Gå til innhold

Aldri kunnet gå i spagaten...mulig å lære seg som 40åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det helt håpløst? 

Anonymkode: e1f85...6fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i alle dager skal du med det? 

Anonymkode: c5769...e0d

Skrevet

Morsomt :)

Tror det vil være litt individuelt. Jeg begynte å prøve for noen år siden (et ben framover og et bakover), for morsomhets skyld. Greide det nesten, i hvert fall nært nok til at jeg innså at det var fullt mulig. Men så ble jeg syk og fikk ikke tøyd på lenge. Og da er det jo å begynne fra begynnelsen igjen. Jeg har en kropp som i utgangspunktet er ganske bevegelig, men pga. det som feiler meg stivner jeg raskt i muskulatur og sener, så det krever mye tøyning for å holde meg smidig. Må tøye hver dag. Nå er jeg en del bedre, og ser at kroppen responderer bedre på tøyning igjen, så har faktisk tenkt at jeg kanskje skal ha det som et langsiktig mål å komme meg i spagaten. Kanskje jeg skal hive meg på å prøve ;)

Anonymkode: fcc61...87e

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hva i alle dager skal du med det? 

Anonymkode: c5769...e0d

Ikke meg du spør, men hvorfor ikke? Å opprettholde smidighet og bevegelig er viktig jo eldre man blir, det er skade og fallforebyggende, og man får gjerne færre skader om man faller. Det å sette seg et slikt mål kan være en grei måte å motivere seg for å gjøre det man uansett bør gjøre :)

Anonymkode: fcc61...87e

Skrevet

Alltid bra med en fleksibel kropp, men tøy heller hele kroppen fremfor å øve kun på spagat (som tross alt ikke er så funksjonelt med mindre du skal danse ballett eller ta sort belte i en kampsport med høye spark). Test yinyoga. Da blir man raskt mer fleksibel. 

Anonymkode: 91534...045

Skrevet

Det er mulig også i 40 års alderen, men ikke alle kropper er laget for å gå i spagaten. Det handler ikke bare om tøying og trening, det handler litt om leddbånd og lengde på sener også. 

Anonymkode: 502b1...aa7

Skrevet

Jeg lurer bare på hvorfor du vil lære deg det? Ren nysgjerrighet. 
Du klarer det sikkert. 😊👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...