Gå til innhold

Vanskelig å bli enig om å følge smittevernsrådene?

Anbefalte innlegg

Vi bor i Oslo og her er det jo mye smitte. Har slektninger i risikogruppene og da er anbefalingen 2meter avstand i følge regjeringen. 

Vi ønsker å følge dette, men opplever at andre slektninger (som ikke er i risikogruppe) synes vi overdriver. 

Foreløpig har vi ikke klart å bli enige om hvordan julefeiringen skal gjøres i år. 

Synes dette er vanskelig. Flere som har det sånn i år? 

Anonymkode: 7ef5c...198

Fortsetter under...

Jeg sliter. Jeg er i risikogruppe og svigermor er over 80 og har kols, men hun blåser i avstand og derfor tror halve svigerfamilien at det er greit at de blåser i det også. Jeg blir stempla som hysterisk som ikke ville at svigerinnen min skulle smake på vin fra mitt glass sist vi var sammen, og de oppfører seg som om 30 cm er laaaang avstand. Jeg gruer meg til julaften. Det er nesten så jeg håper en av oss har sår hals så vi må være hjemme. Ellers er de fine folk, men de skjønner ikke smittevern. 

Anonymkode: 879c6...75f

Jeg tror ikke dere kan gjøre så mye annet enn å være tydelige på at dere følger reglene. Om de andre ikke tenker å gjøre det så blir dere hjemme og hvis noen vil på besøk til dere må de følge reglene.

Anonymkode: 7d209...dc4

• Opprett ny...