Gå til innhold

Hvilken farge ville du hatt på veggen til dette gulvet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grått gulv i stor stue. Hvilken farge ville du malt veggene i?

IMG_20201205_135932812.jpg

Anonymkode: e19ae...441

Skrevet

Hvilken farge/hvitnyanse er tak og lister?

Sannsynligvis en kombinasjon av hvitnyansen Letthet og en grønn- eller blånyanse avhengig av møbler og hvordan rommet/taket/lyset er, og hvordan tilstøtende rom er. Men jeg liker kontrastvegger da, det er det ikke alle som gjør.

(Og ønsket meg gulv-bytte. Er ikke så glad i grå gulv, og synes ikke de går så bra til fargene og trenyansene jeg liker.)

Skrevet

Minst tre vegger helt lyse, nesten hvite men med litt varme i. Siste veggen ville jeg enten hatt tapet på, malt mørk eller hatt samme fargen som de tre andre. Det hadde kommet an på rommet, hva slags møbler jeg hadde osv.

Kontrastvegger er ikke helt moderne lenger, men i noen tilfeller kan det være veldig stilig.

Farge ville jeg fått inn med møbler, tekstiler og minst et stort maleri.

Anonymkode: 2562f...8fd

Skrevet

Lister må males i samme farge som veggen om de ikke har samme farge som gulvet.

Skrevet

Valmuefrø 

Anonymkode: 0adb8...2a0

Skrevet

Vi har samme gulvet. Aldri en varm farge . Når gulvet er i en kald farge må du fortsette i sammen farge tone. 
 Ville gått for noen mørke vegger og noen helt hvite. Blå eller grønn om du foretrekker . Men kald farge 

Anonymkode: 513ff...2ca

Skrevet

Har faktisk det gulvet. Har lys, varm grå på veggene

Anonymkode: 26a46...a49

Skrevet
Direkte skrev (1 time siden):

Hvilken farge/hvitnyanse er tak og lister?

Sannsynligvis en kombinasjon av hvitnyansen Letthet og en grønn- eller blånyanse avhengig av møbler og hvordan rommet/taket/lyset er, og hvordan tilstøtende rom er. Men jeg liker kontrastvegger da, det er det ikke alle som gjør.

(Og ønsket meg gulv-bytte. Er ikke så glad i grå gulv, og synes ikke de går så bra til fargene og trenyansene jeg liker.)

Lister og dører er i bomull.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Minst tre vegger helt lyse, nesten hvite men med litt varme i. Siste veggen ville jeg enten hatt tapet på, malt mørk eller hatt samme fargen som de tre andre. Det hadde kommet an på rommet, hva slags møbler jeg hadde osv.

Kontrastvegger er ikke helt moderne lenger, men i noen tilfeller kan det være veldig stilig.

Farge ville jeg fått inn med møbler, tekstiler og minst et stort maleri.

Vi kan ikke ha hvite vegger, det har vi hatt før. Stuen er på nesten 100 kvadrat, og hvitt/bomull på veggene gjør det sterilt og kaldt. 

Skrevet

Lister må males i samme farge som veggen om de ikke har samme farge som gulvet.

Lister er i bomull, og skal ikke males. Jeg liker at listene synes. 

Skrevet

Valmuefrø 

Takk for tips, skal google fargen 😊

Skrevet

Vi har samme gulvet. Aldri en varm farge . Når gulvet er i en kald farge må du fortsette i sammen farge tone. 
 Ville gått for noen mørke vegger og noen helt hvite. Blå eller grønn om du foretrekker . Men kald farge 

Anonymkode: 513ff...2ca

Vi har også en kald blå/grønn farge på veggene nå. Er lei av den, og trenger noe nytt. Blått, grønt eller en blanding er nok det jeg liker best, er bare usikker på hvilken av dem og hvor mørkt man kan gå med det gulvet. 

Skrevet

Har faktisk det gulvet. Har lys, varm grå på veggene

Anonymkode: 26a46...a49

Har du fargekoden eller navnet på fargen? 

Skrevet
Lessismore skrev (57 minutter siden):

Jeg går litt mot strømmen, og vil foreslå warm blush.

Den er nydelig, se her.

https://leneorvik.blogg.no/warm-blush-sneekpeak.html

Kjempe fin farge, men ville aldri fått den igjennom hos mannen. Takk for bra tips utenfor boksen 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kjempe fin farge, men ville aldri fått den igjennom hos mannen. Takk for bra tips utenfor boksen 😊

Haha! Akkurat det tenkte jeg og. Men så prøvemalte jeg litt på veggen, og den ble virkelig ikke så dramatisk rosa som man først får inntrykk av. Den er mer rødbrun-ish. Mannen digger den! 😃

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Takk for tips, skal google fargen 😊

Gjerne med en vegg i dempet sort, men det er kanskje blitt for vanlig nå. Fint da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...