Gå til innhold

Hvilke julekaker må du ha i julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å prøve noe nytt, og trenger inspirasjon 🎄

Skrevet

I år blir det koskoskaker med vaniljekrem
Elins gule bomber
Kokosboller
Pikekysstre
Peanutkuler
Kransekake er bestilt :)

Skrevet
Kira skrev (18 minutter siden):

Jeg har lyst til å prøve noe nytt, og trenger inspirasjon 🎄

Kransekake og Sarah bernard

Skrevet

Vi skal bake/lage;

Risboller 

Colakaker

Pepperkaker 

Sjakkruter

Skal også prøve meg på konfekt i år.

Anonymkode: 646a6...40f

Skrevet

Jeg må ha krumkaker, kransekake og berlinekranser

Datteren min må ha risboller, pepperkaker og kakemenn.

Gubben må ha hjemmelaget marsipan og gjærbakst.

Anonymkode: eab77...6c8

Skrevet

Sandnøtter, pepperkaker, delfiakake, krydderkake, gøttekællær og troikakonfekt 🤩

Anonymkode: b180d...fbc

Skrevet

Lager konfekt i mange varianter. Mannen må ha Sarah Bernard, barna vil ha seige sjokoladesnitter. I år har det blitt ytret ønske om kokosboller. Lager pepperkaker, men mest fordi det ser fint ut. Har kjøpt den nye Julekakeboka til Kristine (Det søte liv), skal tipse deg hvis jeg prøver noe nytt og spennende. Var mye som så godt ut. 

Skrevet

Du vil vel ha de rare tipsene... Det mest uvanlige for meg ennå av det jeg lager selv er håkonskaker (sitronskall og marsipan i deigen) og strull (digger gammeltantes krumkakejern). Begge har jeg laget bare et par års tid og de kan kanskje være noe, Kira?

Skrevet (endret)

Jeg må ikke ha noe som helst, synes egentlig ikke julekaker er spesielt godt, men jeg har konkludert med at brune pinner og berlinerkranser er gode nok til at jeg nesten kunne ha bakt dem.

Hvis du vil ha tips til noe nytt, baker svigermoren min dette hver jul:

https://tasty.co/recipe/classic-brigadeiros

Og venninnen min disse:

https://www.thespruceeats.com/traditional-alfajores-caramel-sandwich-cookies-3029710

(men jeg skjønner ikke ha folk liker med sistnevnte).

Endret av beef sister
Skrevet (endret)

.

Endret av beef sister
Dobbelt
Skrevet
beef sister skrev (12 minutter siden):

Jeg må ikke ha noe som helst, synes egentlig ikke julekaker er spesielt godt, men jeg har konkludert med at brune pinner og berlinerkranser er gode nok til at jeg nesten kunne ha bakt dem.

Hvis du vil ha tips til noe nytt, baker svigermoren min dette hver jul:

Det var ikke mye svigermor bakte :D

Anonymkode: 6ba28...bd2

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Det var ikke mye svigermor bakte :D

Anonymkode: 6ba28...bd2

Hadde vært for det beste! ;)

Skrevet

Krumkaker 

Tørre vafler 

Brune pinner

Smultringer 

Tjukklefse 

Anonymkode: c2a88...10d

Skrevet

I fjor spiste jeg siruptynnkaker for første gang. Langt oppi Østerdalen et sted. Sykt godt. Googla oppskriften og har foreløpig ikke turt å prøve meg på dem selv. Skikkelig prosjekt men herre så gode de var 😁

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

I fjor spiste jeg siruptynnkaker for første gang. Langt oppi Østerdalen et sted. Sykt godt. Googla oppskriften og har foreløpig ikke turt å prøve meg på dem selv. Skikkelig prosjekt men herre så gode de var 😁

Du klarer det aldri på første forsøk😉 Sirupstynnkake (eller bare tynnkake som vi sier) er mest hver år hos oss, men alltid kjøpt av noen som kan bake det. Er umulig (nesten ) å få dem tynne nok. 

Anonymkode: 6df49...784

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du klarer det aldri på første forsøk😉 Sirupstynnkake (eller bare tynnkake som vi sier) er mest hver år hos oss, men alltid kjøpt av noen som kan bake det. Er umulig (nesten ) å få dem tynne nok. 

Anonymkode: 6df49...784

Det sa gamlemor som serverte dem også. Til og med hun som baker mye, kjøpte dem av noen som kunne det, som hun sa. Men hadde vært morsomt å prøve 😊

Skrevet

Hjemmelaget marsipan

Anonymkode: 46c43...d81

Skrevet

Choclate chip cookies

Karamellpopkorn

Kokosboller (med skum inni)

Karameller med knust polkagris

Pikekyss med lakris

Oreokake 

Ikke så veldig mye tradisjonelt hjemme hos oss.

Anonymkode: 4c638...2f0

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips 😊 Noen av de nevnte er allerede i boks, men et par her har jeg aldri hørt om og skal googles.

Skrevet
Iiiiik skrev (9 timer siden):

Lager konfekt i mange varianter. Mannen må ha Sarah Bernard, barna vil ha seige sjokoladesnitter. I år har det blitt ytret ønske om kokosboller. Lager pepperkaker, men mest fordi det ser fint ut. Har kjøpt den nye Julekakeboka til Kristine (Det søte liv), skal tipse deg hvis jeg prøver noe nytt og spennende. Var mye som så godt ut. 

Å ja, gjerne! Men jeg er også nysgjerrig på disse seige sjokoladesnittene.

Skrevet

Peppernøtter, pepperkaker, krumkaker, berlinerkranser, serinakaker må vi nok ha. Og sikkert noe til.

Skrevet

Her er det lettvint. Jeg må ha krumkaker, unga må ha pepperkaker. Svigerfar fikser kransekake til oss, og så kjøper vi smultringer på smulteringbua. Det er det vi må ha. Hender jeg har laget sarah bernard og tørre vafler også, når jeg har tid og lyst. 

Anonymkode: 22260...dfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...