Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #1 Skrevet 5. desember 2020 Skal gifte meg. Var å bestilte ringer etter vi hadde tatt mål av finger. Når jeg får de synes jeg den sitter litt vel godt på høyre finger. Det ble stramt og "valkete". Venstre ringfinger er litt smalere og der sitter ringen litt løsere, uten valk. Jeg synes estetisk sett den var finere på venstre enn høyre. Men blir det dumt? Mannen har det motsatt så ringen passer ikke på venstre, men på høyre. Anonymkode: 5bfac...ba8
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #2 Skrevet 5. desember 2020 Ja, det er dumt, fingeren din blir vant til det. Anonymkode: f1e10...926
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #3 Skrevet 5. desember 2020 Jeg ville nå heller fått ringen justert enn å bruke den på "feil" hånd. Det er ikke noe problem for en gullsmed å ta den ut littegranne. Den trenger ikke sendes inn for å få det gjort. Men når det er sagt er det ikke alle land i verden som har samme regel som oss med giftering på høyre hånd, det er noen steder de har den på venstre... Anonymkode: e35dc...688
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #4 Skrevet 5. desember 2020 Jeg har ringen på venstre, for får av en eller annen grunn eksem av ringer på høyre hånd, enten det er gull, sølv, plast eller annet. Men har vært lykkelig gift i 20 år med ringen på feil hånd, så... Som jentungen sier: ringen min er på hjertesiden❤ Anonymkode: 408c1...491
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #5 Skrevet 5. desember 2020 De aller fleste land har gifteringen på venstre hånd. Norge er et av få land som har den på høyre. Ettersom mange som bor i Norge er fra et annet land eller partneren er fra et annet land er det helt vanlig å se gifteringer på venstra hånd også her. Hadde det vært slik at jeg hadde kjøpt den for liten og forventet at det ville vedvare hadde jeg vurdert å skrudd den ut. Jeg hadde i alle fall gått med ringen på den finger en hvor det er mest behagelig. Jeg tror ikke andre en gang legger merke til/tenker over hvilke finger venner har gifteringen på. Ettersom mange har venner, familie eller kolleger fra andre land som bærer den på venstre er dette også en helt naturlig finger å ha den på. Kjenner en mann som ofte jobber med hendene og for å ikke miste eller ødelegge ringen går han med den i et kjede rundt halsen så det er mange måter å bære gifteringen på Anonymkode: 1fc25...706
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #6 Skrevet 5. desember 2020 Har den på venstre. Mer hygienisk å ikke ha den på hånden man tørker seg i rompa med. Anonymkode: 952c3...a55
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #7 Skrevet 5. desember 2020 Jeg bruker min på venstre hånd. De fleste lad har gifteringen på hjertehånden. Anonymkode: 8c8a6...ccb
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #8 Skrevet 5. desember 2020 Jeg har alltid hatt min på venstre, der er ikke uvanlig. Anonymkode: d090b...3b8
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #9 Skrevet 5. desember 2020 Da vi bestilte giftringer passet heller ikke ringen min da den var litt stram, selv om vi hadde prøvd å ta riktig mål. Men vi hadde én gratis tilpasning av ringene, så sendte den bare tilbake og fikk en størrelse større. Hvilken hånd du bruker ringen på er vel ikke så farlig egentlig. Men er vel fint om du og mannen har ringene på samme hånd Anonymkode: 26672...6ed
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #10 Skrevet 5. desember 2020 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Har den på venstre. Mer hygienisk å ikke ha den på hånden man tørker seg i rompa med. Anonymkode: 952c3...a55 Du tørker deg vell ikke i rompa med høyre hånd? Det er jo hånden man både spiser og håndhilser med. Selv om du vasker hendene etterpå er jo det bare ekkelt. Anonymkode: aa18f...d42
tante grusom master of law Skrevet 5. desember 2020 #11 Skrevet 5. desember 2020 Jeg og mannen har på venstre, som er den riktige siden.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #12 Skrevet 5. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja, det er dumt, fingeren din blir vant til det. Anonymkode: f1e10...926 «Ja det er dumt»?? Det er vel kun i Norge vi har ringen på høyre hånd! Anonymkode: 81361...5da
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #13 Skrevet 5. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du tørker deg vell ikke i rompa med høyre hånd? Det er jo hånden man både spiser og håndhilser med. Selv om du vasker hendene etterpå er jo det bare ekkelt. Anonymkode: aa18f...d42 La meg dele noe med deg: Håndvask gjør hendene rene. Om dine er bæsjete etter håndvask må du jobbe litt med teknikken! Anonymkode: d1a8e...dea
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #14 Skrevet 5. desember 2020 Jeg har min på venstre mens mannen har sin på høyre. Jeg hadde opprinnelig ringen på høyre men etter graviditet ble den litt for trang og «valkete» Anonymkode: 39392...80b
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #15 Skrevet 5. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): «Ja det er dumt»?? Det er vel kun i Norge vi har ringen på høyre hånd! Anonymkode: 81361...5da Neida, det er ikke bare i Norge vi har gifteringen på høyre hånd. Men vi er i klart mindretall. Anonymkode: 041d5...68b
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #16 Skrevet 5. desember 2020 tante grusom master of law skrev (4 timer siden): Jeg og mannen har på venstre, som er den riktige siden. Beklager, men hva som er den riktige siden er det faktisk ikke noe fasitsvar på. I Norge har høyrehånden tradisjonelt vært den riktige siden, men man skal ikke lenger enn over til Sverige før venstrehånden er den riktige siden. Anonymkode: 041d5...68b
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #17 Skrevet 5. desember 2020 Jeg har den på venstre og mannen min på høyre. jeg har klokka på venstre og. Anonymkode: b0126...e4a
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #18 Skrevet 5. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): La meg dele noe med deg: Håndvask gjør hendene rene. Om dine er bæsjete etter håndvask må du jobbe litt med teknikken! Anonymkode: d1a8e...dea Hvis du bruker såpe og casker lenge mok, ja, men det er det nesten ingen som gjør til vanlig. Derfor bør du tørke rumpa med venstre hånd. Anonymkode: aa18f...d42
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #19 Skrevet 5. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvis du bruker såpe og casker lenge mok, ja, men det er det nesten ingen som gjør til vanlig. Derfor bør du tørke rumpa med venstre hånd. Anonymkode: aa18f...d42 I følge denne artikklen bruker folk normslt under 2 sekunder på håndvasken. Skal hendene bli renetar det ca30 sekunder. https://stories.oras.com/no/hvordan-vaske-hendene-riktig Anonymkode: aa18f...d42
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2020 #20 Skrevet 5. desember 2020 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg har den på venstre og mannen min på høyre. jeg har klokka på venstre og. Anonymkode: b0126...e4a De aller fleste har klokka på venstre, men ringen på høyre. Hånda man hilser med Anonymkode: 53369...151
Pobie Skrevet 5. desember 2020 #21 Skrevet 5. desember 2020 Det vanligste i andre land er å ha ringen på venstre hånd. Jeg er gift med en som ikke er opprinnelig norsk og vi har begge ringen på venstre hånd. Det er ingen som noensinne har kommentert eller brydd seg. Gjør som du vil.
nerdybirdy Skrevet 5. desember 2020 #22 Skrevet 5. desember 2020 Jeg bytter på, får træle av ringen, så etter en stund (gjerne et halvår) tar jeg ringen over på motsatt ringfinger. Ringen er absolutt ikke for liten, lurer på om jeg har litt pløsehud på det innerste fingleddet? Fungerer utmerket å bytte- ingen har kommentert at jeg har den på «feil fing». Mannen har sin på høyre.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #23 Skrevet 6. desember 2020 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg har den på venstre og mannen min på høyre. jeg har klokka på venstre og. Anonymkode: b0126...e4a Det har jo de aller fleste... Stort sett bare venstrehendte som bruker klokka på høyre. Anonymkode: eb248...b7a
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #24 Skrevet 6. desember 2020 Jeg byttet stadig side og går uten innimellom, siste årene har hendene hatt en tendens til å hovne opp og noen av leddene er litt vonde/stive. Det er jo bare en ring, forandrer jo ikke det viktigste, løftene og tilliten vi ga hverandre for mange år siden 🥰 Anonymkode: 614b7...938
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå