Gå til innhold

Hvor lenge hadde du luftsmerter etter kikhulsoperasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått time 21.des. men redd jula blir ødelagt av luftsmerter🤪

Anonymkode: c496f...b99

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke du trenger å være redd for. Dagen etter har du kanskje litt, men ikke mye. Sterilisering?

Anonymkode: 69325...f64

Skrevet

Spørs nok litt for hva du skal. Har hatt 5 operasjoner med kikkhull, 4 av de for endometeriose - Da var det verst første 48t og øm i ca en uke. Siste var omfattende bukoprasjon, det var ille (ikke ut av sengen uten morfin) første 4dagene og vondt (men levelig) ca 3uker.

Anonymkode: 4b30c...375

Skrevet

Første (fjernet eggstokker og eggledere) hadde jeg ikke noe særlig vondt... litt typ følelsen av at jeg mått fise, men ikke noe værre enn det.

Andre (fjernet galleblæren) hadde jeg mest vondt i skulderen. Men det var ikke sånn at det ødela for noe, hadde bare litt vondt. 

Var sånn i to-tre dager.

Skrevet

Hadde vondt et døgn, avtagende ømhet en uke. 

Med de ventetider som er nå for tiden hadde jeg aldri utsatt. Du orker en rolig julaften med litt smertestillende tenker jeg. 

Skrevet

Hadde intense smerter i 2 dager. Satt øverst i ryggen/skuldrene. Var helt ok igjen dag 3

Anonymkode: 05bd7...7b1

Skrevet

Fjerna galleblære, hadde minimalt med luftsmerter, men veldig vondt der galleblæra satt. Så om det bare er luftsmerter du er bekymret for, så varierer det jo tydeligvis fra person til person 😊

Anonymkode: 5013e...4aa

Skrevet

Ikke meningen å spore av, men hvordan ser arrene ut etter en kikhullsoperasjon?

Anonymkode: 1aefc...a12

Skrevet

Skal sterilisere meg ja🙂 så har jo også en liten en som skal ammes, men får vel smertestillende.

Hi

Anonymkode: c496f...b99

Skrevet

Et par dager. Det er lurt å gå litt rundt, så forsvinner det fortere. 

Anonymkode: 8961c...df7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har et som er 3 cm og vises litt da arret er lysere enn huden. Det andre vises ikke. Og siste hullet var gjennom navlen så det vises heller ikke.

Anonymkode: 3557f...e4a

Skrevet

Jeg hadde ikke luftsmerter, faktisk. Derimot var jeg ganske sår/grumsete i halsen de første dagene, og det tok nesten en uke før jeg sluttet å bevege meg som om jeg var høygravid 😂 Det var akkurat som om magemusklene ikke virket helt i starten, så måtte albue meg opp av sofa og seng, sitte bakoverlent osv.

Anonymkode: c28d0...d35

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

De 4 jeg har i lyskene vises knapt. Et jeg har under ribbenene syntes godt, men plager meg ikke. Blir svakere for hvert år, og er nøye med solkrem. Navlen er et krater nå, men har blitt åpnet 5 ganger (og vært gjennom noen svangerskap) så er det ikke så rart 🙂

Hadde jeg kun hatt den første Oprasjonen så ville ikke arrene syntes i dag, for å si det sånn. Bare skjerm arrene for sol første året, så er mye gjort. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Har et som er 3 cm og vises litt da arret er lysere enn huden. Det andre vises ikke. Og siste hullet var gjennom navlen så det vises heller ikke.

Anonymkode: 3557f...e4a

Takk for svar:)

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

De 4 jeg har i lyskene vises knapt. Et jeg har under ribbenene syntes godt, men plager meg ikke. Blir svakere for hvert år, og er nøye med solkrem. Navlen er et krater nå, men har blitt åpnet 5 ganger (og vært gjennom noen svangerskap) så er det ikke så rart 🙂

Hadde jeg kun hatt den første Oprasjonen så ville ikke arrene syntes i dag, for å si det sånn. Bare skjerm arrene for sol første året, så er mye gjort. 

Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...