Gå til innhold

Ditt aller beste tilbehør til biff?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes fløtegratinerte poteter er helt topp til biff, men vi lager ofte ovnsbakte båtpoteter også.

De småpotetene de selger på butikken nå er helt perfekte til det. Deler de i 2 eller 4 og lar de ligge i kaldt vann litt for å dra ut noe av stivelsen. Heller av vannet og heller litt olivenolje over og rører rundt så det blir olje overalt på alle potetene. Legger de utover et bakepapir på stekeplaten og krydrer med provancekrydder og flaksalt.

Setter i ovnen og lar stå til de er litt opppuffet, myke inni og litt sprø utenpå.

Ungene elsker disse potetene og vi lager det ganske ofte, til all slags grillmat, både biff, kylling, svinefilet osv.

Anonymkode: 849e4...c2b

Annonse

Annonse

Stekt sopp og løk, stekt i stekesjyen til biffen. Har på en pakke fløte og ca to ss soyasaus som koker godt inn til stuing. Har en boks med mais som jeg varmer med litt smør, salt og pepper.  Fløtegratinerte eller båtpoteter til:-) 

Anonymkode: c720c...af7

jeg liker veldig godt dette :

Biff med bakt potet og ovnstekte grønnsaker

biff med fløtebakte poteter og maisstuing

Biff med Chips, Sopp,løk, paprika og tomat, noen ganger kan det være sopp stuing

har en sjelden gang saus, ikke så glad i saus, men hvis jeg har, så blir det pepper saus eller fløte saus stort sett

Anonymkode: 69a00...d81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...