Gå til innhold

Ser man der ja, norske forskere støtter Tegnell...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Akkurat som at de fleste IKKE støtter ham 🤷‍♀️

Anonymkode: a81a6...a68

Skrevet

Man kan finne støtte til de mest vanvittige teoriene, man må bare være restriktiv med hva man tror av alt man leser. 

Jeg skjønner ikke denne angsten for å høre på norske helsemyndigheter? Er det fordi at det skremmer dere at viruset faktisk er så farlig? Fornektelse er den beste medisin? 

Anonymkode: e275f...01a

Skrevet

Døde det ikke færre enn normalt i Norge også i 2019?

Anonymkode: fcab1...f05

Skrevet

Sjokkerende!

Sitat

- Vi ser litt nærmere på dette i en pågående studie av forskjellige regioner i Europa. Da ser vi ingen klar sammenheng mellom hvor høy dødeligheten var i begynnelsen av året, og hvor hardt pandemien traff. Hvis det er en slik effekt av tidligere influensa, er den sannsynligvis ekstremt svak, sier Jonas Björk til Aftonbladet.

Så dødeligheten var i begynnelsen av året, da korona knapt nok hadde slått til enda, tilnærmet lik over hele Europa? Jaggu er jeg overrasket!

Når jeg søker (ctrl+f) etter ordet "støtte" i artikkelen finner jeg bare to tilfeller. Begge gangene er det overskrifter som er laget av journalisten. Ingen steder i artikkelen sier noen at de støtter Tegnell. Derimot forklares det at:

Sitat

Sveriges statsepidemiolog Anders Tegnell har påpekt den samme forklaringen på de høye dødstallene.

- Ja, ut fra våre funn kan det se ut som om Sverige har klart seg bedre enn vi har antatt til nå. Sveriges strategi har ikke ført til en stor økning i totaldødelighet i befolkningen, sier Michael Bretthauer.

"stor" er et subjektivt uttrykk. Det er vanskelig å kvantifisere hva som menes med "stor". Men i mens Sverige har:

image.thumb.png.04fb339609bff04f25ff341d660a24e9.png

https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronaviruset/

...så har Norge altså:

image.thumb.png.ada080c3e01bdd0c52f91994f439f3cb.png

https://www.nrk.no/korona/status/

Sverige utgjør dobbelt så mange innbyggere som Norge, så jeg vil si at det er en stor forskjell.

Anonymkode: f9b99...ae8

Skrevet

Det er ganske interessant lesing. Tenk om deler av krisepakkene heller kunne blitt brukt til å øke livskvaliteten til de som er komt lengst her i livet. 

Anonymkode: 353a3...0be

Annonse

Skrevet

Blir jo veldig spennende å se etter de har fagfellevurdert studiet. Helt nødvendig at det forskes rundt dette, er nok neppe den siste pandemien vi opplever dette. 

Anonymkode: f1ac3...5be

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man kan finne støtte til de mest vanvittige teoriene, man må bare være restriktiv med hva man tror av alt man leser. 

Jeg skjønner ikke denne angsten for å høre på norske helsemyndigheter? Er det fordi at det skremmer dere at viruset faktisk er så farlig? Fornektelse er den beste medisin? 

Anonymkode: e275f...01a

Nå fremkommer det jo fint lite personlig mening i hovedinnlegget her da. Kanskje grunnen til at du ikke forstår «denne angsten» er at du skaper den egentlig selv akkurat nå. Står ingenting om angst for å høre på norske myndigheter i innlegget. 

Anonymkode: f1ac3...5be

• Opprett ny...