mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Taket på stueplan trenger å vaskes og jeg lurer litt på om noen her har erfaring med å få inn firna til en slik jobb. Ca 90 kvm dette taket. Aner ikke hvilken pris som er grei. Vaskedama vi bruker tar ikke på seg takvask så ser etter firma som gjør slikt. Noen som vet hva slikt koster?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 Ville heller fått en maler til å male. Tørrmoppe taket kan du gjøre selv, men må det vaskes med vann blir det nesten alltid skjoldete. Bedre å gi det et strøk maling. Anonymkode: 5a081...84d
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #3 Skrevet 23. november 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville heller fått en maler til å male. Tørrmoppe taket kan du gjøre selv, men må det vaskes med vann blir det nesten alltid skjoldete. Bedre å gi det et strøk maling. Anonymkode: 5a081...84d Dette. Male, ikke vaske. Ellers ender du lett med å først betale for vask og deretter måtte betale for maling uansett. Anonymkode: 89603...4be
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #4 Skrevet 23. november 2020 Leie inn folk til å vaske tak? I ett rom? Innendørs? Hvor lang tid kan det ta? Resultatet kommer jo helt an på hvilket tak det er. Sånne gammeldagse plater går det fint an å tørke over med en fuktig mopp, mens gipstak må man enten bruke tørrmopp på eller male. Har dere virkelig aldri vasket taket før? Er det nytt hus? Anonymkode: 8baca...c4a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. november 2020 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Leie inn folk til å vaske tak? I ett rom? Innendørs? Hvor lang tid kan det ta? Resultatet kommer jo helt an på hvilket tak det er. Sånne gammeldagse plater går det fint an å tørke over med en fuktig mopp, mens gipstak må man enten bruke tørrmopp på eller male. Har dere virkelig aldri vasket taket før? Er det nytt hus? Anonymkode: 8baca...c4a Vi har ikke vasket taket før nei. Huset er ikke nytt men ble pusset opp for ett par år siden. Det er gips i taket. Da skjønner jeg at taket skal males over. Taket ble malt sist for et år siden men ser at det må gjøres noe pga sot på et område. Stått stearinlys på et bord som har gitt merker i tak og på listen. Hele taket må sånn sett males/vaskes. Kjenner flere malere så der er det lettere å gå frem. Til dere andre som foreslo maler : takk😊
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #6 Skrevet 23. november 2020 Du gjør det greit selv på et par timer. Vi vasker tak og vegger en gang i året. Det er ikke så mye jobb som du tror. Helt unødvendig å male eller leie inn folk for det. Anonymkode: ddd71...7e7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. november 2020 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du gjør det greit selv på et par timer. Vi vasker tak og vegger en gang i året. Det er ikke så mye jobb som du tror. Helt unødvendig å male eller leie inn folk for det. Anonymkode: ddd71...7e7 Vi har nesten 3 Meter under taket så det utgår. Dessuten sliter jeg med skuldre og nakke.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #8 Skrevet 23. november 2020 5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi har nesten 3 Meter under taket så det utgår. Dessuten sliter jeg med skuldre og nakke. Gjør som du vil, men du har jo to ungdomer og en mann i huset også. Anonymkode: ddd71...7e7
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #9 Skrevet 23. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du gjør det greit selv på et par timer. Vi vasker tak og vegger en gang i året. Det er ikke så mye jobb som du tror. Helt unødvendig å male eller leie inn folk for det. Anonymkode: ddd71...7e7 Å vaske tak og vegger er fullstendig galskap og så utrolig gammeldags. Det er KUN her inne på KG jeg hører om folk som driver med dette fenomen. Hvorfor gjør dere det?? Røyker dere inne? Ta støvkosten og ta bort det verste og ta et malingsstrøk med ikke altfor mange år mellom isteden. Blir mye finere og er enklere! Og male kan man også gjøre selv. Og det morsomste er at dette drivere dere med i desember når det er så mørkt at ingen i hele verden ser at dere har vasket allikevel..... hadde det vært til våren så kanskje noen ville ha sett forskjell. Pluss at dere sikkert skal fyre og tenne stearinlys hele vinteren. Det er jo grunnen til sot i tak og vegger. Anonymkode: c8e46...c28
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. november 2020 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjør som du vil, men du har jo to ungdomer og en mann i huset også. Anonymkode: ddd71...7e7 Jeg har det ja men ingen av dem vil (får lov) heller
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #11 Skrevet 23. november 2020 49 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Taket på stueplan trenger å vaskes og jeg lurer litt på om noen her har erfaring med å få inn firna til en slik jobb. Ca 90 kvm dette taket. Aner ikke hvilken pris som er grei. Vaskedama vi bruker tar ikke på seg takvask så ser etter firma som gjør slikt. Noen som vet hva slikt koster? Kan du ikke vaske? Anonymkode: c1de4...962
Anonym bruker Skrevet 23. november 2020 #12 Skrevet 23. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å vaske tak og vegger er fullstendig galskap og så utrolig gammeldags. Det er KUN her inne på KG jeg hører om folk som driver med dette fenomen. Hvorfor gjør dere det?? Røyker dere inne? Ta støvkosten og ta bort det verste og ta et malingsstrøk med ikke altfor mange år mellom isteden. Blir mye finere og er enklere! Og male kan man også gjøre selv. Og det morsomste er at dette drivere dere med i desember når det er så mørkt at ingen i hele verden ser at dere har vasket allikevel..... hadde det vært til våren så kanskje noen ville ha sett forskjell. Pluss at dere sikkert skal fyre og tenne stearinlys hele vinteren. Det er jo grunnen til sot i tak og vegger. Anonymkode: c8e46...c28 Vi gjør det fordi vi har vedfyring. Med å vaske det en gang i året holder det seg pent. Venter vi flere år er det vanskelig å greie det uten skjolder. Grunnen til at vi gjør det i desember er todelt. Det viktigste er at det er da jeg og delevis mannen har best tid og uansett er mest inne og fordi jeg liker følelsen av et helt rent hus til jul. Anonymkode: ddd71...7e7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. november 2020 Forfatter #13 Skrevet 23. november 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan du ikke vaske? Anonymkode: c1de4...962 Som skrevet lenger opp så har vi både høyt tak og jeg har problemer med nakke og skuldrene. Uansett... Jobben blir satt bort
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. november 2020 Forfatter #14 Skrevet 23. november 2020 Dere som maler taket jevnlig... Males listene samtidig?
prekæs Skrevet 23. november 2020 #15 Skrevet 23. november 2020 23 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Dere som maler taket jevnlig... Males listene samtidig? Haha. Lett for det. Du ser fargeforskjellen, bestemmer deg for å ta taklistene og.... så kommer du til dører og vinduer med listverk så høyt at du ser enda en fargeforskjell...og maler dem og....så nærmer du deg gulvet og ser enda en fargeforskjell på gulvlistene.
Optatium Skrevet 23. november 2020 #16 Skrevet 23. november 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Å vaske tak og vegger er fullstendig galskap og så utrolig gammeldags. Det er KUN her inne på KG jeg hører om folk som driver med dette fenomen. Hvorfor gjør dere det?? Røyker dere inne? Ta støvkosten og ta bort det verste og ta et malingsstrøk med ikke altfor mange år mellom isteden. Blir mye finere og er enklere! Og male kan man også gjøre selv. Og det morsomste er at dette drivere dere med i desember når det er så mørkt at ingen i hele verden ser at dere har vasket allikevel..... hadde det vært til våren så kanskje noen ville ha sett forskjell. Pluss at dere sikkert skal fyre og tenne stearinlys hele vinteren. Det er jo grunnen til sot i tak og vegger. Anonymkode: c8e46...c28 Jeg vasker også både tak og vegger. Lager mat, brenner stearinlys og fyrer med ved. Da må man da vaske av og til. Jeg trodde det var helt vanlig av og til 🤷♀️
prekæs Skrevet 23. november 2020 #17 Skrevet 23. november 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Å vaske tak og vegger er fullstendig galskap og så utrolig gammeldags. Det er KUN her inne på KG jeg hører om folk som driver med dette fenomen. Hvorfor gjør dere det?? Røyker dere inne? Ta støvkosten og ta bort det verste og ta et malingsstrøk med ikke altfor mange år mellom isteden. Blir mye finere og er enklere! Og male kan man også gjøre selv. Og det morsomste er at dette drivere dere med i desember når det er så mørkt at ingen i hele verden ser at dere har vasket allikevel..... hadde det vært til våren så kanskje noen ville ha sett forskjell. Pluss at dere sikkert skal fyre og tenne stearinlys hele vinteren. Det er jo grunnen til sot i tak og vegger. Anonymkode: c8e46...c28 Her røykes ikke inne og har stort sett paneltak. Slike tak går fint å vaske. Slette gipstak malt med 02 maling er enklere å male. Ser at rommet med vedovn kan bli litt mer skittent enn de andre rommene. Tilfeldig når vi maler.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. november 2020 Forfatter #18 Skrevet 23. november 2020 18 minutter siden, prekæs skrev: Haha. Lett for det. Du ser fargeforskjellen, bestemmer deg for å ta taklistene og.... så kommer du til dører og vinduer med listverk så høyt at du ser enda en fargeforskjell...og maler dem og....så nærmer du deg gulvet og ser enda en fargeforskjell på gulvlistene. Gulvlistene er takk og lov som gulvet😅
prekæs Skrevet 23. november 2020 #19 Skrevet 23. november 2020 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Gulvlistene er takk og lov som gulvet😅 Haha. Det er liksom riktig det da. Taklistene skal være som taket og sier dem. Her syndes det til den regelen
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 23. november 2020 Forfatter #20 Skrevet 23. november 2020 17 minutter siden, prekæs skrev: Haha. Det er liksom riktig det da. Taklistene skal være som taket og sier dem. Her syndes det til den regelen Hehe takk og lov for at noen lover og regler overholdes her i heimen 😊😊😊. Jaja.. Da blir det tak og listemaling på maleren.. ( takker Gud for at vi ikke har stukkatur her)
prekæs Skrevet 23. november 2020 #21 Skrevet 23. november 2020 21 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Hehe takk og lov for at noen lover og regler overholdes her i heimen 😊😊😊. Jaja.. Da blir det tak og listemaling på maleren.. ( takker Gud for at vi ikke har stukkatur her)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå