Gå til innhold

Vaske underlivet kun med kokosolje og vann

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vær.så snill, vask kropp med såpe. Det er ikke bare som er naturlig for kroppen, men også den lukt som oppstår når man ikke vasker seg med noe annet enn vann. Vi kommer til å ha en generasjon veganere som ikke spiser vanlig mat og som lukter sterkt og stramt. For jo da. Et uvasket underliv lukter etter noen dager, selv om man bruker vann. 

Anonymkode: cba28...599

Neidå. Det går så fint at. Men eg er jo ikkje veganar då. Kva det no hadde med saken å gjere? 

Anonymkode: bcb38...13c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nettopp :)

Anonymkode: 5107e...0fc

Tannkrem er laget for tenner, såpe EE laget for kropp. Jeg skjønner ikke hva du vil frem til?

Jeg har som sagt vasket underlivet med den såpen som ellers er tilgjengelig uten å ha hatt noe problem noen gang. Så det er ikke automatisk slik at man herper slimhinner med alminnelig såpe. 

Men kun vann blir man jo ikke ren med! Det er jo rester av urin, avføring og annet snask der, det klarer ikke rent vann å bli kvitt. 

Anonymkode: 4c3be...048

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Tannkrem er laget for tenner, såpe EE laget for kropp. Jeg skjønner ikke hva du vil frem til?

Jeg har som sagt vasket underlivet med den såpen som ellers er tilgjengelig uten å ha hatt noe problem noen gang. Så det er ikke automatisk slik at man herper slimhinner med alminnelig såpe. 

Men kun vann blir man jo ikke ren med! Det er jo rester av urin, avføring og annet snask der, det klarer ikke rent vann å bli kvitt. 

Tannkrem er laget for munnen, som også er slimhinner. Såpe er laget for huden på kroppen, ikke slimhinner. Hvis du har avføring i dåsa tørker du feil vei. Urin og utflod vaskes vekk med vann (siden det består mest av vann selv).

Skrevet

Bare VANN, selvfølgelig. 

Anonymkode: f3f36...492

Skrevet

Ikke noe rart så mange norske menn ikke vil utføre oralsex på kjæresten eller kona. De har mest sannsynlig opplevd damer som bare skyller underlivet med vann, og orker ikke å prøve igjen. 

Anonymkode: d62fc...ee4

Skrevet

Å "vaske med bare vann" er det samme som å skylle, ergo ikke en fullverdig vask. En vask innebærer bruk av såpe.

Anonymkode: 84b84...e76

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Tannkrem er laget for munnen, som også er slimhinner. Såpe er laget for huden på kroppen, ikke slimhinner. Hvis du har avføring i dåsa tørker du feil vei. Urin og utflod vaskes vekk med vann (siden det består mest av vann selv).

Underlivet består jo av mer enn skjeden da, og selv du bæsjer vel? Det skylles også bort med pisselunket vann? 🤢

Skrevet

Jeg lurer på, hva gjør de som kun skyller med vann når de har mensen? Fortsatt bare skyller med vann? Det stinker jo verre enn døden...

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg lurer på, hva gjør de som kun skyller med vann når de har mensen? Fortsatt bare skyller med vann? Det stinker jo verre enn døden...

Bruker menskopp, selvfølgelig! 

Anonymkode: 3e406...8aa

Skrevet

Hvorfor ikke bare vann. Vagina er mer selvrensende enn en pyrolyseovn om du ikke prakker på den masse drit. 

Anonymkode: b36b6...3b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Underlivet består jo av mer enn skjeden da, og selv du bæsjer vel? Det skylles også bort med pisselunket vann? 🤢

Mulig vi definerer underlivet forskjellig (vulva, skjede og indre kjønnsorganer). Underlivet vaskes med vann, rumpa vaskes med såpe ved behov.

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Mulig vi definerer underlivet forskjellig (vulva, skjede og indre kjønnsorganer). Underlivet vaskes med vann, rumpa vaskes med såpe ved behov.

Ved behov? Altså hver dag, håper jeg?

Jeg er glad jeg har god hud og ikke trenger å bekymre meg for ørten måter å holde kroppen ren på😱sjampo, balsam og såpe på hele kroppen holder i massevis. 

Skrevet

Ved behov? Altså hver dag, håper jeg?

Jeg er glad jeg har god hud og ikke trenger å bekymre meg for ørten måter å holde kroppen ren på😱sjampo, balsam og såpe på hele kroppen holder i massevis. 

Jeg tørker meg godt nok ved dobesøk til at jeg ikke er spesielt plaget med skitten ræv ;)

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ikke noe rart så mange norske menn ikke vil utføre oralsex på kjæresten eller kona. De har mest sannsynlig opplevd damer som bare skyller underlivet med vann, og orker ikke å prøve igjen. 

Hva er det du snakker om? 😂😂🙈🙈

Anonymkode: f3f36...492

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg tørker meg godt nok ved dobesøk til at jeg ikke er spesielt plaget med skitten ræv ;)

Så du mener at du får bort alt med tørt papir så du ikke trenger å vaske deg daglig? Men ÆSJ!

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Tull og tøys. Underlivet skal ikke vaskes med såpe. Da ødelegger du slimhinnene. Jeg snakker av erfaring. I mange år vasket jeg meg der nede med såpe, av frykt for min egen lukt, og i årevis gikk jeg på fluconazol mot soppinfeksjon. Så sa noen: "Vasker du deg med såpe? Slutt med det." Etter det har jeg vært fri for kløe og sår nedentil. Helt fri. Så. Slutt å gi råd du ikke har peiling på. 

Anonymkode: 0f049...99c

Tull, det finnes spesialsåpe for underliv nå. De gir ikke sopp. 
uten såpe= vond lukt ! Uten tvil 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei, ingen vond lukt her i gården. Lukter du vondt etter du har vasket deg godt med vann, tør jeg påstå at det er noe i veien med underlivet ditt. Men sånn til informasjon, det skal lukte kjønnsorgan, bare så du vet det. 

Anonymkode: bb811...36a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ingen vond lukt her i gården. Lukter du vondt etter du har vasket deg godt med vann, tør jeg påstå at det er noe i veien med underlivet ditt. Men sånn til informasjon, det skal lukte kjønnsorgan, bare så du vet det. 

Anonymkode: bb811...36a

Hvorfor skal det det? Er det noen som ønsker at andre skal lukte fra kjønnsorganet? Da kan man jo si at man ikke skal bruke shampo heller, det skal jo lukte hår?

Skrevet

Det er selvfølgelig bare et markedsføringsstunt fra de som ønsker å tjene noen ekstra kroner flaska. 

Anonymkode: b36b6...3b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Nå må du ikke blande din egen erfaring med den generelle tendensen, da. Min erfaring er at menn elsker å gi kvinner oralsex.

Anonymkode: d0b57...a95

Skrevet

Alle må selvsagt gjøre som de selv vil, men gynekologer (som jo faktisk er ekspertene på underliv) anbefaler å ikke bruke så mye såpe i underlivet. Det gjelder da også intimsåpe. Hvis noen plages med mye lukt og utflod, er det en av anbefalingene. ;)

Anonymkode: 7f648...f54

Skrevet

Jeg er født på 90-tallet, og har lært at man skal vaske underlivet med bare vann, alternativt egen intimsåpe.  

Hvis det er en sterk lukt fra underlivet når man er nydusjet med bare vann, ville jeg lurt på om det var snakk om bakteriell vaginose eller en annen infeksjon...

Anonymkode: cf90a...fec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...