Gå til innhold

Ser man der ja, norske forskere støtter Tegnell...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan finne støtte til de mest vanvittige teoriene, man må bare være restriktiv med hva man tror av alt man leser. 

Jeg skjønner ikke denne angsten for å høre på norske helsemyndigheter? Er det fordi at det skremmer dere at viruset faktisk er så farlig? Fornektelse er den beste medisin? 

Anonymkode: e275f...01a

Sjokkerende!

Sitat

- Vi ser litt nærmere på dette i en pågående studie av forskjellige regioner i Europa. Da ser vi ingen klar sammenheng mellom hvor høy dødeligheten var i begynnelsen av året, og hvor hardt pandemien traff. Hvis det er en slik effekt av tidligere influensa, er den sannsynligvis ekstremt svak, sier Jonas Björk til Aftonbladet.

Så dødeligheten var i begynnelsen av året, da korona knapt nok hadde slått til enda, tilnærmet lik over hele Europa? Jaggu er jeg overrasket!

Når jeg søker (ctrl+f) etter ordet "støtte" i artikkelen finner jeg bare to tilfeller. Begge gangene er det overskrifter som er laget av journalisten. Ingen steder i artikkelen sier noen at de støtter Tegnell. Derimot forklares det at:

Sitat

Sveriges statsepidemiolog Anders Tegnell har påpekt den samme forklaringen på de høye dødstallene.

- Ja, ut fra våre funn kan det se ut som om Sverige har klart seg bedre enn vi har antatt til nå. Sveriges strategi har ikke ført til en stor økning i totaldødelighet i befolkningen, sier Michael Bretthauer.

"stor" er et subjektivt uttrykk. Det er vanskelig å kvantifisere hva som menes med "stor". Men i mens Sverige har:

image.thumb.png.04fb339609bff04f25ff341d660a24e9.png

https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronaviruset/

...så har Norge altså:

image.thumb.png.ada080c3e01bdd0c52f91994f439f3cb.png

https://www.nrk.no/korona/status/

Sverige utgjør dobbelt så mange innbyggere som Norge, så jeg vil si at det er en stor forskjell.

Anonymkode: f9b99...ae8

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man kan finne støtte til de mest vanvittige teoriene, man må bare være restriktiv med hva man tror av alt man leser. 

Jeg skjønner ikke denne angsten for å høre på norske helsemyndigheter? Er det fordi at det skremmer dere at viruset faktisk er så farlig? Fornektelse er den beste medisin? 

Anonymkode: e275f...01a

Nå fremkommer det jo fint lite personlig mening i hovedinnlegget her da. Kanskje grunnen til at du ikke forstår «denne angsten» er at du skaper den egentlig selv akkurat nå. Står ingenting om angst for å høre på norske myndigheter i innlegget. 

Anonymkode: f1ac3...5be

• Opprett ny...