Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #1 Skrevet 29. november 2020 Jeg våknet opp med ti sånne langs beinet, tre i korsryggen, to langs bikinilinjen og et par ellers rundt omkring. Klør. Har en mistanke om hva det er, men vil se hva dere tror. Anonymkode: 201cb...b4f
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #3 Skrevet 29. november 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ebola Anonymkode: 9ce5f...2fa Flott. Takk. Nei, det er nok ikke ebola. Anonymkode: 201cb...b4f
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #4 Skrevet 29. november 2020 Veggdyr? Eller allergisk reaksjon mot vaskemiddel? Anonymkode: ca47d...982
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #5 Skrevet 29. november 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Veggdyr? Eller allergisk reaksjon mot vaskemiddel? Anonymkode: ca47d...982 Jeg frykter dessverre veggedyr, ja ☹️ Anonymkode: 201cb...b4f
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #6 Skrevet 29. november 2020 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Jeg frykter dessverre veggedyr, ja ☹️ Anonymkode: 201cb...b4f Sjekk madrassen etter svarte prikker. Jeg hadde også sånne prikker i Mai, men det forsvant etter ei uke. Fant ingen spor etter veggdyr. Tror det var fuglelopper Anonymkode: ca47d...982
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #7 Skrevet 29. november 2020 Jeg blir sånn av alle mulige bitt. Sist var det trolig fuglelopper. De er vel ikke nå. Veggdyr har jeg liten tro på. Dere har vel ikke reist i det siste? Veggdyr blir jo gjerne med i koffert og bag. Eller har dere kjøpt nye møbler? Den kan følge med dyr møbler. Du må ut på jakt. Endevend soverommet. Anonymkode: 104f3...61c
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #8 Skrevet 29. november 2020 Ser ut som hønseloppe. De er ikke svære nok til å suge blod. Derfor prøver de seg gjerne mange ganger. Det er vanlig at en loppe gir mange bitt i et begrenset område. Har du katt eller hund? Eller kan du ha reir oppunder tskdkjegget? Anonymkode: a087f...025
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #9 Skrevet 29. november 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ser ut som hønseloppe. De er ikke svære nok til å suge blod. Derfor prøver de seg gjerne mange ganger. Det er vanlig at en loppe gir mange bitt i et begrenset område. Har du katt eller hund? Eller kan du ha reir oppunder tskdkjegget? Anonymkode: a087f...025 Husk at veggdyr klarer å penetrere huden, så da har man gjerne hull midt i det røde. Har du vært på reise eller skaffet brukte møbler? Veggdyr må kommer gjerne med bagasje eller møbler. Anonymkode: a087f...025
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #10 Skrevet 29. november 2020 Nå er det så mye veggdyr i Norge at man trenger ikke ha vært på reise for å få dem i hus, de klarer fint å smitte mellom hus til hus her også. Fugleloppebitt ligner litt mer på myggstikk, hvor man hovner litt opp på stikkstedet. Anonymkode: 057fc...492
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #11 Skrevet 29. november 2020 Også kommer det litt an på hvor du bor i landet. Vi bor i Oslo og katten har helt frem til nå tatt med seg fuglelopper inn, det har vært så varmt i været at også fluene har levd i beste velgående. Håper det blir bedre nå som vi har hatt noen frostnetter 😏 Anonymkode: 057fc...492
Anonym bruker Skrevet 29. november 2020 #13 Skrevet 29. november 2020 Takk for alle innspill! For å svare litt: bittene har etter det jeg kan se, ikke noe "hull" i midten. Vi har ikke kjæledyr, men bor på Vestlandet med mye skog rundt oss. Vi hadde reir i takskjegget i vår, i alle fall. Mannen min har nylig vært på på sjøen. Har sjekket sengen, ikke funnet noen andre spor. Anonymkode: 201cb...b4f
Anonym bruker Skrevet 30. november 2020 #14 Skrevet 30. november 2020 Anonym bruker skrev (På 29.11.2020 den 11.37): Takk for alle innspill! For å svare litt: bittene har etter det jeg kan se, ikke noe "hull" i midten. Vi har ikke kjæledyr, men bor på Vestlandet med mye skog rundt oss. Vi hadde reir i takskjegget i vår, i alle fall. Mannen min har nylig vært på på sjøen. Har sjekket sengen, ikke funnet noen andre spor. Anonymkode: 201cb...b4f Fuglerlopper forsvinner ved å vaske sengetøyet. Men hvis dere ikke har katt ville jeg sjekket huset for veggdyr om ikke dette gir seg. Anonymkode: 057fc...492
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå