Anonym bruker Skrevet 25. november 2020 #1 Skrevet 25. november 2020 Det er sikkert noen som har mer greie på moderne kunst og hva som rører seg rundt om kring. Hvis dere skulle investert i kunst, også for å kose seg med det selvsagt, hva da? Hvordan kjenne igjen kvalitet, er det nok at føler deg berørt? Jeg har lyst på noe av Ida Ekblad, men tror ikke jeg har råd til noe.. Anonymkode: 49c23...97e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #2 Skrevet 26. november 2020 Mitt tips er å kjøpe noe du liker fordi det gir glede å betrakte det, ikkje kjøp fordi det er «inn» og du vil være hip. legg din egen autentitet i det, så kan du faktisk fortelle noe om det viss besøkende spør 😉 Anonymkode: 04173...a42
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #3 Skrevet 26. november 2020 Kjøp noe du liker fordi du liker det. Ikke forvent å tjene penger på kunsten. Anonymkode: c7cc6...403
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #4 Skrevet 26. november 2020 Klart jeg må kjøpe noe jeg liker.. Anonymkode: 49c23...97e
Direkte Skrevet 26. november 2020 #5 Skrevet 26. november 2020 Moderne kunst er så mye! Tenker du non-figurativ, gatekunst, osv? Tegning, trykk, maleri? Det å investere er et usikkert prosjekt...
nerdybirdy Skrevet 26. november 2020 #6 Skrevet 26. november 2020 Hvor mye har du i budsjett da? 5000,- eller 500000,-?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #7 Skrevet 26. november 2020 Selv hadde jeg valgt noe jeg likte og ikke brydd meg om hvem som var kunstneren selv om jeg hadde ett ubegrenset budsjett. Mamma og pappa har ett maleri av en veldig kjent kunstner som er verdt mer enn de bør vite, det har aldri hengt slik at vi ser det godt. Det var en bryllupsgave, så det betyr mye for de, men de har aldri likt bilde. Så det har hengt i diverse ganger, trappa, gjesterommet osv. Så skal du bruke endel penger på kunst, kjøp noe du liker og som du vet du vil like om ti år. Jeg hadde nok tittet rundt på galleri på nett for å få ett innblikk ihva jeg liker og ikke liker. Så hadde jeg nok tatt turen til ett kunstgalleri, de regner jeg med kan hjelpe meg litt videre på veien. Anonymkode: 83b78...ca0
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #8 Skrevet 26. november 2020 Her kjøper jeg inn lerret og maling, og gir det til barna! Mye av det jeg har, er bedre enn det som er på galleriene - etter min mening. Anonymkode: a89a7...248
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #9 Skrevet 26. november 2020 Jeg forstår ikke kriteriene dine. Du kjøper selvsagt noe du liker. Hvorfor i alle dager skulle du kjøpt kunst du ikke liker? Anonymkode: 433a2...96c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #10 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg forstår ikke kriteriene dine. Du kjøper selvsagt noe du liker. Hvorfor i alle dager skulle du kjøpt kunst du ikke liker? Anonymkode: 433a2...96c Jeg har aldri sagt at jeg ikke skal like kunsten, men forsøker å hente litt inspirasjon herfra. Finnes det noen her som kan anbefale noe, hva hadde dere investert i osv... Er det noen som kjenner til ukjente kunstnere som kunne vært spennende og ta en kikk på... Mulig jeg utrykte meg tvetydig i HI siden så mange må fortelle meg at jeg må kjøpe noe jeg selv liker, det var jo en forutsetning tenkte jeg. Anonymkode: 49c23...97e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #11 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har aldri sagt at jeg ikke skal like kunsten, men forsøker å hente litt inspirasjon herfra. Finnes det noen her som kan anbefale noe, hva hadde dere investert i osv... Er det noen som kjenner til ukjente kunstnere som kunne vært spennende og ta en kikk på... Mulig jeg utrykte meg tvetydig i HI siden så mange må fortelle meg at jeg må kjøpe noe jeg selv liker, det var jo en forutsetning tenkte jeg. Anonymkode: 49c23...97e Men skal du kjøpe kunst kun for å ha kunst...? Hadde du vært interessert i kunst så hadde du visst hva du likte og hva su ønsket deg. Du spør om hvordan du kjenner igjen kvalitet, og om det er nok at du føler seg berørt. Hvorfor ønsker du deg kunst når du ikke kan svare på dette selv? Anonymkode: 433a2...96c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #12 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Men skal du kjøpe kunst kun for å ha kunst...? Hadde du vært interessert i kunst så hadde du visst hva du likte og hva su ønsket deg. Du spør om hvordan du kjenner igjen kvalitet, og om det er nok at du føler seg berørt. Hvorfor ønsker du deg kunst når du ikke kan svare på dette selv? Anonymkode: 433a2...96c Fordi jeg ikke vet nok om det kanskje. Jeg synes kunst er spennende og går endel på utstilling men mye er i en prisklasse jeg ikke har råd til. Ida Ekblad. Derfor lurer jeg på tips fra folk her inne som er kunstinteresserte. Anonymkode: 49c23...97e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #13 Skrevet 27. november 2020 For tjue år siden var jeg veldig interessert i kunst (er det fortsatt men var aktiv før) Jeg kjøpte endel kunst av stundentene til kjente kunstnere. Noen av disse bildene har nå tredoblet seg i verdi. Mitt tips, gå på salg hos kunststudenter. Mye fint, og kanskje du gjør et kupp. For meg er det viktig å ha kunst rundt meg, jeg får energi av et fint maleri. Abstrakt kan være rart for mange jeg elsker det. Etter ti år kan jeg plutselig oppdaget et nytt element. Jeg er også svak for bonderomantiske akvareller. Min nå avdøde onkel var en dyktig kunstner som måtte gå bort fra store lerret og oljemaling pga helse. De siste årene produserte han masse akvareller som hele familien har hengende i hus og hytter. Anonymkode: 5aa41...7aa
Tante Hufsa Skrevet 27. november 2020 #14 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Men skal du kjøpe kunst kun for å ha kunst...? Hadde du vært interessert i kunst så hadde du visst hva du likte og hva su ønsket deg. Du spør om hvordan du kjenner igjen kvalitet, og om det er nok at du føler seg berørt. Hvorfor ønsker du deg kunst når du ikke kan svare på dette selv? Anonymkode: 433a2...96c Alle begynner et sted. Å våge å stille spørsmål er starten. Det er modigere å våge å stille spørsmål enn å drite ut de som stiller de. HI kjøp noe som treffer noe i deg. Kunst skal gi deg noe, verdi har ingen betydning. Kunst skal løfte deg, gi deg energi, gi deg tanker eller berolige deg.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #15 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Her kjøper jeg inn lerret og maling, og gir det til barna! Mye av det jeg har, er bedre enn det som er på galleriene - etter min mening. Anonymkode: a89a7...248 Sukk. Anonymkode: cce76...947
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #16 Skrevet 27. november 2020 Jeg har kjøpt det meste som er på mine vegger fra fineart. Ofte på auksjon. Jeg er interessert i bilder jeg liker, men ikke opptatt av å eie orginalen. Det jeg har er trykk og en kan virkelig gjøre kupp på auksjonene. Les deg litt opp på hvordan kunsten til Ekblad beskrives og se om du finner noe lignende. Anonymkode: a3b39...bca
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #17 Skrevet 27. november 2020 Takk for ordentlige svar dere siste. jeg liker veldig godt Charlotte Engelhaart. Anonymkode: 49c23...97e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #18 Skrevet 27. november 2020 Om jeg hadde hatt penger kunne jeg tenkt meg et bilde fra Martin Whatson. På mitt budsjett har jeg kjøpt et par bilder av Anne Gunsersen og Sølvi Åsvik. Jeg liker måten bildene er satt sammen på med fotocollage, tegning mm. De bruker elementer jeg kjenner meg igjen i. Ellers har jeg kjøpt meg et blått glasshus av en glasskunstner som heter Tove Ottesen som jeg synes er helt nydelig. Anonymkode: 8536a...6a3
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #19 Skrevet 28. november 2020 Anonym bruker skrev (På 27.11.2020 den 7.56): Sukk. Anonymkode: cce76...947 -er. Anonymkode: a89a7...248
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #20 Skrevet 28. november 2020 Jeg liker Trudy Wiegand. Anonymkode: 6df6a...aea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå