Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Noen som har barn som har gjort det ? Evt dere voksne ? Hvor gjorde dere det og hvordan gikk det ? Anonymkode: d3e7b...46d
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 Jeg håper det går bra med barnet ditt. Men når jeg så tittelen måtte jeg lese hva Operasjon inngrodd negl kunne handle om. Kodenavn for en suspekt aktivitet? Sorry 😅 Anonymkode: bf4a3...8ac
Optatium Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 Jeg har gjort dette selv på tåa. Helt ærlig var det så sykt vondt før operasjonen, at eventuelle smerter etterpå var mindre. Fikk noe smertestillende og ble sykemeldt noen dager. Var ganske raskt oppe og gikk. Har i dag ikke negl på området og det gjør meg litt sårbar i forhold til å bli tråkket på, men ellers har jeg ingen problemer.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 Sønnen min (19 år) fjernet nylig stortå-neglen pga inngrodd tånegl. Selve operasjonen var ikke stor, og ble gjort på det lokale legesenteret. Han var sykemeldt på operasjonsdagen og en dag til (jobber i butikk med mye gåing). Tåa hadde bandasje et par uker, og var litt øm de første dagene. Men som en skrev tidligere, det var vondere med inngrodd tånegl. Og det ser ut til å leges bra. Anonymkode: 79298...d6e
Syngensang Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Korleis oppstår inngrodd tånegl? Mora mi skremte meg alltid med at eg fekk inngrodde tånegler viss ho ikkje fekk lov å klippe neglene mine, men noko seier meg at det var rein naudløgn (eg seier til ungane mine at dei får sopp under neglene for å få klippe dei).
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 Jeg er operert for dette flere ganger. Første gang tok de hele neglen, fikk lokalbedøvelse hos fastlegen. Den vokste ut og ble inngrodd på nytt og betent. Ny lokalbedøvelse som ikke funket på sykehuset (dagkirurgi) og de skulle fjerne deler av neglroten. Det gikk dårlig da de ikke tok hele roten og den vokste ut igjen. Kjente hele operasjonen, men ba de gjennomføre. Så ny runde og de siste to gangene måtte jeg ha full narkose pga betennelse og at lokalbedøvelse ikke vil fungere når det er så betent. Anonymkode: 712e4...f10
Optatium Skrevet 25. november 2020 #7 Skrevet 25. november 2020 Syngensang skrev (10 timer siden): Korleis oppstår inngrodd tånegl? Mora mi skremte meg alltid med at eg fekk inngrodde tånegler viss ho ikkje fekk lov å klippe neglene mine, men noko seier meg at det var rein naudløgn (eg seier til ungane mine at dei får sopp under neglene for å få klippe dei). Jeg er faktisk usikker. Mistenker at jeg er arvelig belastet. Pappa gjorde samme inngrep når han var ung. Har bare slitt med dette på en tå og aldri hatt problemer etter operasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå