Gå til innhold

Stop lockdown. Full gjenåpning av Norge - NÅ

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hysteri! Sverige ligger under normalt årlige dødsfall.

Anonymkode: 0f03c...671

Kom tilbake når du har oppdatert deg på faktisk status i Sverige!

Anonymkode: 9d694...342

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hysteri! Sverige ligger under normalt årlige dødsfall.

Anonymkode: 0f03c...671

Jeg håper du ser reportasjen fra sykehuset i Stockholm på nyhetene i kveld. Du skal være så jævlig glad for at den priviligerte ræva di er i Norge med tiltak som har begrenset smitten.

En tanke her...

Om Sverige gjør som Norge gjorde tidligere i år (og gjør fremdeles?), så ligger Norge tynt an...

Om Sverige nekter helsearbeidere å reise utenlands, for å stille opp hjemme, da ligger vi tynt an her på berget!

Her jeg bor vil det f.eks. bety at det ikke er nok personell på fødeavdelingene på to sykehus, de drives i stor grad av svenskt helsepersonell, fordi det ikke er mulig å få tak i norske til å dekke vakter.

Og for intensivavdelinger over hele landet vil vi mangle både leger og sykepleiere.

Og i USA må de nå bruke parkeringshus som sykehus...

Sjekk ut bildet her - laken og tepper på sengene henger ned i gulvet, sengene står så tett (selv om de trolig får litt mer rom mellom seg) at det vil være vanskelig for helsearbeiderne å gjøre en god jobb med alt utstyr som trengs og i smittevernutstyr. Huset er sårbart for værendringer. Normal sykehushygiene vil være umulig å overholde.

Legene fortviler, og Trump kaller det "fake news". Jeg håper inderlig at han når han er ferdig som president blir stilt for riksrett for å ha sviktet sitt land og sin presidentgjerning så grovt.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Og i USA må de nå bruke parkeringshus som sykehus...

Sjekk ut bildet her - laken og tepper på sengene henger ned i gulvet, sengene står så tett (selv om de trolig får litt mer rom mellom seg) at det vil være vanskelig for helsearbeiderne å gjøre en god jobb med alt utstyr som trengs og i smittevernutstyr. Huset er sårbart for værendringer. Normal sykehushygiene vil være umulig å overholde.

Legene fortviler, og Trump kaller det "fake news". Jeg håper inderlig at han når han er ferdig som president blir stilt for riksrett for å ha sviktet sitt land og sin presidentgjerning så grovt.

https://www.nrk.no/urix/kapasiteten-sprengt_-covid-pasienter-far-behandling-i-dette-parkeringshuset-1.15281593

Og nå stopper Karolinska Universitetssykehus alle operasjoner på barn - fordi ressursene på disse avdelingene må omprioriteres til covid-19-pasienter.

Jeg tror det bare er et tidsspørsmål før Sverige vil nekte egne helsearbeidere å forlate landet. Da får vi en krise her i Norge!

Hva mener de som skriver under på dette brevet Hi linker til om det som nå skjer i f.eks. USA, Sverige og Frankrike? Disse landene ligger jo en god del bedre an når det kommer til intensivkapasitet enn det vi gjør her i Norge - hvordan har tilhengerne av denne aksjonen tenkt å løse dette?

Annonse

Man måste jämföra. I Belgia er det bare lov å invitere én voksen venn hjem i julen. I Tyskland er gavebutikkene stengt. I Frankrike er det portforbud etter 20.00 og i Italia er det ikke lov å reise mellom regioner før neste år. Storbritannia stenger hovedstaden ned til strengeste nivå. I bunn og grunn er det ikke store inngripende tiltak her i landet, altså.

Anonymkode: 9bdba...ec7

• Opprett ny...