Gå til innhold

Noen som vet hvilket bitt dette er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet opp med ti sånne langs beinet, tre i korsryggen, to langs bikinilinjen og et par ellers rundt omkring. Klør. Har en mistanke om hva det er, men vil se hva dere tror.

IMG_20201129_085015693~2.jpg

Anonymkode: 201cb...b4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ebola

Anonymkode: 9ce5f...2fa

Flott. Takk. Nei, det er nok ikke ebola.

Skrevet

Veggdyr? 

Eller allergisk reaksjon mot vaskemiddel?

Anonymkode: ca47d...982

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Veggdyr? 

Eller allergisk reaksjon mot vaskemiddel?

Jeg frykter dessverre veggedyr, ja ☹️

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg frykter dessverre veggedyr, ja ☹️

Sjekk madrassen etter svarte prikker. Jeg hadde også sånne prikker i Mai, men det forsvant etter ei uke. Fant ingen spor etter veggdyr. Tror det var fuglelopper

Skrevet

Jeg blir sånn av alle mulige bitt. Sist var det trolig fuglelopper. De er vel ikke nå. Veggdyr har jeg liten tro på. Dere har vel ikke reist i det siste? Veggdyr blir jo gjerne med i koffert og bag. 
Eller har dere kjøpt nye møbler? Den kan følge med dyr møbler. 
Du må ut på jakt. Endevend soverommet. 

Anonymkode: 104f3...61c

Skrevet

Ser ut som hønseloppe. De er ikke svære nok til å suge blod. Derfor prøver de seg gjerne mange ganger. Det er vanlig at en loppe gir mange bitt i et begrenset område. Har du katt eller hund? Eller kan du ha reir oppunder tskdkjegget? 

Anonymkode: a087f...025

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ser ut som hønseloppe. De er ikke svære nok til å suge blod. Derfor prøver de seg gjerne mange ganger. Det er vanlig at en loppe gir mange bitt i et begrenset område. Har du katt eller hund? Eller kan du ha reir oppunder tskdkjegget? 

Husk at veggdyr klarer å penetrere huden, så da har man gjerne hull midt i det røde. Har du vært på reise eller skaffet brukte møbler? Veggdyr må kommer gjerne med bagasje eller møbler. 

Skrevet

Nå er det så mye veggdyr i Norge at man trenger ikke ha vært på reise for å få dem i hus, de klarer fint å smitte mellom hus til hus her også.

Fugleloppebitt ligner litt mer på myggstikk, hvor man hovner litt opp på stikkstedet.

Anonymkode: 057fc...492

Skrevet

Også kommer det litt an på hvor du bor i landet. Vi bor i Oslo og katten har helt frem til nå tatt med seg fuglelopper inn, det har vært så varmt i været at også fluene har levd i beste velgående. Håper det blir bedre nå som vi har hatt noen frostnetter 😏

Skrevet

Takk for alle innspill! For å svare litt: bittene har etter det jeg kan se, ikke noe "hull" i midten. Vi har ikke kjæledyr, men bor på Vestlandet med mye skog rundt oss. Vi hadde reir i takskjegget i vår, i alle fall. Mannen min har nylig vært på på sjøen. Har sjekket sengen, ikke funnet noen andre spor.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 29.11.2020 den 11.37):

Takk for alle innspill! For å svare litt: bittene har etter det jeg kan se, ikke noe "hull" i midten. Vi har ikke kjæledyr, men bor på Vestlandet med mye skog rundt oss. Vi hadde reir i takskjegget i vår, i alle fall. Mannen min har nylig vært på på sjøen. Har sjekket sengen, ikke funnet noen andre spor.

Fuglerlopper forsvinner ved å vaske sengetøyet.

Men hvis dere ikke har katt ville jeg sjekket huset for veggdyr om ikke dette gir seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...