Gå til innhold

Jeg VET at Greys Anatomi bare er en tv-serie, men seriøst? Om munnbind

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet at det allerede er mye som skurrer i serien, som at kvinnene har på smykker og sminke mens de opererer osv., men jeg hadde faktisk trodd at de ville klare å få dette med munnbind riktig. De har jo stort fokus på å bruke det og sterilisere alt mulig, men likevel bruker ALLE det feil! Tar på brukte. Tar dem av og bretter dem i hendene og så på igjen. Retter på dem osv. Er ikke akkurat å statuere gode eksempler, sukk. Måtte bare få det ut.

Anonymkode: 18847...d18

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg vet at det allerede er mye som skurrer i serien, som at kvinnene har på smykker og sminke mens de opererer osv., men jeg hadde faktisk trodd at de ville klare å få dette med munnbind riktig. De har jo stort fokus på å bruke det og sterilisere alt mulig, men likevel bruker ALLE det feil! Tar på brukte. Tar dem av og bretter dem i hendene og så på igjen. Retter på dem osv. Er ikke akkurat å statuere gode eksempler, sukk. Måtte bare få det ut.

Nå er dette muligens for å vise hvordan det var i USA i april. Da var det store mangler på smitteutstyr over hele verden, og USA hadde store utfordringer. Jeg har ei amerikansk venninne som jobber som sykepleier i New York, og der var det slik at de ikke hadde tilgang til å bytte munnbind, og måtte bruke de igjen og igjen til tross for at de var engangsmunnbind. 

Anonymkode: 8d089...7f8

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nå er dette muligens for å vise hvordan det var i USA i april. Da var det store mangler på smitteutstyr over hele verden, og USA hadde store utfordringer. Jeg har ei amerikansk venninne som jobber som sykepleier i New York, og der var det slik at de ikke hadde tilgang til å bytte munnbind, og måtte bruke de igjen og igjen til tross for at de var engangsmunnbind. 

Det er i grunn det samme på andre lignende serier som har blitt spilt inn nå.

Anonymkode: ab45b...bfc

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du du skal rettet fokuset mot noe annet. Ser du på dagsrevyen? 

Anonymkode: 99e68...c2f

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du du skal rettet fokuset mot noe annet. Ser du på dagsrevyen? 

Anonymkode: 99e68...c2f

Selvfølgelig  men jeg er i stand til å både se nyheter, lese aviser OG følge med på kommersielle underholdningsprogram, faktisk klarer jeg fryktelig mye annet også. Om du ikke er i stand til det, er det jo litt trist for deg, men ikke mitt problem. 

HI

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, jeg skjønner at de hadde mangel, men å fikle med dem? Jeg vet ikke jeg, men det skjærer litt at de ikke har fått den detaljen på plass.

HI

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror det er for å vise AT man skal bruke munnbind, men for vår skyld, så tar de dem av for at vi skal se ansikt, mimikk og kunne lese på munnen osv. De prøver nok ikke vise riktig bruk, bare vise bruk. Dette er en underholdningsserie, ikke medisinskole. Ville vært ganske kjipt om alle hele tiden hadde ansiktene tildekket da. I det minste viser de munnbindbruk.

• Opprett ny...