Kira Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Jeg har lyst til å prøve noe nytt, og trenger inspirasjon 🎄
litekreativtbrukernavn Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Serinakaker, da er det jul 😊 Men det er kanskje ikke nytt og inspirerende. Ellers lager jeg tradisjonellt brente mandler og disse sjokoladetrøflene : https://www.jamieoliver.com/recipes/chocolate-recipes/amazing-diy-chocolate-truffles/
KellyTaylor Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 I år blir det koskoskaker med vaniljekrem Elins gule bomber Kokosboller Pikekysstre Peanutkuler Kransekake er bestilt
Merdee Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 Kira skrev (18 minutter siden): Jeg har lyst til å prøve noe nytt, og trenger inspirasjon 🎄 Kransekake og Sarah bernard
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #5 Skrevet 1. desember 2020 Vi skal bake/lage; Risboller Colakaker Pepperkaker Sjakkruter Skal også prøve meg på konfekt i år. Anonymkode: 646a6...40f
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #6 Skrevet 1. desember 2020 Jeg må ha krumkaker, kransekake og berlinekranser Datteren min må ha risboller, pepperkaker og kakemenn. Gubben må ha hjemmelaget marsipan og gjærbakst. Anonymkode: eab77...6c8
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #7 Skrevet 1. desember 2020 Sandnøtter, pepperkaker, delfiakake, krydderkake, gøttekællær og troikakonfekt 🤩 Anonymkode: b180d...fbc
Iiiiik Skrevet 1. desember 2020 #8 Skrevet 1. desember 2020 Lager konfekt i mange varianter. Mannen må ha Sarah Bernard, barna vil ha seige sjokoladesnitter. I år har det blitt ytret ønske om kokosboller. Lager pepperkaker, men mest fordi det ser fint ut. Har kjøpt den nye Julekakeboka til Kristine (Det søte liv), skal tipse deg hvis jeg prøver noe nytt og spennende. Var mye som så godt ut.
sug lut Skrevet 1. desember 2020 #9 Skrevet 1. desember 2020 Du vil vel ha de rare tipsene... Det mest uvanlige for meg ennå av det jeg lager selv er håkonskaker (sitronskall og marsipan i deigen) og strull (digger gammeltantes krumkakejern). Begge har jeg laget bare et par års tid og de kan kanskje være noe, Kira?
beef sister Skrevet 1. desember 2020 #10 Skrevet 1. desember 2020 (endret) Jeg må ikke ha noe som helst, synes egentlig ikke julekaker er spesielt godt, men jeg har konkludert med at brune pinner og berlinerkranser er gode nok til at jeg nesten kunne ha bakt dem. Hvis du vil ha tips til noe nytt, baker svigermoren min dette hver jul: https://tasty.co/recipe/classic-brigadeiros Og venninnen min disse: https://www.thespruceeats.com/traditional-alfajores-caramel-sandwich-cookies-3029710 (men jeg skjønner ikke ha folk liker med sistnevnte). Endret 1. desember 2020 av beef sister
beef sister Skrevet 1. desember 2020 #11 Skrevet 1. desember 2020 (endret) . Endret 1. desember 2020 av beef sister Dobbelt
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #12 Skrevet 1. desember 2020 beef sister skrev (12 minutter siden): Jeg må ikke ha noe som helst, synes egentlig ikke julekaker er spesielt godt, men jeg har konkludert med at brune pinner og berlinerkranser er gode nok til at jeg nesten kunne ha bakt dem. Hvis du vil ha tips til noe nytt, baker svigermoren min dette hver jul: Det var ikke mye svigermor bakte Anonymkode: 6ba28...bd2
beef sister Skrevet 1. desember 2020 #13 Skrevet 1. desember 2020 1 minute ago, Anonym bruker said: Det var ikke mye svigermor bakte Anonymkode: 6ba28...bd2 Hadde vært for det beste!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #14 Skrevet 1. desember 2020 Krumkaker Tørre vafler Brune pinner Smultringer Tjukklefse Anonymkode: c2a88...10d
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #15 Skrevet 1. desember 2020 I fjor spiste jeg siruptynnkaker for første gang. Langt oppi Østerdalen et sted. Sykt godt. Googla oppskriften og har foreløpig ikke turt å prøve meg på dem selv. Skikkelig prosjekt men herre så gode de var 😁 Anonymkode: c2a88...10d
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #16 Skrevet 1. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): I fjor spiste jeg siruptynnkaker for første gang. Langt oppi Østerdalen et sted. Sykt godt. Googla oppskriften og har foreløpig ikke turt å prøve meg på dem selv. Skikkelig prosjekt men herre så gode de var 😁 Anonymkode: c2a88...10d Du klarer det aldri på første forsøk😉 Sirupstynnkake (eller bare tynnkake som vi sier) er mest hver år hos oss, men alltid kjøpt av noen som kan bake det. Er umulig (nesten ) å få dem tynne nok. Anonymkode: 6df49...784
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #17 Skrevet 1. desember 2020 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du klarer det aldri på første forsøk😉 Sirupstynnkake (eller bare tynnkake som vi sier) er mest hver år hos oss, men alltid kjøpt av noen som kan bake det. Er umulig (nesten ) å få dem tynne nok. Anonymkode: 6df49...784 Det sa gamlemor som serverte dem også. Til og med hun som baker mye, kjøpte dem av noen som kunne det, som hun sa. Men hadde vært morsomt å prøve 😊 Anonymkode: c2a88...10d
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #18 Skrevet 1. desember 2020 Hjemmelaget marsipan Anonymkode: 46c43...d81
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2020 #19 Skrevet 1. desember 2020 Choclate chip cookies Karamellpopkorn Kokosboller (med skum inni) Karameller med knust polkagris Pikekyss med lakris Oreokake Ikke så veldig mye tradisjonelt hjemme hos oss. Anonymkode: 4c638...2f0
Kira Skrevet 2. desember 2020 Forfatter #20 Skrevet 2. desember 2020 Tusen takk for mange gode tips 😊 Noen av de nevnte er allerede i boks, men et par her har jeg aldri hørt om og skal googles.
Kira Skrevet 2. desember 2020 Forfatter #21 Skrevet 2. desember 2020 Iiiiik skrev (9 timer siden): Lager konfekt i mange varianter. Mannen må ha Sarah Bernard, barna vil ha seige sjokoladesnitter. I år har det blitt ytret ønske om kokosboller. Lager pepperkaker, men mest fordi det ser fint ut. Har kjøpt den nye Julekakeboka til Kristine (Det søte liv), skal tipse deg hvis jeg prøver noe nytt og spennende. Var mye som så godt ut. Å ja, gjerne! Men jeg er også nysgjerrig på disse seige sjokoladesnittene.
amandine Skrevet 2. desember 2020 #22 Skrevet 2. desember 2020 Peppernøtter, pepperkaker, krumkaker, berlinerkranser, serinakaker må vi nok ha. Og sikkert noe til.
Iiiiik Skrevet 2. desember 2020 #23 Skrevet 2. desember 2020 Kira skrev (20 minutter siden): Å ja, gjerne! Men jeg er også nysgjerrig på disse seige sjokoladesnittene. Det er disse: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/seige-sjokoladesnitter-sega-chokladsnittar
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2020 #24 Skrevet 2. desember 2020 Her er det lettvint. Jeg må ha krumkaker, unga må ha pepperkaker. Svigerfar fikser kransekake til oss, og så kjøper vi smultringer på smulteringbua. Det er det vi må ha. Hender jeg har laget sarah bernard og tørre vafler også, når jeg har tid og lyst. Anonymkode: 22260...dfa
Kira Skrevet 2. desember 2020 Forfatter #25 Skrevet 2. desember 2020 Iiiiik skrev (6 minutter siden): Det er disse: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/seige-sjokoladesnitter-sega-chokladsnittar De ser helt fantastisk ut! Holder de seg til jul hvis jeg lager dem i dag? Med mindre de blir spist opp før da 😜
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå