Gå til innhold

Hvordan få sengetøy tørt i tørketrommel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei av at det sengetøyet aldri blir ordentlig tørt i tørketrommelen😤😤 Det krøller seg i trommelen og blir ikke ordentlig tørt. Noen som har noen gode tips? Har tre tennisballer der samtidig men det hjelper ikke.

Anonymkode: a934c...f72

Skrevet

Kan du endre innstillingene til mer tørt? Funker her. 

Anonymkode: 36898...a4e

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kan du endre innstillingene til mer tørt? Funker her. 

Anonymkode: 36898...a4e

Setter det alltid på ekstra tørt men det hjelper ikke siden sengetøyet krøller seg og ofte blir til en klump😥

Skrevet

Lukk det i enden først, da krøller det seg i hvert fall ikke inn i hverandre. 

Anonymkode: bccca...857

Skrevet

Lukk det igjen, og stopp gjerne trommelen halveis og rist de store tingene litt ut. Jeg bruker aldri baller til sengetøy.

Anonymkode: 8a272...c6f

Skrevet

Hmm, har aldri hatt baller i tørketrommelen annet enn når dun skal tørkes...

Kjenner til at alt forsvinner inn i et dynetrekk og blir en ball som ikke tørker da, men du hindrer det med å lukke igjen åpningen. Jeg pleier å riste alt sammen og sette på litt "tidsbestemt" tørking etterpå jeg da.

Anonymkode: e65ef...a8e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Lukk det i enden først, da krøller det seg i hvert fall ikke inn i hverandre. 

Anonymkode: bccca...857

Lukk det igjen, og stopp gjerne trommelen halveis og rist de store tingene litt ut. Jeg bruker aldri baller til sengetøy.

Lukker det alltid igjen så skjønner pokker ikke hvorfor det skjer. Det er akkurat som at det tvinner seg sammen på en måte og blir til en klump😫 Men å pause trommelen underveis og riste høres lurt ut. Det har jeg aldri gjort før. Men hvorfor bruker du ikke baller til sengetøy?

Skrevet

Lukker det alltid igjen så skjønner pokker ikke hvorfor det skjer. Det er akkurat som at det tvinner seg sammen på en måte og blir til en klump😫 Men å pause trommelen underveis og riste høres lurt ut. Det har jeg aldri gjort før. Men hvorfor bruker du ikke baller til sengetøy?

Jeg har aldri tenkt på det, er det vanlig å bruke baller til det? Jeg bruker bare baller når jeg tromler hodeputene. Noen sengetøy har en egen evne til å snurre seg fullstendig sammen 😃

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg bruker kun baller når jeg tørker dun for å "fluffe" det opp. Ingen grunn til å bruke baller for å tørke noe som bare er stoff. Kanskje det gjør at det snurrer seg ekstra?

Anonymkode: a26fb...594

Skrevet

Du bør ikke bruke baller til annet en duner og puter og ting i dun.

Rens filtrene dine. Når tøyet ikke blir tørt her er det fordi det er støv på de "innerste" filtrene helt ved kondensatoren. 

Anonymkode: 3d3de...f99

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Nå er jeg så lei av at det sengetøyet aldri blir ordentlig tørt i tørketrommelen😤😤 Det krøller seg i trommelen og blir ikke ordentlig tørt. Noen som har noen gode tips? Har tre tennisballer der samtidig men det hjelper ikke.

er er det alltid helt tørt

Anonymkode: dd183...b62

Skrevet

Hvilken tørketrommel har du?

Anonymkode: 23b88...5b3

Skrevet (endret)

Du må tørke litt av gangen. Stappfull tørketrommel med sengetøy er å be om skrukker. Her tar jeg et dynetrekk av gangen, muligens sammen med et putetrekk eller to. Bruker jo kortere tid med mindre i og er nesten nystrøket når det kommer ut av trommelen. Kanskje det er slik det blir skikkelig tørt og. Tennisballer er unødvendig.

Endret av prekæs
Skrevet

Av denne grunnen kjøper jeg utelukkende sengetøy med glidelås, og lukker det helt igjen før vask og tørk. 
Hvis du unngår at ting klumper seg inni hverandre, og det likevel ikke blir tørt, tror jeg du bør ta en service på tørketrommelen. 

Tennisballer er for å banke dun fra hverandre så det ikke klumper seg. Det har vel ingen effekt på sengetøy?

Anonymkode: 5dadc...6f1

Skrevet

Aldri hatt det problemet og jeg kaster alt sengetøyet fra en dobbeltseng inn på en gang. Aldri brukt tennisballer på sengetøy. Hvilken effekt skal det ha? 

Anonymkode: f0cc8...002

Skrevet

Rengjør ALLE filtrene. Åpne alle luker som kan åpnes og fjern gammel lo. Jeg gjorde det, pirket vekk med Q-tips osv. Den tørker mye bedre nå. 

Anonymkode: 9c254...10f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...