-jul-Ljusstakar-PROD_24-0802_2.jpg

Må innrømme at jeg ikke forstår dette, dere bruker det til å dekke på bordet julaften, ikke bare til barna, barnebordet e.l.?

For meg så er disney = jul. Her går det i disney servise, Disney figurer fra firkløveren og disney tradition. 

De hadde ikke solgt det i et par 10år hvis kun få personer hadde kjøpt det?🤷‍♀️

Annonse

IreneUtålmodig skrev (Akkurat nå):

For meg så er disney = jul. Her går det i disney servise, Disney figurer fra firkløveren og disney tradition. 

De hadde ikke solgt det i et par 10år hvis kun få personer hadde kjøpt det?🤷‍♀️

Du er heldig som har det, jeg ønsker meg det 😃❤️. Men jeg er bare i starten av 30 årene så jeg kan begynne å samle 🙂

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Må innrømme at jeg ikke forstår dette, dere bruker det til å dekke på bordet julaften, ikke bare til barna, barnebordet e.l.?

Barnebordet?

Anonymkode: 30ab6...0bc

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du er heldig som har det, jeg ønsker meg det 😃❤️. Men jeg er bare i starten av 30 årene så jeg kan begynne å samle 🙂

Jeg kjøpte det for 3 år siden,  gikk uheldigvis glipp av de gamle glassene 😭 

Nå har de kommet med et litt annerledes design som jeg personlig ikke synes er like sjarmerende .

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Barnebordet?

Man har vel av og til barnebord i julen, når storfamilien samles, gøy for ungene å sitte sammen og bråke litt ekstra, snakker ikke om juleaften. Jeg synes  det er rart å dekke et bord med Pluto og Mikke Mus til voksne, beklager det altså 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Man har vel av og til barnebord i julen, når storfamilien samles, gøy for ungene å sitte sammen og bråke litt ekstra, snakker ikke om juleaften. Jeg synes  det er rart å dekke et bord med Pluto og Mikke Mus til voksne, beklager det altså 

Jeg også synes det er rart å dekke med disney til fest, men å ha barnebord synes jeg er enda rarere.

Jeg også synes det er rart å dekke med disney til fest, men å ha barnebord synes jeg er enda rarere.

Vi er ofte 30 personer tilstede i familieselskaper, ungene elsker å sitte sammen på eget bord, må ha to bord uansett. Bedre å sitte dammen med kusiner og fettere i nogenlunde samme alder, enn å måtte sitte sammen med tante Olga som hører dårlig 😅

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi er ofte 30 personer tilstede i familieselskaper, ungene elsker å sitte sammen på eget bord, må ha to bord uansett. Bedre å sitte dammen med kusiner og fettere i nogenlunde samme alder, enn å måtte sitte sammen med tante Olga som hører dårlig 😅

Vi er 20, setter sammen to bord til langbord. Vitsen er jo å være sammen.

Vi er 20, setter sammen to bord til langbord. Vitsen er jo å være sammen.

Vi er 10 flere, rommet er rett og slett ikke langt nok, vi er jo i samme rom

IreneUtålmodig skrev (50 minutter siden):

Jeg hadde nok ikke brukt 45000 på et servise kun til barn 😅

45000 for et disneyservise fra Firkløveren??? Det er det mest spinnville jeg har hørt!!

amandine skrev (2 timer siden):

45000 for et disneyservise fra Firkløveren??? Det er det mest spinnville jeg har hørt!!

Til gjengjeld har jeg forhåpentligvis det til jeg blir 90.  Ganske fornuftig med pengene ellers 😆

amandine skrev (9 timer siden):

Det er jo helt hinsides, produsenten må le hele veien til banken, 45000,- for noe som ser ut som det er kjøpt på Europris 😂

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo helt hinsides, produsenten må le hele veien til banken, 45000,- for noe som ser ut som det er kjøpt på Europris 😂

I luksusfellen så ser du jo hvem som er dum nok til å betale så mye for ett juleservise. Å ikke har de pengene til å gjøre opp for seg etter bestilling heller.

Anonymkode: 11134...3aa

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

I luksusfellen så ser du jo hvem som er dum nok til å betale så mye for ett juleservise. Å ikke har de pengene til å gjøre opp for seg etter bestilling heller.

Nå ja... Jeg tviler ikke på at de fleste som betaler dyrt for et servise faktisk har råd til å betale for seg. Da spiller det jo liten rolle om man selv mener serviset er verdt pengene. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nå er det vel et fåtall av de som har juleservise som har betalt seg fra gård ig grunn for det da 😉

Det frokostserviset vi bruker i desember koster 10 kr delen på salg etter jul da jeg kjøpte det for 10-15 år siden.

Anonymkode: b3fa8...fdc

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Av nysgjerrighet... Firkløveren.. Er det noe postordregreier som har eksistert siden tidenes morgen? Sånne som sendte ut fysisk kataloger før i tiden? 

Ja, det er et sånt abonnementssysyem, du får tilsendt en kuvert i måneden til du har spart opp så mye du ønsker ha.

Husker katalogen fra jeg var tenåring, og jeg er 46 år nå.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er et sånt abonnementssysyem, du får tilsendt en kuvert i måneden til du har spart opp så mye du ønsker ha.

Husker katalogen fra jeg var tenåring, og jeg er 46 år nå.

Aha. Da var det som jeg tenkte. Voldsomt dyrt da. 45000 for et servise fra postordre... Mulig det bare er meg altså. Har aldri brukt en krone på en eneste tallerken 😅

Jeg kaller ikke 45000 for god kvalitet jeg teoretisk sett kan ha i 50 år for dyrt. 

Mor har hatt et hverdags servise fra firkløveren i mange år og det ser like fint ut fremdeles , selv etter at de raste ut fra skjenken en dag 😱

Men folk prioriterer annerledes,  hvorfor betale samme pris eller mer for en bunad når man kan kjøpe en festdrakt til et par tusen kr 🤷‍♀️

Skjønt, hadde ikke Disney fantes så hadde det blitt nisser isteden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...