Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #1 Skrevet 6. desember 2020 Flere som gjør det. Blir for ivrig og snakker for høyt . Får kjeft av mannen hver gang. Flere som gjør det ? Har dere dårlig hørsel eller er det en måte å prøve selv å holde kjeft 🙈 tips mottas med takk. Tidenes teiteste spørsmål sikkert😅 Anonymkode: d26b1...626
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #2 Skrevet 6. desember 2020 Jeg tenker at mannen din kan ta seg en bolle! Å drive slik sosial kontroll er en uting. Han oppnår å få deg usikker og selvbevisst og jeg tenker at her er det han som eier problemet. Om du er usikker på om du blir litt mye kan du spør en venninne du stoler på, det er slett ikke sikkert at mannen din er den du skal stole på her. Anonymkode: ba8cd...d4c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #3 Skrevet 6. desember 2020 Ja blir fryktelig stressa av det. Prøver vikelig å ikke gjøre det. En uvane sikkert. Ja kan høre med noen andre. Syns mange andre også kan bli ivrige og rope litt innimellom. Uten at jeg bryr meg om det Anonymkode: d26b1...626
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #4 Skrevet 6. desember 2020 Det gjør jo ingen ting, noen lager litt mer lyd enn andre, uten at man er brautende. Fikk beskjed selv når jeg var i tenårene at jeg var «høylydt», av noen på skolen, og ble veldig selvbevisst... nå driter jeg i det... Anonymkode: dedd4...ea3
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #5 Skrevet 6. desember 2020 Får alltid kommentarer fra han at jeg sier feil ting. At det er for høyt , for mye osv. Så blir så jeg prøver å ikke si og mene så mye. Men er jo veldig vanskelig. Går bedre når han ikke er der. Kjenner mange som snakker høyt og bryter inn når andre snakker . Sånne er det mange av. Men tenker de er nå bare sånn da. Men mulig jeg kan si noe til meg selv sånn at det blir bedre 🙈 Slitsomt å alltid skal si de rette tingene og i helt riktig volum . Anonymkode: d26b1...626
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #6 Skrevet 6. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Får alltid kommentarer fra han at jeg sier feil ting. At det er for høyt , for mye osv. Så blir så jeg prøver å ikke si og mene så mye. Men er jo veldig vanskelig. Går bedre når han ikke er der. Kjenner mange som snakker høyt og bryter inn når andre snakker . Sånne er det mange av. Men tenker de er nå bare sånn da. Men mulig jeg kan si noe til meg selv sånn at det blir bedre 🙈 Slitsomt å alltid skal si de rette tingene og i helt riktig volum . Anonymkode: d26b1...626 Sånn var min eks også. Kvittet meg med han og fant meg en som liker meg slik jeg er 😊 Anonymkode: 3cd06...70c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 Jeg snakker også høyt og ler mye og høyt. Men vet du, det er jo slik jeg er og visst ikke mannen din syns det er greit så burde han jo tenkt på det før han ble sammen med deg... Han hadde vel hørt deg både prate å le før dere ble sammen😉 Anonymkode: c8876...9ce
Syngensang Skrevet 6. desember 2020 #8 Skrevet 6. desember 2020 Ja sikkert for nokon. Men det går fint, trivst godt ilag med likesinna, så det er ofte eindel lyd rundt meg😆
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #9 Skrevet 6. desember 2020 Jeg er helt i andre enden av skalaen og setter faktisk pris på de som er litt «høye». Da kommer jeg litt ut av skallet selv 😁 Le høyt du! Anonymkode: 347f9...ca9
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 Stemor gaper og hoier, barna blir redde. Da sier min far i fra, heldighvis. Anonymkode: abe2b...8f8
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 Søsteren min har en tendens til å snakke høyt. Så ille at om jeg snakker med noen andre, så hører de meg ikke om hun er i samme tom. Hun skylder på at hun er den yngste av oss og dermed alltid har måttet snakke høyt for å bli hørt. Anonymkode: c04f2...281
Brillefanten Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 Jeg er også av den høylydte typen, og har plaget meg selv med det i årevis. Nå tenker jeg sånn: jeg er den jeg er, og det er greit, så lenge det ikke skader andre. Og så har jeg gjort et bevisst valg om å bli en bedre lytter, spørre de andre hva som rører seg i deres liv. Jeg er fremdeles like høylydt, men tar likevel litt mindre plass enn før, og trives godt med det
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 Eg har vekse opp med slike korrektiv meir eller mindre konstant. Eg trudde eg var plagsom, for høglydt og i vegen for alle. Som vaksen skjedde det noko som gjorde at eg måtte ta ordet framfor heile slekta. Etterpå kom ein slektning til meg og sa; du som alltid var så stille og sjenert, dette hadde eg aldri trudd at du kunne gjere. Stille og sjenert var heilt feil. Sjølvbevisst og bunden, var nok meir riktig. Eg skifta fullstendig retning etter det. Ny utdanning og ny jobb, for formidling er det eg er god til. Framleis kan eg skamme meg, men eg veit likevel at eg ikkje har noko å skamme meg over. Anonymkode: fde63...f22
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 Ehm, jeg forstår han... Min mann blir høylytt når han er ivrig, eller har tatt noen øl, men han blir så høylytt st jeg ikke hører hva barna prøver å si. Eller om vi er flere i et rom som fører ulike samtaler (kan sitte i ulike deler), så hører jeg faktisk ikke hva de andre sier til meg. jeg har ikke dårlig hørsel, ikke han heller sier han 😂 Jeg ber han ikke dempe seg med mindre han må, og det holder med et nikk og smil, eller en hånd på låret. Tanken på at han føler seg krenket av det, bli usikker på deg selv o.l slo meg ikke før nå!! Isj.. nå kommer jeg til å tenke på det også😂 Anonymkode: 8724e...c49
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #15 Skrevet 6. desember 2020 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Ehm, jeg forstår han... Min mann blir høylytt når han er ivrig, eller har tatt noen øl, men han blir så høylytt st jeg ikke hører hva barna prøver å si. Eller om vi er flere i et rom som fører ulike samtaler (kan sitte i ulike deler), så hører jeg faktisk ikke hva de andre sier til meg. jeg har ikke dårlig hørsel, ikke han heller sier han 😂 Jeg ber han ikke dempe seg med mindre han må, og det holder med et nikk og smil, eller en hånd på låret. Tanken på at han føler seg krenket av det, bli usikker på deg selv o.l slo meg ikke før nå!! Isj.. nå kommer jeg til å tenke på det også😂 Anonymkode: 8724e...c49 Eg trur ein oftast tåler meir av menn enn ein gjer av kvinner. Eg seier ikkje at ein ikkje skal seie i frå, men ein seier kanskje for lite i frå til menn og for mykje til kvinner. Anonymkode: fde63...f22
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #16 Skrevet 6. desember 2020 Jeg kommer til å holde meg mest mulig unna han. Blir feil uansett. Blir så stressa av å tenke gjennom alt hele tiden . Da er det bedre å holde seg for seg selv. Anonymkode: d26b1...626
Syngensang Skrevet 6. desember 2020 #17 Skrevet 6. desember 2020 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Eg trur ein oftast tåler meir av menn enn ein gjer av kvinner. Eg seier ikkje at ein ikkje skal seie i frå, men ein seier kanskje for lite i frå til menn og for mykje til kvinner. Anonymkode: fde63...f22 Dessuten er det ikkje forventa av menn å vere stillferdige og smålåtne, så dei tek det nok ikkje til seg og blir skamfulle når dei får tilsnakk for å vere for høglydte på same måten som ei kvinne ofte vil gjere (td hi).
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #18 Skrevet 6. desember 2020 Noen snakker faktisk så høyt at det kan være slitsomt. Hva med å snakke med "innestemme", som barn også må lære seg i dag? Det er jo ikke nødvendig å snakke veldig høyt innendørs, helt normalt er nok. Men spørsmålet her er vel hvor høyt du egentlig prater, Hi. Det virker jo som om mannen din klager på andre ting også, som ikke er ok å klage på, og at dere kanskje ikke har et helt sunt forhold, ikke er gode for hverandre? Og når du sier at du heller vil holde deg unna mannen din, for det blir feil uansett hva du gjør, da tenker jeg at dere må finne ut hvordan dere kan få det bedre sammen, begge to. For noe synes å være helt feil i forholdet deres, og det er nok ikke det at du snakker høyt som er hovedproblemet. Anonymkode: 8f742...d59
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #19 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Får alltid kommentarer fra han at jeg sier feil ting. At det er for høyt , for mye osv. Så blir så jeg prøver å ikke si og mene så mye. Men er jo veldig vanskelig. Går bedre når han ikke er der. Kjenner mange som snakker høyt og bryter inn når andre snakker . Sånne er det mange av. Men tenker de er nå bare sånn da. Men mulig jeg kan si noe til meg selv sånn at det blir bedre 🙈 Slitsomt å alltid skal si de rette tingene og i helt riktig volum . Anonymkode: d26b1...626 Snakk gjerne høyt og mye, men folk som stadig må bryte inn (avbryte) andre er ikke veldig hyggelig. Dersom du gjør det burde du øve på å heller stille flere spørsmål fremfor å bryte inn for å si noe selv. Jeg setter pris på folk som deg, så fortsett gjerne som du gjør, men uten å stadig avbryte andre:) Anonymkode: dbacc...bda
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #20 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg kommer til å holde meg mest mulig unna han. Blir feil uansett. Blir så stressa av å tenke gjennom alt hele tiden . Da er det bedre å holde seg for seg selv. Anonymkode: d26b1...626 Du kan jo ikke holde på slik, med å måtte holde deg unna mannen fordi han stresser deg. Så lenge du også gir rom for andre skal du bare være deg selv. Anonymkode: 3509d...3af
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #21 Skrevet 7. desember 2020 Men altså: hvor høyt snakker du? Jeg kjenner ei som snakker og ler høyt, avbryter andre, og det virker derfor som om fokus skal være på henne hele tiden. Om andre prøver å si noe, hever hun bare stemmen enda mer, hoier og ler og streber veldig etter å være morsom hele tiden. I starten syns folk ofte hun er festlig, men etter en stund syns alle hun er kjempeslitsom. Det snakkes ofte negativt om henne pga det. Jeg kan ikke forstå at mannen hennes makter å være sammen med henne!! Kan det faktisk være at du er FOR høylytt og tar for mye plass i forhold til andre? Som regel er "folk flest" høflige og vil ikke korrigere andres oppførsel, men mannen din bør jo gi deg tilbakemelding om du er plagsomt høylytt. Kanskje han senser på andre at de syns du er litt for "mye"? Anonymkode: ab315...dde
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #22 Skrevet 7. desember 2020 Skal si vi vi har to venner som skråler ti ganger verre enn meg . Det sier mannen også. Ja de er slitsomme de å. Men sånn er de nå bare. Føler ikke jeg rekker si stort uansett . Men når jeg først sier noe så er det for høyt. Vet jeg hever stemmen en del når ingen hører etter . Altså ungene, etter 5 forsøk så roper jeg ! Men kauker ikke til voksne . Kun i festlige lag da om man har drukket for mye vin . Men igjen, da skråler alle Anonymkode: d26b1...626
Gladjente00 Skrevet 7. desember 2020 #23 Skrevet 7. desember 2020 Jepp får høre deg jeg også. Men helst når jeg er i telefonen.. vet ikke hvorfor jeg gjør det, blir bare ivrig
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #24 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Skal si vi vi har to venner som skråler ti ganger verre enn meg . Det sier mannen også. Ja de er slitsomme de å. Men sånn er de nå bare. Føler ikke jeg rekker si stort uansett . Men når jeg først sier noe så er det for høyt. Vet jeg hever stemmen en del når ingen hører etter . Altså ungene, etter 5 forsøk så roper jeg ! Men kauker ikke til voksne . Kun i festlige lag da om man har drukket for mye vin . Men igjen, da skråler alle Anonymkode: d26b1...626 Uansett, faktum er at du ikke har det godt i forholdet og opplever at mannen din kritiserer deg for mye. Da må dere ta tak i forholdet og gjøre noe med det slik at dere kan finne ut av ting og få det bedre begge to. Spørsmålet er om du og dere er villige til det? Anonymkode: 8f742...d59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå