Gå til innhold

Xplora 4 eller mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og vurderer xplora 4 til guttungen på snart 7 år. Ser den får blandet kritikk og synes over 100 kr/mnd er dyrt abonnement for å bare ringes. Er disse klokkene så bra, eller kan han like godt arve mobil fra storesøster med gratis Ice junior abonnement?

Anonymkode: 1f44f...d10

Skrevet

Min 7 åring fikk Xplora. Veldig fornøyd. Kan alltid se hvor han er fra appen på mobilen min. Og ikke glemmer han den overalt heller da den sitter på armen😅

Skrevet

Min 7 åring har og xplora. Og ha med en telefon er for styrete, mye enklere å ha på klokke. Har kalender på den så den ringer 7:55 på hver morgen og ber han gå til skolen. Så kan jeg følge med at han har kommet seg dit han skal til enhver tid.

Anonymkode: 7f81a...74b

Skrevet
Urwa skrev (9 timer siden):

Min 7 åring fikk Xplora. Veldig fornøyd. Kan alltid se hvor han er fra appen på mobilen min. Og ikke glemmer han den overalt heller da den sitter på armen😅

Men de får vel ikke lov å ha den på når de er på skolen? Det gjør de ikke her, og da er det jo ingen som husker å ta dem på heller. Mye bedre med mobil, billigere er det og.

Anonymkode: e0860...8a5

Skrevet

Mine har klokke. Den einaste fordelen ved klokke er den einaste fordelen vi treng: dei er vanskeligare å miste. Ungar som kjem heim utan sokkar og sko er ikkje i stand til å passe på ein mobil.

Folk med meir organiserte ungar kan sikkert med fordel heller kjøpe tastetelefon for 199 på Europris med billigare abonnement.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men de får vel ikke lov å ha den på når de er på skolen? Det gjør de ikke her, og da er det jo ingen som husker å ta dem på heller. Mye bedre med mobil, billigere er det og.

Vår kosta 1999 inkludert ett års abbonement

Anonymkode: 7f81a...74b

Skrevet

Vi har klokker til våre barn. Eneste ulempen er at glasset er av fryktelig dårlig kvalitet. 2 av 3 klokker er tatt på forsikring siden september! 

Anonymkode: efaea...0bf

Skrevet
☆☆☆ skrev (5 timer siden):

Mine har klokke. Den einaste fordelen ved klokke er den einaste fordelen vi treng: dei er vanskeligare å miste. Ungar som kjem heim utan sokkar og sko er ikkje i stand til å passe på ein mobil.

Folk med meir organiserte ungar kan sikkert med fordel heller kjøpe tastetelefon for 199 på Europris med billigare abonnement.

Men får de lov å ha den på i skoletiden? Det gjør de ikke her, og et fåtall husker jo da å ta den opp av sekken og sette den på.

I tillegg er det skikkelig irriterende at man ikke merker når foreldrene faktisk snakker med dem når de er på besøk. Jeg vil gjerne se at de "sitter i tlf" og ikke bare tilsynelatende bare leker mens mamma hører på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men får de lov å ha den på i skoletiden? Det gjør de ikke her, og et fåtall husker jo da å ta den opp av sekken og sette den på.

I tillegg er det skikkelig irriterende at man ikke merker når foreldrene faktisk snakker med dem når de er på besøk. Jeg vil gjerne se at de "sitter i tlf" og ikke bare tilsynelatende bare leker mens mamma hører på.

Klokkene logg i sekken, men dei skal ringe når dei kjem heim og tek då klokkene på. Det hender seg at dei gløymer det, men då er i alle fall klokka i sekken. Kan ikkje sjå at det skal vere lettare å hugse å ta opp mobilen, og hugsar dei å ta den ipp hugsar dei i alle fall ikkje å ta med heim.

Skrevet
☆☆☆ skrev (38 minutter siden):

Klokkene logg i sekken, men dei skal ringe når dei kjem heim og tek då klokkene på. Det hender seg at dei gløymer det, men då er i alle fall klokka i sekken. Kan ikkje sjå at det skal vere lettare å hugse å ta opp mobilen, og hugsar dei å ta den ipp hugsar dei i alle fall ikkje å ta med heim.

Nei, men når de ikke kan ha klokkene på så faller liksom argumentet og poenget med klokka bort da. Siden den også er mye dyrere i bruk og har veldig lite bruksområde. Hadde en kunne stoppet på klokka og den satt der hadde det kunne vært et poeng.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nei, men når de ikke kan ha klokkene på så faller liksom argumentet og poenget med klokka bort da. Siden den også er mye dyrere i bruk og har veldig lite bruksområde. Hadde en kunne stoppet på klokka og den satt der hadde det kunne vært et poeng.

Som sagt allereie i første innlegget mitt, om ein har meir organiserte barn er nok billig mobil wit bedre valg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.11.2020 den 8.51):

Jo han husker alltid å ha den på. Veldig flink til dette. 

Skrevet

Mine har klokke og får også lov å ha den på på skolen. Men den skal selvsagt ikke brukes i skoletiden. Dette løses lett ved å legge inn sperring mot bruk fra tidspunktet skolen starter til skoletidens slutt. Kan legge til at både jeg og ungene synes disse klokkene er veldig greie, aldri hatt problemer med dem.

Anonymkode: 1bda5...52d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...