Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #1 Skrevet 27. november 2020 Dere med små barn på Konnerud - hvor syns du det er mest barnevennlig? Eller er alle steder like bra å vokse opp? Vi ser etter enebolig på Konnerud, og vet ikke hvor vi bør rette oss. Er en av barneskolene bedre enn de andre? ❤️ Har et barn på snart 3 og et barn på vei. Vi er veldig glad i mye av det Konnerud har å by på mtp idrett, skog og mark, hørt det er gode barnehager og skoler! Men erfaringer fra andre tas i mot med åpne armer Anonymkode: 6b135...c5c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #2 Skrevet 27. november 2020 Vi bor på Konnerud, her har begge mine gått på Konnerud skole, og vi er veldig fornøyd. Hører og positive ting om Hallermoen skole. Har hørt litt negativt om Vestbygda skole. Og vet om noen som sogner til den, som heller har barna sine på Konnerud skole. Vi trives veldig godt, og vi flyttet hit da barna var 3 og 7 år. Anonymkode: 94860...89a
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 Min opplevelse er at Konnerud er jevnt over ganske likt, egentlig. Avstandene er jo ikke så store. Vi har venner med barn fordelt på alle skolene, og også der merker jeg meg ikke noe større dramatikk en normalt. Vestbygda har hatt sine utfordringer, og utfra hva jeg kunne forstå på en lærer jeg kjenner som jobbet der så handlet det om ledelse og "gamle holdninger". De skal ha fått ny rektor der for et par år siden som virket lovende, så mulig det er bedre der nå. Har selv barn på Konnerud skole, og er veldig fornøyd med samarbeidet mellom skolen og oss samt klassemiljøet. Av bhg så har vi, og venner av oss, veldig god erfaring med espira barnehagene (det er flere her). I motsetning til hva jeg opplever venner som har hatt barna i endel andre. Espira har for oss hatt veldig god struktur, kreativitet, evne til å se individ og ikke minst forberedelse opp mot skolestart (de har et år med "skolespira" siste året). Så ja, det er en fin plass. Som du sier, skog og mark, men samtidig sentralt. Mye aktiviteter for barn. Idrettsforeningen er stor og variert (alt fra sjakk til ski til fekting osv), speider er det vel her også?, takewondo, korps og kor. - Noe for alle 🙂 Anonymkode: 6ee19...9f5
Nyttårs barn Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 Konnerud er litt vestkant i Drammen med en ganske homogen middelklassebefolkning. Når barnetoget går gjennom byen på 17 mai så er Konnerudskolene fulle av lyse barn med bunader. Tror Vestbygda er en litt mer bygdeskole, mens Hallermoen og Konnerud ligger mer i smørøyet på sentrale Konnerud. Er vokst opp i Drammen og i siden min oppvekst på 80-tallet har Konnerud bare blitt større og det er mange flotte hus der. De fleste av mine gamle venner fra barneskolen bor i dag på Konnerud som er preget av natur, idrett og ressurssterke folk. Problemet er ungdomsmiljøet som kan være litt klikkete og med mye fokus på materielle ting. Er du ikke glad i snø og friluftsliv og idrett så er heller ikke Konnerud nødvendigvis stedet.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 Nyttårs barn skrev (2 minutter siden): Konnerud er litt vestkant i Drammen med en ganske homogen middelklassebefolkning. Når barnetoget går gjennom byen på 17 mai så er Konnerudskolene fulle av lyse barn med bunader. Tror Vestbygda er en litt mer bygdeskole, mens Hallermoen og Konnerud ligger mer i smørøyet på sentrale Konnerud. Er vokst opp i Drammen og i siden min oppvekst på 80-tallet har Konnerud bare blitt større og det er mange flotte hus der. De fleste av mine gamle venner fra barneskolen bor i dag på Konnerud som er preget av natur, idrett og ressurssterke folk. Problemet er ungdomsmiljøet som kan være litt klikkete og med mye fokus på materielle ting. Er du ikke glad i snø og friluftsliv og idrett så er heller ikke Konnerud nødvendigvis stedet. Vi tenker å flytte dit mye pga idretten! Jeg elsker fotball og håndball, spilt selv i nesten 15 år. Så regner med jeg sikkert får barn som vil like å være aktive. Da er det godt å bo et sted hvor mulighetene er mange 🤩 Vi er glad i friluftsliv, derfor jeg nevner skog og mark. Godt å ha deg nærmest bak huset.. Snø, er ikke noe jeg er videre fan av. I alle fall ikle nødvendigvis de mengdene Konnerud har å by på..... Men for barna sin del er det jo helt topp! Jeg elsket snø og vinter i min barndom ❤️❄️ Anonymkode: 6b135...c5c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #6 Skrevet 27. november 2020 Nyttårs barn skrev (3 minutter siden): Konnerud er litt vestkant i Drammen med en ganske homogen middelklassebefolkning. Når barnetoget går gjennom byen på 17 mai så er Konnerudskolene fulle av lyse barn med bunader. Tror Vestbygda er en litt mer bygdeskole, mens Hallermoen og Konnerud ligger mer i smørøyet på sentrale Konnerud. Er vokst opp i Drammen og i siden min oppvekst på 80-tallet har Konnerud bare blitt større og det er mange flotte hus der. De fleste av mine gamle venner fra barneskolen bor i dag på Konnerud som er preget av natur, idrett og ressurssterke folk. Problemet er ungdomsmiljøet som kan være litt klikkete og med mye fokus på materielle ting. Er du ikke glad i snø og friluftsliv og idrett så er heller ikke Konnerud nødvendigvis stedet. Det du sa om barnetoget - det tok Konnerud på kornet! Anonymkode: 7edb4...0d4
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #7 Skrevet 27. november 2020 Nyttårs barn skrev (14 minutter siden): Konnerud er litt vestkant i Drammen med en ganske homogen middelklassebefolkning. Når barnetoget går gjennom byen på 17 mai så er Konnerudskolene fulle av lyse barn med bunader. Tror Vestbygda er en litt mer bygdeskole, mens Hallermoen og Konnerud ligger mer i smørøyet på sentrale Konnerud. Er vokst opp i Drammen og i siden min oppvekst på 80-tallet har Konnerud bare blitt større og det er mange flotte hus der. De fleste av mine gamle venner fra barneskolen bor i dag på Konnerud som er preget av natur, idrett og ressurssterke folk. Problemet er ungdomsmiljøet som kan være litt klikkete og med mye fokus på materielle ting. Er du ikke glad i snø og friluftsliv og idrett så er heller ikke Konnerud nødvendigvis stedet. Vet ikke om vi bare har hatt flaks. Men vi har ikke merket noe merke press, eller press om materielle ting. Barna mine er nå 19 og 14 år gamle. Og jeg er enslig mor og bor i rekkehus her. Da eldste var tidlig i tenårene, så var det alltid hjemme hos oss og hang. Og siden de ble 16 år, så har de vært en fast gjeng her på nyttårsmiddag, hvert år. Anonymkode: 94860...89a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå