Gå til innhold

Ansiennitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber i lønn/personal avdelingen her?

Jeg er fast ansatt i Kommunen og fikk ny stilling i sommer, inad i Kommunen.

Jeg merket meg at ansienniteten min er feil. Det var forrige plass i Kommunen som har regnet denne ut feil. Jeg har nå 8 år på papiret men jeg begynte som vikar i 2010 med min første lønn fra kommunen + en vikarstilling på 10 % over ett år. Dette har de ikke regnet inn i ans min. 
Kan jeg kreve å få omregnet ans min? Eller kan de mene dette er for «sent» å kreve nå?

Anonymkode: 88175...7f2

Skrevet

10% i 1 år regnes ikke som 1 års ansiennitet. Men det vet du kanskje? 
Det er personalkontoret i kommunen som regner ut dette. Du får ta kontakt med dem og be om en oversikt over utregningen. Og eventuelt be om ny utregning om du mener den er feilaktig? 

Anonymkode: 7cca3...cfa

Skrevet

Det stemmer ikke. Stillingsprosenten har ikke noe å si. Det foreligger en dom fra Arbeidsretten i 2011, som sier dette, at deltidsarbeid gir full ansiennitet. Les under;

Oktober 2017] Hva er reglene for ansiennitet i forhold til stillingsprosent og det å være fast ansatt? Jeg har jobbet fire måneder i vikariat ved en skole og tre år i en 20 prosent stilling ved en kommunal omsorgsbolig. Får jeg ansiennitet for dette?

Student

SVAR: Ja, det gjør du. Du får fire måneder ansiennitet for vikariatet og tre år for din 20 prosent stilling på omsorgsboligen. Stillingsstørrelsen har faktisk ingen betydning. Det foreligger en dom fra Arbeidsretten i 2011, som sier dette, at deltidsarbeid gir full ansiennitet. Om det er fast stilling eller vikararbeid, spiller heller ingen rolle. Det blir like mye i ansiennitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...