Gå til innhold

Er det greit å si homse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er ikke det innafor? Bør man evt si homofil?  Hørte noen bruke det på tv og homse hørtes bare litt feil ut.

Anonymkode: 0e9e5...0b4

Fortsetter under...

Skrevet

Innafor, så fremt det ikke benyttes som skjellsord. 

Anonymkode: 8e6b5...2f4

Skrevet

Helt greit å si homse og lesbe... 

Anonymkode: b78ac...ef0

Skrevet

Spurte en kompis en gang, fordi jeg ikke ville trå feil. Han sa da "kall meg hva du vil, homo, homofil, skeiv," spiller på andre laget" - Så lenge det ikke sies som skjellsord. Men vær så snill, ikke kall meg homoseksuell...det får det til å høres som om det kun handler om det, og det er så mye mer en bare sex. "

Anonymkode: 92ab6...74b

Skrevet

Det er svært sjelden jeg har bruk for å bruke legning for å si noe om folk men homse er et ord jeg aldri ville brukt. 
Homofil om det er slik at jeg må si noe om legning. Mine venner som er homofilen driter i hva de blir kalt så lenge der ikke er jævla eller faens foran. 

Anonymkode: ace1c...76b

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Mine venner som er homofilen driter i hva de blir kalt så lenge der ikke er jævla eller faens foran. 

Anonymkode: ace1c...76b

Så det er greit med "faen" etter homse? :klo: Spør for en venn!

Anonymkode: 7ab18...833

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Spurte en kompis en gang, fordi jeg ikke ville trå feil. Han sa da "kall meg hva du vil, homo, homofil, skeiv," spiller på andre laget" - Så lenge det ikke sies som skjellsord. Men vær så snill, ikke kall meg homoseksuell...det får det til å høres som om det kun handler om det, og det er så mye mer en bare sex. "

Homofil og homoseksuell er jo ikke det samme heller da

Skrevet

Mine mannlige, homofile venner har alltid omtalt seg selv som homser, så det er det uttrykket jeg har brukt, men jeg har skjønt de siste par årene at det er litt utdatert. Unge sier skeiv eller gay, homofil er også ok. 

Anonymkode: b5902...f1a

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Homofil og homoseksuell er jo ikke det samme heller da

Nei, men det er nok noen som bruker dette begrepet ettersom han følte behov for å presisere det den gangen. 

Skrevet

Er lesbisk selv, men kaller meg selv skeiv, og bruker stort sett det ordet:) 

Anonymkode: c319f...5af

Skrevet

tenker vel litt på hvilken sammenheng

Anonymkode: 550f1...522

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...